AVM’lerde cirolar arttı

Alışveriş Merkezi (AVM) ciro endeksi, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 artarak 281 puana ulaştı. 

AVM’lerde cirolar arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksinin nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2019 Nisan döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 14,2 artış kaydederek 281 puana ulaştı. AVM’lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Nisan 2019’da İstanbul’da bin 326 TL, Anadolu’da 900 TL olarak gerçekleşirken Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Nisan 2019’da bin 71 TL olarak kaydedildi. 

EN YÜKSEK ARTIŞ YİYECEKTE

Nisanda, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış yiyecek-içecek kategorisinde yaşandı. Yiyecek-içecek kategorisi metrekare verimliliği geçen yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 19,7 oranında bir artış kaydetti. Geçen yılın eş dönemi ile kıyaslandığında AVM’lerdeki teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 18,2 arttı.

Ayrıca, hipermarket kategorisi metrekare verimliliği yüzde 18,0, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 15,8, ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 12,3 ve diğer kategorisi metrekare verimliliği yüzde 10,1 artış gösterdi. Nisan 2019 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde ise yüzde 3,0’lık bir azalma yaşandığı gözlendi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X