15 bin yuva güvende!

Limak Uludağ Elektrik Genel Müdürü Ali Erman Aytac, geçen yıl hayata geçirdiklerini ‘Yuvam Güvende’ uygulaması kapsamında 4 ilde 15 bin kart sahibine ulaştıklarını söyledi.

15 bin yuva güvende!

AYŞEGÜL GÜRAL AKTÜRK

Aytac, önceki akşam Ramada Otel’de düzenlenen iftar programında kurumun çalışmaları ve yeni projeler hakkında bilgi verdi.

Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova’da 3 milyon müşterilerinin bulunduğunu hatırlatan Aytac, serbest tüketici sayısının da arttığını anlattı.

Geçen yıl hayata geçirdiklerini ‘Yuvam Güvende’ uygulaması kapsamında 4 ilde 15 bin kart sahibine ulaştıklarını dile getiren Aytac, ”Bu karta sahip olan müşterilerimiz günlük hayatta karşılaştıkları sıkıntılı durumlardan kurtulmak için kartın arkasındaki tek numaradan yardım isteyebilecekler. Yılda 3 kez olmak üzere elektrik problemleri, cam kırılması, çilingir hizmetleri, elektrik ve su tesisatında arızalar gibi konularda 150 dolar tutarına kadar hizmeti işçilik, yol, malzeme gibi giderleri de ödemeden ücretsiz alabilecekler. O eski devlet anlayışındaki soğuk elektrik idaresi-abone ilişkisi değil, insanların her türlü anlarında yanlarında olmaya çalışan bir elektrik tedarik şirketi-müşteri ilişkisine girmeye çalıştık. Bu kapsamdaki projelerimizi zenginleştirerek devam edeceğiz” dedi.

GÜNÜ ABONE BELİRLİYOR

Esnek Fatura uygulaması hakkında da açıklamalarda bulunan Aytac, söz konusu uygulamanın memur, işçi ve emekliler gibi farklı kategorilerdeki müşteriler için hayata geçirildiğini kaydetti. Buna göre, fatura son ödeme tarihlerini müşterinin kendi maaş ödeme tarihine denk getirebildiğini ifade eden Aytac şöyle devam etti: ”Bu uygulamayla tüm mesken müşterileri son ödeme tarihlerini kendileri belirleyebiliyorlar. Böylece gecikme zammı ve kesinti gibi olumsuzluklar yaşanmıyor. Ayrıca bu kapsamda fatura alt limitini de belirleyebiliyorlar. Özellikle yaz ayları gibi belirli dönemlerde evlerinde olmadıklarında buzdolabı ve diğer beyaz eşyaların tüketimi nedeniyle düşük de olsa faturalar oluşuyor. Bu uygulamayla birlikte müşterilerimizin kendi belirleyecekleri tutara kadar fatura oluşmuyor. Dolayısıyla küçük faturalar sebebiyle oluşan sıkıntıları da ortadan kaldırıyoruz.”

KESME ORANI YÜZDE 50 DÜŞTÜ

Ali Erman Aytaç, müşterileriler arasında bir çalışma yaptıklarını vurgulayarak, ”Şu ana kadar bir gecikmeye maruz kalmayan ya da yıl içinde 1-2 kerelik gecikme yaşasa da kesintiye düşmeden ödeyen müşterilerimize A’dan E’ye kadar bir puanlama yaptık. İyi puan alan müşterilerimiz için ödeme talimatında sorun olması, hesapta para kalmaması gibi nedenlerle gecikme yaşandıysa kesme talimatını kaldırdık. Ayrıca, müşterilerimize gerek SMS gerekse çağrı merkezlerimizden yaptığımız aramalarla bu faturaları hatırlatıyoruz. Böylece geçen yılla kıyaslandığında kesme oranları yaklaşık yüzde 50 azaldı” ifadelerini kullandı.

USULSÜZ KULLANIMA 5 KAT CEZA

Ali Erman Aytac, usulsüz kullanıma da dikkat çekerek, evdeki fiili kullanıcıyla abonelik ismi uyuşmuyorsa bunun elektrik piyasası kullanımına göre usulsüz kullanım olduğunu söyledi. Bu şekilde bir kullanıma rastladıklarında kullanan kişiye bir bildirim bıraktıklarını ve 15 gün süre tanındığını belirten Aytac, ”Kendisinden aboneliği üzerine almasını istiyoruz. Eğer alınmazsa ondan sonra para cezası ve kesmeye kadar giden bir süreç var” dedi. Aytac, Bursa’da usulsüz kullanım sayısının 23 bin 623 olduğuna değinerek, bu sayının hizmet bölgesindeki 4 ilde toplam 42 bin 601’e ulaştığına dikkat çekti.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X