Arşivimizi açıp baktık… İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nun kent içi geçişi olan Çevre Yolu trafiğini rahatlatmak üzere gündeme gelen Yeni Çevre Yolu projesini ilk olarak 22 Eylül 2019 günü bu sütunlardan Bursa’ya duyurduk:
Trafik yoğunluğu arttığı için kent içi yol haline dönüşen Bursa Çevre Yolu için başlatılan sürpriz formülde yeni bir yol var.
Buna göre…
Çevre Yolu trafiğiyle Büyükşehir’e devredilirken, Ovaakça’dan başlayıp Bademli’nin arkasından geçerek TEKNOSAB yakınlarına çıkacak yeni bir Çevre Yolu gündemde.
Kamu-Özel Ortaklığı ve Karayolları’nın sıcak baktığı bu yol formülüyle, otoyolda seyreden araçlar gişelerden çıkmadan yola devam edebilecekler.
Sonrasında…
AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin’in TBMM’de Ulaştırma Bakanı Adil Karaismalioğlu’na seslenişini 20 Ekim 2020 günü aktardık:
“Otoyolun Bursa geçişi olan Bursa Çevre Yolu son yıllarda şehir içi yol gibi oldu, trafik yoğunluğu arttı. O nedenle, otoyoldan çıkmayı gerektirmeyen yeni bir çevre yoluna ihtiyaç var.”
Gelişmeyi de…
Meslektaşımız Mustafa Özdal 11 Haziran 2021 tarihli Olay’da duyurdu:
… 6 etaplık 31 kilometrelik alternatif yolun güzergahları belli oldu. Yeni yol Çağlayan, Mürsel ve Küçükyenice’nin kuzeyinden geçip, Karacabey’de Otoban’a bağlanacak.
Otoyoldan gelenlerin Çevre Yolu’na girmeden kesintisiz yollarına devamını sağlayacak Yeni Çevre Yolu’nun şimdi yeni bir misyonu var.
Onu da…
20 Ekim’de Olay’ı ziyaret eden AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan açıkladı:
Eğer buyolu belediye yapacaksa vay haline oyolun büyükşehir belediyesi hangi yolu tamamladıki o yolu. yapsın devlet inşallah belediyeye birakmaz
Bitmez hiç başlamayın ne yaptılarki bursa ya yol anlamında otoyol derseniz o İstanbul ege daha çabuk gitsin diye zaten İstanbul İzmir otoyolu deniyor
Önce Bursa içi trafiğinin çözümlenmesi gerekir.İzmir yönünden Orhaneli kavşağına gelindiğinde trafik tıkanıyor.Burda yeşil ışık ancak 4-5 arabanın geçişine izin veriyor ve burada dakikalarca bekleniliyor.ÇÖZÜM;ÜST geçitlarle trafiğin akışı sağlanabilir.Sağa sola aktarmaya da gerek yok.Sadece CarrefourSA yönüne bir oto üst geçidi yapılsa olay çözümlenir ve trafik kesinlikle aksamaz.Bu önerim 15 yıl sonra uygulanır sanırım.(!)O zamanda trafik temelli felç olur.
Hızlı tren bittiya buda ulur.
Bursa trafiği gitgide daha zor hale neden geliyor?
1- Başlanan projeler henüz başlangıç aşamasındayken bile trafiğe cozum bulabilmekten uzak. Kaldı ki projesi ve her aşaması düşünülmeden başlandığı için yarım kalan projeler trafigi daha da agirlastiriyor. Terminal -kent maydanı tramvay projesi gibi.
Mahalle aralarına açılan geniş caddelere çok şık sokak bağlantıları ve küçük göbekler yüzünden trafik saçbaş yolduruyor..
Kent meydanından Acemler kavşağına bir şerit daha niye açılmaz bir şerit açılacak güzergaha örneğin Sırameşeler tarafına yeni bina yapılıp imar izni variliyor birde paşaçiftiği ile Alemdar arasından Avrupa konseyi Bulvarı istikametine niye yol açılmaz. ( buralar imarsız boşken )
Ben bu projenin gerçekleşeceğine inanıyorum, 6 yıl önce gündeme olan bir projeydi, ekonomik kriz ve covit 19 virüsü pilanları projeleri askıya aldırdı , projenin 2022 de tamamlanacağını düşünüyorum.çünkü hat üzerinde istimlakların tamamlandığını biliyorum
Otoyolların hemen sağını solunu imara açarsanız yeni yol için güzelim doğayı katledersiniz. Şimdi otoyolun sağı solu 30-40 metre imara açılmasa otoyola parelel yol açabilirdi. Fakat böyle olsa rant olmazdı?
Yeni bir bitmeyecek vaat. Nerede bunu yapabilecek irade. Bursa sadece vaatler ile yönetilir. Bakın yapılan tüm icraatler 10 sene önceki vaatler. Hadi canım sende :))
Şehir içi trafiğine çare arayın
Bunun faydası şehir içine olmaaaaaz
Bursa’nın asıl problemi tüm şehir içi trafiğinin acemlere bağlanması. Alternatif yollar gerekirken bir de gidip oraya stadyum üzerine bir de hastane yaptılar.
Çözüm önerim yakın çevre yolunu Ankara İzmir yoluna paralel devam ettirmek. Bunun için acemlere bağlanan yakın çevre yolunu hürriyet tarafına bir köprüyle bağlayıp devam ettirilebilir. Fakat bunu yapmazlar çünkü rant yok. Hürriyetteki yolu genişletmek için bir çok yeri satın almaları gerek. Onun yerine belediye binasına palmiye dikerler daha iyi tabii ki. Trafikte boşa harcanan yakıt milli servetin boşa akıtılmasıdır. Sırf burdan yapılan tasarruf bile yeni açılacak yolların maliyetini çıkartır.
Trafiğin asıl sebeplerinden biri de park sorunudur. Yol yapılması gereken yerlere imar verip bina otoparkı zorunluluğu aranmayınca millet yollara park eder tabii. Bunu çözmek için de yüklü miktarda yatırım gerekli ama bu söylediklerimi yapacak vizyonda bir yönetici yok. Olsa da rant olmayan işlere neden girsinler ki?
Bursa’nın merkezi ne olacak özellikle yıldırım bölgesi alternatif yol şart trafik Arabayatağından başlayıp Kestelele kadar devam ediyor otosansit Cumalıkızık kilit her gün bu kahrı çekmekten bıktık hiç birşey yapamiyor sanız minibüsleri kaldırın trafiğin kilitlenmesinde en büyük etken Cumalıkızık ve Gürsu kavşağına acil çözüm
Aynen öyle
Ormanları kesip rant kapısına bahane arıyorlar yine 2 yıldır aksungur ahmetkoy ormanlarini neden dogradiklari belli oldu katlettiler güzelim doğayı gün gelecek allah hesabını sorarcak
İnsanların nüfusu çoğaldıkça yeni yerleşim ve kullanım alanı ihtiyacı olacak illa. Gönül ister ki her yerin yem yeşil olmasını ister, ama bu da hayatın acı gerçeği. Yol da giderken ne kadar çok trafik var demeyi biliyorsan eğer bunları da bilmelisin. Her yapılan şeye de bu gözle bakmazsın belki, biraz düşünmek lazım bazen.
Ağzı olan konuşuyor bu trafiğe karşı yapılması gerek.
Tarla sahipleri ağaçları kesip tarlalarini buyutenlerede tepkini gösteriyorsun örneğin durdane ovaakca kurşunlu tarafları ni gordunmu iki gozle bak her baktigin yere