65 yaş üstü vatandaşın Bursakart isyanı!

Olay Gazetesi ‘Söz Sizde’ Yazarı Günay Yumruktay, 65 yaş üstü vatandaşların Bursakart’la yaşadığı sıkıntılara örnek olabilecek bir olayı bugünkü köşesine taşıdı…

65 yaş üstü vatandaşın Bursakart isyanı!

Yumruktay’a, 65 yaş üstü bir vatandaştan gelen mesaj şöyle;

Başlık şaşırtmasın. 65 yaş üstü bizlerde işler öyle basit değil.

Herkesin internete ulaştığı ve herkesin ya akıllı telefonu ya da bilgisayarı olduğuna; bu aletleri de çok iyi kullandığını düşünüyorlar galiba.

Bursakartıma HES kodu yüklemek için BURULAŞ’ın sitesine girdim, kartım iki yıllık ama sekiz haneli değilmiş, olmadı.

Sitedeki uyarıyı okudum ve kartıma beş lira yükledim.

Makbuzumu aldım.

Eve geldim, bilgisayarımı açtım.

Makbuzun üzerindeki seri numarasını yükledim.

O da ne, yine HES kodu istedi.

Hemen Hayatevesığar uygulamasından yeni HES kodu aldım ama bu defa da başaramadım. Çünkü kod en az 6 aylık olmalıymış.

Ne yaptıysam olmadı.

Sonunda BURULAŞ’ı 3 kez arayarak müşteri temsilcisine ulaştım.

Görüştüğüm kişi bana, “e-Devlet üzerinden süresiz bir HES kodu almamı ve bunu girmemi” söyledi ve bu defa dediği gibi yaptım.

Yeni ve süresiz HES kodu aldım ve bu kodu siteye girerek işlemi yaptım.

Uzun bir uğraştan sonra nihayet başardım.

Şimdi sayın yetkililer elinizi vicdanınıza koyun ve 65 yaş üstündeki kaç insanın bunu yapabileceğini bir düşünün.

Ne diyelim, sanırım “Hiç yaşlanmayın” diye dua mı etmemizi bekliyorsunuz.

Bu arada bir rica; Büyükşehir Belediyemiz 65 yaş üstüne kısıtlamayı kaldırsın artık.

Ekrem Hayri Peker -Kimya Mühendisi/Yazar

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X