Alo 174`e güldüren çağrı

GIDA Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının etkin bir gıda güvenliği sağlamak için hayata geçirdiği `Alo 174 Gıda Hattı`na vatandaşın ilgisi her geçen gün artıyor. Vatandaşların gıdayla ilgili taleplerini dinleyen ve çözüm üreten Alo 174 Gıda Hattına son 9 ayd

Alo 174`e güldüren çağrı
Etkin bir gıda güvenilirliği sistemini oluşturulması için ‘En iyi denetçi tüketicinin kendisidir’ anlayışından yola çıkan Bakanlık, Alo 174 Gıda hattıyla tüketicileri de denetim sisteminin içine sokmayı hedefliyor. Son 9 ayda Alo 174 Gıda hattına 187 bin 405 adet ihbar gelirken gıdayla ilgili 38 bin 458 ihbarın, 36 bin 725’i sonuçlandırıldı. Gelen ihbarlar sonucu yapılan resmi kontrollerde 2 bin 526’sına ise cezai işlem uygulandı. 2 bin 526 adet cezai işlemin 2 bin 453’ü idari para cezası, 50’si üretimden men, 23 ise adet cumhuriyet savcılığına suç duyurusu şeklinde gerçekleşti.
 
EN ÇOK ŞİKAYET ET VE ET ÜRÜNLERİYLE İLGİLİ
 
Vatandaşlardan Alo 174 Gıda Hattına; genel itibariyle gıda üreten ve satan işletmelerin hijyen kurallarına aykırı faaliyetler gösterdikleri, ürünlerin içerisinde yabancı maddelerin çıkması, ürünlerin etiket bilgilerinde yeterli bilgi bulunmaması ve haksız rekabete neden olan ifadeler içeren etiketler, son tüketim tarihi geçmiş ürünlerin satışı, gıda zehirlenmesi şüphesi, izinsiz gıda satışı gibi konularda şikayetler geliyor.
 
Alo 174 Gıda Hattına yapılan başvuruların incelenmesinden sonra, şikayete konu gıda işletmesine gidilerek gerekli resmi kontrolleri yapan Bakanlık yetkilileri uygunsuzluk tespit etmesi halinde 5996 sayılı Kanun gereği yasal işlem yapıyor.
 
Son 9 ayda ALO 174 Gıda Hattına en çok şikayet gelen ürün gruplarından birinci sırada 6 bin 849 ihbar ile et ve et ürünleri yer alırken, 5 bin 576 adetle tahıl, un ve unlu mamulleri ikinci, 4 bin 482 adet ihbarla hazır yemek grubu ise üçüncü sırada yer alıyor.
 
ALO 174 HATTINA GELEN İLGİNÇ ÇAĞRILAR GÜLDÜRÜYOR
 
Alo 174 Gıda Hattına gıdayla ilgili şikayetler yanında zaman zaman ilginç çağrılarda geliyor. Bu kapsamdaki şikayetlerden birinde öğrenci olduğunu söyleyen bir vatandaş yaptığı pilavın lapa lapa olmasından şikayet ederek çağrı merkezi yetkililerinden pirinç pilavı tarifi isterken bir başka vatandaş ise sahte balın nasıl yapıldığını öğrenmek istedi.
 
Çağrı merkezi yetkililerini şaşırtan bir şikayet ise mezarlıktan geldi. Mezarlıktan aradığını söyleyen bir vatandaş “Bakkaldan gofret aldım. Gofrette kimyasal bir madde var. Bu gofreti tükettim ve öldüm. Şu an mezarlıktan arıyorum. Şarjımda bitmek üzereö diyerek telefonu kapattı.
 
Yine marketten aldığı yumurtaların kabuklarının çok ince olduğunu düşünen bir tüketici yumurtaların sahte olduğunu düşünerek yetkililerin denetlemesini istedi.
 
ALO 174 GIDA HATTI NASIL ÇALIŞIYOR?
 
2009 yılında faaliyete geçen Alo 174 Gıda Hattına gelen ihbar ve şikâyet ya da bilgi edinme konulu başvurular, web tabanlı yazılım üzerinden Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının ilgili birimlerine 7/24 ve 365 gün boyunca iletiyor. Şikayet sonucu yapılan denetimlerle ile ilgili bilgiler aynı web yazılımına kaydediliyor. Tüketiciler şikayetlerinin sonucunu Alo174’ü tekrar arayarak ya da kendisine verilen başvuru numarası aracılığıyla www.alo174.gov.tr internet adresi üzerinden öğrenebiliyor.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X