AVM’lerin 2018 ciro hedefi 125 milyar TL

Alışveriş merkezlerinin 2017 yılı sonu itibarıyla yaklaşık 110 milyar liralık bir ciroya ulaşmasının öngörüldüğünü vurgulayan AYD Başkanı Belgü, 2018 öngörülerinin ise 125 milyar lira olduğunu kaydetti.

AVM’lerin 2018 ciro hedefi 125 milyar TL

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, 2018’de alışveriş merkezlerinin 125 milyar liralık ciro yapacağını öngördüklerini söyledi.

Belgü, 2017 yılını değerlendirerek, 2018 yılı için öngörülerini açıkladı. AYD’nin endeks verilerine kategori bazında bakıldığında en yüksek artışın ‘teknoloji’ kategorisinde yaşandığını belirten Belgü, yılın ilk 9 aylık döneminde teknoloji kategorisi cirolarının yaklaşık yüzde 18 arttığını kaydetti. 2017 yıl sonu itibarıyla 2 milyarın üzerinde kişinin AVM’leri ziyaret edeceği tahmininde bulunan Belgü, bu sayının 2018 yılında 2,1 milyar ziyaret sayısına erişilebileceğini vurguladı. Alışveriş tutarı olarak metrekare başına verimliliğin, yılın 10 ayı itibarıyla 824 lira olduğunu anlatan Belgü, ‘’Metrekare verimliliği aylık olarak değerlendirilen bir veri… Örneğin; Kurban Bayramı öncesindeki Ağustos ayında metrekare verimliliği 935 lira olarak gerçekleşti ve ay bazında değişkenlik gösterebiliyor” dedi.

TÜRKİYE’DEKİ AVM SAYISI 395

Perakende sektörünün toplam istihdamının şu anda yaklaşık 480 bin kişi olduğunu ve bu sayının gelecek yıl sonuna kadar ortalama 520 bin kişiye ulaşabileceğini dile getiren Belgü, ‘’Türkiye’deki toplam AVM sayısı şu anda 395 ve bu AVM’lerin toplam kiralanabilir alanı yaklaşık olarak 11,9 milyon metrekare. Gelecek yıl içinde AVM sayısının 405-410’a yükseleceğini öngörüyoruz” diye konuştu. Hulusi Belgü, sektörün bugüne kadarki toplam yatırım bedelinin yaklaşık 55 milyar dolar olduğuna dikkati çekerek, ‘’2018 yılında yatırım bedelinin ortalama olarak 58 milyar dolara yükseleceğini ve şu anda 13 milyar dolarını oluşturan yabancı yatırımların 18 milyar doları bulacağını tahmin ediyoruz” dedi.

CİDDİ BİR ARTIŞ VAR

Alışveriş merkezlerinin 2017 yılı sonu itibarıyla geçen yıla göre yüzde 17 artışla yaklaşık 110 milyar liralık bir ciroya ulaşmasının öngörüldüğünü kaydeden Belgü, şöyle devam etti: ‘’Geçen sene ile bu sene arasında ciddi bir ciro artışı var. Bunun iki sebebi var. Biri; işler iyi gidiyor, diğeri de geçen sene işler 15 Temmuz’dan dolayı çok etkilenmişti. 2018 yılı ciro öngörümüz ise 125 milyar lira.”

PERAKENDECİ ARADA EZİLİYOR

Perakendecinin döviz kurlarındaki artışı rekabetçi ortam nedeniyle tüketiciye yansıtamadığını ifade eden Belgü, ‘’Onlar da o yüzden arada eziliyor. Maliyetlerinin sadece yüzde 14-15’i kiraları. Diğer girdilerinde çok ciddi miktarda dövize bağlılar. Döviz tartışmasını sadece kira ile bağdaştırmak doğru değil. Esas problem ithalatta. Ayrıca ithalat vergileri de son 1-2 senedir çok yükseldi. O yüzden perakendecinin kar marjları çok düşüyor” diye konuştu. Kar marjı düşünce muhatap bulabildikleri ilk kurumun AVM’ler olduğunu ve buralardan talepte bulunduklarını anlatan Belgü, bu şekilde kar etmeye çalıştıklarını söyledi.

BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK

Hulusi Belgü, alışverişin piyasalar güzel olduğu, insanların rahat ve huzurlu oldukları zaman arttığını hatırlattı. Belgü, şunları kaydetti: ‘’Bazı sıkıntıları ortalıkta tartıştığınız zaman olaylar çözülmez bilakis insanların morali bozulur. Oysa birebir AVM’lere giderlerse yardım görürler ki bütün AVM’lerde destek ve yardımcı olmaya çalışıyor. Çünkü hiç kimse AVM’nin boş kalmasını istemez. Herkesin iş yapmasını ister. Türk tüketicisi harcamaya, Türk ekonomisi büyümeye devam ediyor. Dolayısıyla AVM’ler de büyümeye devam edecek.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X