Bursa’da Başkan Bozbey ücretsiz yaptı! Suistimal ediliyor…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, söz verdiği gibi caddeüstü ücretsiz hale getirdi. Fakat bu uygulama hangi sıkıntıları beraberinde getirdi? Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın yazdı…

Bursa’da Başkan Bozbey ücretsiz yaptı! Suistimal ediliyor…

Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın bugünkü köşesinden şöyle aktardı;

Ücretsiz otopark suistimal ediliyor 

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey daha Nilüfer‘deyken Büyükşehir‘in BURBAK şirketince başlatılan caddeüstü ücretli otoparklarını yargıya götürmüştü. Büyükşehir Belediye başkanı adayı olunca da bunları ücretsiz hale getireceğini vaat etmişti.

O vaat  31 Mart‘ta Büyükşehir Belediye Başkanı seçilince de vakit kaybetmeksizin uygulamaya geçti, fakat beraberinde sıkıntılar da belirdi.

Caddelerde çift sıra parklanmalar oluşmaya başladı. Çapraz parklanmayla da üç şeriti birden etkileyen durumlarla da karşılaşılıyor. İşyerinin önüne gün boyu kendi aracını bırakan esnafa da rastlanılıyor.

Büyükşehir Belediyesi vatandaşa ücretsiz hale getirilen uygulamayı suistimal edenlere dönük tedbirini alacaktır. Bu konuda BURULAŞ Genel Müdürlüğü‘nün çalışma yaptığı haberlerini alıyoruz.

Vatandaş ücretsiz uygulamadan memnun fakat, Bursa‘nın cadde ve sokaklarında yasadışı değnekçilik geriye dönmemeli. Bu durum karmaşa ve kaosa yol açara.

Caddeleri iki şerit halinde kapatan sürücüler için de Emniyet ve Büyükşehir Trafik Zabıta Müdürlüğü tedbirini alacaktır.

Uygulama yaşama geçirilirken, burada çalışan emekçilerin mağdur edilmeden başka birimlere kaydırarak değerlendirilecek olması da sevindirici.

HABERİ PAYLAŞ
39 adet yorum var

39 adet yorum var

  1. Bence bu yanlış karar yol üzerinde durup esnaftan bişey alamıyorsun beş dakika bankaya girip çıkamıyorsun herkes gün boyu bırakıyor arabasını otoparkı kullanmıyor girip çıkmak zor oluyor diye sabah erken gelen park edip gidiyor

  2. Cadde ve sokaklar otopark olarak kullanılacak alan,yer değildir.
    Zaten trafik insanımızın stresten binbir derde düçar olmasına neden olmaktadır.
    Belediyelerimiz acilen otopark alanlarının artmasını sağlamalıdır.
    Kapalı pazar yerleri inşa edilirken mutlaka otopark yapılarak inşa edilmelidir.
    Vatandaşın raylı aracı tercih etmesi için , istasyonların yakınında otoparklar artmalı.
    Restaurantlar,marketler, düğün salonları ve iş merkezleri için ihtiyacı karşılayacak otopark olmadan inşaat ve işyeri ruhsatı verilmemelidir.
    Başkanın sözünü tutması güzel,ancaak şehrin yasadışı iş yapanların,keyfi için yolları geçilmez hale getirenlerin fırsat bildiği yer olmaması aklın, medeniyetin gereği olduğunu unutmamak lazım.

  3. Bizde ücretsiz olanın süistimale uğraması doğal, çünkü toplumsal ahlak çökmüş durumda, dolayısıyla cüzi bir ücret alınması veya 1 saat kuralı getirilmesi çok daha doğru olacağı kanaatindeyim

  4. Ana cadde üzerinde gün boyu ücretsiz olmamalı; vatandaşın banka, çarşı pazar işi vardır 1 saat bilemedin 2 saate halleder, kalan 2 saat sonra yine ücretli olması lazım, yoksa herkes aracını ana caddeye bırakıp gider, vatandaş yine ücretsiz park edecek yer arar kendine!!!

  5. Küçük Sanayi/ Şehir Hastahanesi hattında ki toplu taşıma araçları amaca uygun olmadığına inanıyorum. Araç içi kat kat çok basamaklı. Araçlar küçük. Hastahane yolcusu ve güzerğahta ki istasyon aktarma yolcu çokluğu, hastahane gidecek yolcular için çile haline geliyor. Hat boyu okul yoğunluğu, tesis ve dini eğitim kurumlarının oluşu da yocu yoğunluğunu artırıyor. Önerim: Şehir Hastahanesi ne yolcu aktarmasının en yakın metro istasyonundan yapılması ve daha büyük ve iç yapısı hasta yolcu hareketini zorlaştırmayan araçların çalıştırılmasıdır.

  6. Ne bekliyordunuz ki. Sırf popülizm için ücretsiz parklanma yaparsan sonucu bu olur.
    Oysa ki doğru planlı bir ücretlendirme yapılsa, mesela 1 saate kadar ücretsiz, 1-3 saat 25 ₺, 3-5 saat … şeklinde artmalı. Ayrıca 1 saatten az ücretsiz parklanan bir araç aynı cadde üzerinde 1 saat içinde 2. kere parklanma yaparsa ilk saat ücretsiz hakkı olmamalı ki 1 saat 1 saat ücretsiz kullanımın da önüne geçilsin.

  7. Emeklinin çok geliri varda birde otobüse para verecek istanbulda emekli kartı sınırsız binme hakkı var bizler arttırmayı beklerken para ödeyecekmişiz seçimde emeklinin payı görülmüştür evet parklarda belirli bir saat araliginda olabilir en fazla 3 saat gibi.

  8. 65 yaş üstülerden otobüslerde ve toplu taşımada azda olsa ücret alınmalı ki okul saatlerinde emeklilerden yer kalmıyor çocuklarımız okullara derse gidemiyor,,,,

  9. Sayın yazar BURULAŞ bazı hatlarda,başaran otobüsleri gibi yolcunun çok olduğu hatlarda ,özel halk otobüslerini çalıştırıyor ,öğrenciler kalabalıktan okula gidemiyor,birde şoförler ayrı bir alem sürekli insanlarla kavga ediyor,derhal sarı otobüs konmalı seferler artıtırılmalı ,çok acil gündeme alınmalıdır saygılarımla

    1. Benim de görüşüm aynı yonde Nilüfer Özlüce köyünün okul çıkış saatlerine bakın öğrenciler kaldırımı olmayan yollarda yürüyerek eve gitmeye çalışıyor. Bu çocuklar için birşey yapmak lazım. Okul servis ücretleri malum. Seferlerin düzenlenmesi lazım.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X