‘Anlık mesaj’ SMS’in pabucunu dama attı

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, kısa mesaj hizmeti olarak bilinen SMS’nin, Whatsapp, Snapchat, Viber, Skype, BİP ve Wechat gibi anlık mesajlaşma uygulamalarına yenildiğini söyledi.

‘Anlık mesaj’ SMS’in pabucunu dama attı

Terzioğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’de cep telefonu pazarının henüz doymadığını, tersine pazarda çok büyük bir ihtiyaç olduğunu belirtti.

 

Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşması için teknolojiyi iyi kullanması gerektiğini ifade eden Terzioğlu, şunları kaydetti:

 

“Şu anda Türkiye’de abone sayısı Türkiye’nin nüfusuyla aşağı yukarı eşit; 77’ye 74 milyon gibi. Tabii abonelik birden fazla da olabilir, bazı müşterilerimizin birden fazla telefonu var. Avrupa’da bunun yüzde 170’e kadar çıktığını görüyoruz. Yani Türkiye’de rahatlıkla 150-160 milyon abone olabilir, Türkiye’deki vergilendirme sebebiyle biz bunu çok teşvik etmiyoruz şu anda ama aslında potansiyel rahatlıkla 150-160 milyonlara gidebilir, katlayabilir.”

 

“BİP’i 7 milyon müşterimiz kullanıyor”

 

Terzioğlu, sektörde müşterilerin taleplerini karşılamaya dönük hizmetlerin artık hızla değiştiğini ve çeşitlilik arz ettiğini vurgulayarak, SMS kullanımının da bu süreçten etkilendiğine değindi.

 

SMS’in, anlık mesajlaşma uygulamalarına kıyasla daha az kullanıldığına dikkati çeken Terzioğlu, şöyle devam etti:

 

“Şimdi anlık mesajlaşma uygulamaları çıktı. Ben çok gurur duyuyorum ki Türk mühendisleri, Turkcell’de dünyanın en iyi anlık mesajlaşma uygulamasını yarattılar. Bizim BİP uygulamamız bugün 7 milyon müşterimiz tarafından kullanılıyor. Bunun da aşağı yukarı 1 milyonu yurt dışında kullanılıyor ve BİP, Whatsapp, Snapchat, Viber, Skype, Wechat gibi dünyadaki bu alanda bilinenlerin en iyi özelliklerini içinde toplayan bir uygulama. Buna ilave bir de ücretsiz, her yöne arama gibi kabiliyetleri de sağladığı için çok hızlı büyüyor ve bizi çok sevindiriyor.”

 

“SMS, yeniliğe yenik düştü”

 

Terzioğlu, vatandaşın artık SMS’yi talep etmediğini çünkü daha iyi hizmetlerin olduğunu belirterek, “SMS, maalesef yeniliğe yenik düştü. Yenik düşmesi de doğal, çünkü ‘anlık mesajlaşma’ hizmetleri, SMS’den daha iyi hizmetler. O yüzden de yavaş yavaş hayatımızda daha az SMS’li daha çok BİP’li bir döneme gireceğiz.” değerlendirmesinde bulundu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X