Bağlıkaya, Turizm Haftası vesilesiyle sektöründeki gelişmelere ilişkin değerlendirmede bulundu.
Bu yılı Türk turizmi açısından çok önemli bir dönemeç olarak gördüklerini belirten Bağlıkaya, bu yıl gösterilecek sıçramayla Türkiye’yi dünya turizm sıralamalarında çok daha üst basamaklara taşıyacak yükselişi hedeflediklerini kaydetti. Bağlıkaya, ‘2018 yılına ilişkin açıklanan ilk resmi veriler de beklentimizi doğrular nitelikte olduğunu kaydetti.
ÖZLEDİĞİMİZ GÜNLER GELİYOR
Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından açıklanan şubat ayı verilerinin, 2018 yılının ilk iki aylık döneminde Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısının yüzde 34,91 artış gösterdiğini ortaya koyduğunu dile getiren Bağlıkaya, ”Özellikle ana pazar olarak tanımladığımız Avrupa ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinden gelen taleplerin olumlu seyretmesi neticesinde 2018 yılını, rekor kırarak 40 milyon ziyaretçi sayısıyla kapatacağımızı düşünüyorum. Yıl sonunda turizmden elde ettiğimiz gelirin de 30 milyar dolar seviyesini aşmasını ve bu çerçevede kişi başı ortalama turizm gelirimizin 750 dolar seviyesinde gerçekleşmesini bekliyoruz. Özlediğimiz günlere geldik gibi gözüküyor’ ifadelerini kullandı.
EN ÇOK ALMANYA VE RUSYA’DAN
Bağlıkaya, 2018 yaz sezonuna yönelik rezervasyon taleplerinin çok iyi seyrettiğini vurgulayarak şunları kaydetti: ‘Türkiye’nin iki ana pazarı konumunda bulunan Almanya ve Rusya’dan gelen rezervasyon verileri çok olumlu. Almanya’dan yüzde 60, Rusya’dan da yüzde 30’un üzerinde rezervasyon artışları var. Bu yıl Almanya ve Rusya, 6 milyonlara ulaşacağını tahmin ettiğimiz rekor rakamlarla birincilik için yarışacak. Bununla birlikte İngiltere, Hollanda gibi son iki yıllık dönemde düşüş gösteren pazarlardan Türkiye’ye yönelik ilgi ve talebin yeniden canlanmasını çok önemli buluyoruz.’
EN ÇOK İLGİ ANTALYA’YA
Erken rezervasyon döneminde Almanya, Rusya ve Avrupa ülkelerinden talebin en yüksek olduğu destinasyonların başında Antalya’nın geldiğini aktaran Bağlıkaya, Antalya ile birlikte Ege Bölgesi kıyılarına talebin yüksek olduğunu söyledi.
ERKEN REZERVASYONLA 7 MİLYON TURİST
Bağlıkaya, Kültür ve Turizm Bakanlığı, TÜRSAB, TÜROFED ve TÜROB öncülüğünde 2009 yılında başlatılan erken rezervasyon kampanyasının ana hedefinin, avantajlı ödeme kolaylıkları sağlayarak daha fazla vatandaşın tatil yapmasına öncülük etmek, bu yolla iç turizmi canlandırmak ve Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin daha uygun ödeme koşulları ile seyahat ettiklerine yönelik yaygın algıyı değiştirmek olduğunu aktararak, ‘Geride kalan yıllarda erken rezervasyon kampanyasının seyahat acentelerinden otellere kadar turizm sektör temsilcilerinin yoğun gayretleriyle çok başarılı olduğunu ifade edebiliriz. 2009 yılında 300 bin kişi ile başlayan erken rezervasyon kampanyası 2017 yılında 5 milyonu aşmıştı. 2018 yılındaki beklentimiz ise erken rezervasyonla tatile çıkan yerli turist sayısının 6 milyonu aşarak 7 milyon seviyelerine yaklaşması yönünde’ şeklinde konuştu.