AVM`ler bayram yaptı

Alışveriş Merkezleri (AVM) Ciro Endeksi eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 26 artarak, 171 puana yükseldi.

AVM`ler bayram yaptı
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin eylül ayı ve 2014 yılı 3. çeyrek sonuçları açıklandı. Buna göre AVM Ciro Endeksi eylülde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 26 artarak 171 puana tırmandı. Endeks bu yılın üçüncü çeyreğinde ise geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 13 yükselişle 165 puana çıktı. Eylülde en yüksek ciro artışının yaşandığı kalem bayram alışverişi nedeniyle yüzde 34’le giyimde oldu.
 
AYAKKABI VE GIDA
 
Bayram etkisiyle birçok kategorinin cirosunda önemli yükseliş yaşanırken, ayakkabıda ciro artışı yüzde 30 olarak gerçekleşti. Geçen ay Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan enflasyon verilerine göre en yüksek fiyat artışının yaşandığı sektör yüzde 9,95 ile giyim ve ayakkabı olmuştu.
 
Endekse göre eylül ayında yiyecek kategorisindeki ciro artışı yüzde 22 olarak gerçekleşti. Tarımda yaşanan kuraklık ve gıda fiyatlarındaki yükselişin önemli bir izdüşümünün, kendini AVM Ciro Endeksi’nde de gösterdiği belirtildi.
 
TEKNOLOJİDE DE ARTTI
 
2014 yılı boyunca alınan iç tüketime yönelik önlemler nedeniyle satış büyümesinde önemli ölçüde güçlük yaşayan teknoloji kategorisinde de eylülde cirolar arttı. Taksit sınırlaması ve döviz kurunun yükselmesi gibi nedenlerle ciro artışı diğer sektörlere göre düşük olan teknolojide, eylülde önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6’lık artış yakalandı.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X