Bakan tarih vermişti! Bursa’nın hızlı treninde umutları kıran gelişme

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, bugünkü köşesinde Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattıyla ilgili son durumu okuyucularıyla paylaştı.

Bakan tarih vermişti! Bursa’nın hızlı treninde umutları kıran gelişme

Yılmaz, köşesinde şu ifadeleri kullandı:

Açıkçası… Temeli atılırken tren yolculuğu için 2016 hedefti. Geçen yıl 2023 dendi. Seçim öncesi de 2024 açıklamaları yapıldı.

Yıllardır…

Ne zaman hedef tarih ortaya konsa “2030’a razıyız” dedik. 7 Ağustos’ta ise “2025 Cumhuriyet Bayramı’nda biner miyiz?” başlığıyla test sürüşleri için hedef tarihi duyurduk.

Ardından…

Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun açıklaması haber sütunlarında yer aldı, biz buradan değerlendirdik.

65 yıllık geçmişi olan, temeli 11 yıl önce atılan hızlı trene Bursalıların 2026’da binebileceğini söylüyordu. Test sürüşleri için 2025 hedefi, yolculu seferler için 2026’yı makul kıldığı için, “en gerçekçi hedef” olarak yorumladık.

Son yıllarda yitirdiğimiz umudumuz da bu gelişmelerle arttı.

Önümüzde…

Hızlı trenle ilgili yeşeren umudu yeniden kıran teknik rapor var.

Raporda…

Son ihalesi 20 Ağustos 2020’de yapılan, sözleşmesi 17 Eylül 2020’de imzalanan, müteahhide 22.11.2021’de yerin teslim edildiği hızlı tren projesinde Bursa-Osmaneli etabının bitiş hedefi 22 Kasım 2026 gözüküyor.

Yani…

Test sürüşlerine başlama hedefinden bile 1 yıl sonrası söz konusu. Bu da, 2026’da yolculuğun başlaması hedefini çok erkenden suya düşürüyor.

Yanı sıra…

“Osmaneli, Yenişehir, Bursa Hasköy ve Karacabey şantiyelerinde mobilizasyon çalışmalarının tamamlandığı” vurgulanan raporda, son duruma ilişkin teknik bilgiler şu ifadelerle yer alıyor:

“Yenişehir-Osmaneli arası 10 adet ve toplamda 17.6 kilometre olan ana tünel ve kaçış tüneli imalatında toplamda 13.85 kilometre tünel açma işlemi tamamlandı ve çalışmalar hızla devam ediyor.”

Şu bilgi de var:

“T-03, T-04, T-05, T-06, T-07 tünellerinin çalışmaları tamamlandı.”

Şu da dikkat çekici:

“Bursa-Yenişehir arasında demiryolu üstyapı çalışmalarına başlandı ve 2 kilometre demiryolu üstyapı serimi yapıldı.”

Kısacası…

2030’u akıldan çıkarmadan treni beklemeye devam.

Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X