Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi’nin eylül ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayımlanan verilere göre, Perakende Ciro Endeksi, 2018 Eylül döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 31,5 artış kaydederek 284 puana yükseldi.
Enflasyondan arındırıldığında ve bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 5,6 artış kaydeden Perakende Ciro Endeksi, üçüncü çeyrek bazında ise geçen yıla oranla yüzde 28,1 artış göstererek, 2018’in üçüncü çeyreğinde 292 puana ulaştı.
EN YÜKSEK HİPERMARKETTE
2018 yılı 3’üncü çeyrekte metrekare verimliliği bin 113 TL şeklinde gerçekleşti. Eylülde, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış hipermarket kategorisinde yaşandı. Hipermarket kategorisi metrekare verimliliği, geçen yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 37,1’lik artış kaydetti. Geçen yılın eylül ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 34,3, diğer alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 33,3, teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 30,1, ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 27,5 ve yiyecek içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 23,7 arttı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, eylül ayında bir kez daha enflasyonun üzerinde bir artış kaydeden Perakende Ciro Endeksi’nin yüzde 31,5’lik yükselişinin en büyük iki etkeninin, okula dönüş dolayısıyla AVM’leri tercih eden ziyaretçilerin ve perakendecilerin hayata geçirdikleri yaz sonu indirimleri olduğuna işaret etti.