Bursa’nın geleceğine ışık tutacak plana büyük destek

Kentin ulaşımının geleceğine ışık tutacak olan ve köklü çözümler içeren 2035 Ulaşım Master Planı, Büyükşehir Meclisi’nde görücüye çıktı.

Bursa’nın geleceğine ışık tutacak plana büyük destek

DERYA DEMİR

Muhalefetten tam not alan Master Plan, bugün gerçekleşecek olan Ocak ayının üçüncü oturumunda meclisin onayına sunulacak.

Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan ve bir yıldır üzerinde çalışılan Ulaşım Master Planı, özel oturumla toplanan Büyükşehir Belediye Meclisi’nde görücüye çıktı. Plana göre Bursa’nın nüfusu 4 milyonu aşacak. Raylı sistemi kullanan yolcu sayısı ise günlük 286 binden 1 milyon 322 bine çıkacak. Çalı’dan başlayarak Acemler Çekirge şehir merkezi ve Yıldırım’da yoğun nüfusu kapsayarak Gürsu’ya ulaşacak yeni bir hat ile Çalı’dan başlayıp Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’ne gidecek yeni bir metro hattı inşa edilecek. Bursa’da toplu ulaşıma entegre 235 kilometre bisiklet yolu inşa edilecek. 
  
“DEMİR AĞLARLA ÖRECEĞİZ”

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, meclis üyelerine görüş ve önerileri için teşekkür ederek, “Benim gönlüm Bursa’yı baştan sona demir ağlarla örmek. Birçok gerçeği göz önüne alarak hareket ettik. Çok tartıştık. Geldiğimiz noktada böyle bir sonuç ortaya çıktı. Bu süreçle ilgili çok bekleyecek vaktim yok. Ben inanıyorum ki gayretle üzerine gidersek Bursa trafiği ciddi rahatlama sağlayacak” şeklinde konuştu. Sunumu tamamlanan master planın oylaması ise bugün yapılacak.

MUHALEFETİN DESTEK

Master planı değerlendiren AK Parti Sözcüsü Ercan Barutçuoğlu, “Bu planda otoparkı besleyen hatların, yolların planlaması ile birlikte düşünülmesinden büyük bir memnuniyet duydum” dedi. 

Projenin geç kalınmış ama sevindirici olduğunu kaydeden CHP Sözcüsü Erdal Aktuğ ise, “Keşke bu proje İpekböceği, T2 Hattı yapılmadan önce yapılsaydı. Ancak gelinen nokta oldukça sevindirici. Önümüzdeki noktanın doğru işleyecek olması mutluluk veriyor. 2035 yılında özel araçlarda artış görülmesi aynı zamanda toplu ulaşımda teşvikin artmış olması ile ilgili öngörü bana tezat geldi. Aynı zamanda plan 1/100.000 ölçekli plana atıfta bulunulmuş. Ancak 1/100.000 ölçekli plan hala beklemede. İvedilikle bu ölçekli plan netleştirilip master plan buna entegre edilmeli. Lojistik, planın olmazsa olmazıdır. Deniz, hava ve raylı sistem kullanılarak ulaşım master planına entegre edilmesi de ulaşımla ilgili bir kısım sorunu çözecek diye düşünüyorum. Afet eylem planının ve hızlı tren projesi bu projeye entegre edilmeli. Bu plan için finansal kaynağın merkezi bütçeden desteklenmesi gerekiyor. Bu noktada çalışma yapmalıyız” ifadelerini kullandı. 

İYİ Parti Sözcüsü Hasan Ertürk de, “Yapılan plan dünyadaki gelişimlere uygun bir plan. Ulaşım arz planı yerine, ulaşım talep planı olarak geçecek olan bir proje. Dilerim ki yeni dönemde bu proje uygulanır. Ancak kent merkezinde otoparkların kaldırılması ifade ediliyor. Özel otomobiller için bu bölgede otopark bulunmalı. Genel olarak bu projeyi hazırlayanları kutluyorum” diye konuştu. 

MHP Sözcüsü İhsan Bilgili ise, şunları kaydetti:

“Planlarımızı çok kısa vadede yapıyoruz. 13 yıllık bir plan yapıyoruz. Planın başlangıç itibari ile uzun vadeli olmamasını eleştiri olarak getiriyorum. 50 -100 yıllık plan yapmamız gerekiyor. Çalışma için teşekkür ediyorum. Planının tekerlekli araçların kullanacağı yollar ile ilgili ana arterlerin açılması ile ilgili bir şey göremedik. Bunlarla entegre edilmeli. Transit geçişe yarayan batçıklar var. Bu hususta da bir çözüm düşünülmeli planda. Plan genel itibari ile Bursa’nın merkezindeki eksik ve aksaklıklarını karşılayacağını düşünüyorum. Bursa’nın trafiğini rahatlatacak bir proje.”

MECLİS ÜYELERİNE SUNUM

Boğaziçi Proje AŞ. Firma Koordinatörü Yücel Erdem Dişli, oturumda yaptığı sunumla 2035 Master Planı hakkında meclis üyelerini bilgilendirdi. 

Toplu taşıma odaklı kentsel büyüme hedeflendiğini anlatan Dişli, “Oluşturduğumuz ulaşım modeliyle özel araca olan bağımlılığı azaltmayı amaçlıyoruz. Bunun için yüksek kapasiteli  çözüm ürettik. İmar planlarımızla ortak hareket ettik ve bisiklet kullanımını artıryoruz. Merkezde 88 hektarlık yeni yaya alanı oluşturacağız. Yaya önceliğini arttıracağız. Kapsamlı saha çalışması yaparak sayımlarla durum tespiti yaptık. Nüfus değişimleri, detaylı imar planları üzerinden projeksiyonlarımızı çalıştık. Tüm kavşaklarda sayımlar yaptık. Lastik tekerlekli toplu taşıma şebekemizi rehabilite ve optimize etmenin yollarını aradık. Acil eylem planlarımız nokta nokta devam ediyor. Makro çalışmamız ise şehrin geneline ışık tutacak. Çok kapsamlı teknik çalışmalar gerçekleştirdik. 101 kuruma yazı yazdık. 7 bin 635 yolcu, bin 910 yaya anketi yaptık. Toplu taşıma şebekemizi daha yüksek alana ulaştırmak mecburiyetindeyiz.  Raylı sistemlerde Bursa’da günde 286 bin kişi yolcu taşınıyor. Emek hattı 104 bin, üniversite hattı  180 bin yolcu taşıyor. Kapasitemizi ortaya koymak için 4 dakikada bir sıklıkla yoğun hizmet sunuyoruz. Emek’te sistem kapasitesi yüzde 70’leri geçip yüzde 80’lere gelmiş durumda. Üniversitede ise kapasite yüzde 100’ü aşmış durumda. Sefer sıklığını 2 dakikaya çıkarmayı planlıyoruz” dedi. 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X