Aküler bir gecede boşaldı

Sosyal medyada denizciler arasında bu sabah ilginç bir konu vardı. Bir çok denizci teknesinin gece dolu olan akülerinin sabah boşaldığını fark etmişti. Özellikle Kapıdağ Yarımadası ve Bandırma’daki balıkçılar aynı olayın tanığıydı.

Aküler bir gecede boşaldı

Bu durum ne anlama geliyordu? Nasıl yorumlanmalıydı? Bölgede ard arda yaşanan depremlerle akülerin boşalması arasında bir bağlantı olabilir miydi?

Yine sosyal medyada yayınlanan bir yazı bilimsel bir yaklaşımla konuya açıklık getiriyordu. İşte o yazı:

Kapıdağ’daki teknelerin aküleri neden boşaldı?

“Kapıdağ’ da balıkçılık yapan Aydın kaptan cep telefonu ile beni aradı.

Kapıdağ’ın Şahinburgaz  köyünde, balıkçı teknesi iskelede bağlı iken gece aküsünün boşaldığını, bu durumu köy kahvesinde kendisi gibi balıkçı olan diğer arkadaşlarına da anlattığında köydeki diğer teknelerin de aynı durumda olduğunu, aynı gece onların da akülerinin boşaldığını hayretle öğrendiğini söyledi.

Köydeki bütün teknelerin aküleri aynı gecede boşalmış. Aydın kaptan aynı durumun komşu Çakıl köyünde de olduğunu söylüyor. Teknelerin aküleri bir gecede kendiliğinden deşarj olmuş.

Olayı duyduğumda ilk aklıma gelen şey elektrik/manyetik alan anomalisi oldu. 

Herhangi bir elektrik/manyetik alan anomalisi olması durumunda bu anomali deprem belirtilerinden bir tanesi sayılır.
Konu üzerinde epey kafa yordum ve bu olayda teknelerin akülerinin eş zamanlı boşalması ile elektrik/manyetik alan anomalisi arasında direkt bir bağlantı kuramadım.

Eğer Kapıdağ’ın Şahinburgaz ve Çakıl köylerinde “elektrik alan” değerlerinde ani bir değişim yaşanmış olsaydı, balıkçı teknelerinin yanı sıra köydeki otomobillerin akülerinin de aynı zamanda boşalması gerekirdi.  Ama o gece araba akülerine herhangi bir şey olmamış. Yani aküler boşalmamış.

Benim söylemem üzerine Aydın kaptan Bandırma Limanı’na cepten telefon ederek oradaki yazıhanelere ve balıkçı arkadaşlarına da sordu. Oradaki teknelerde de akü boşalması olayı yaşanmış.

Yani bu olay sadece deniz üzerindeki teknelerde görülmüş.

Olaya mantıklı bir açıklama getirmek gerekirse,, bildiğiniz gibi tuzlu su çok iyi iletkendir. O gece aşırı nem, sis gibi meteorolojik koşullar nedeni ile iyonize olmuş nemli havanın içinde asılı kalmış tuz zerrecikleri iletken vazifesi yaparak aküleri kısa devre ettirmiş olabilir, ya da deniz dalgaları teknelerin içlerine girip aküye kadar ulaşması gibi nedenlerden dolayı teknelerdeki aküler ıslanarak kısa devre olmuş da olabilir.

Başka bir mantıklı açıklama bulamadım.”

olay.com.tr

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X