Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın bugünkü köşesinden şöyle aktardı;
Ücretsiz otopark suistimal ediliyor
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey daha Nilüfer‘deyken Büyükşehir‘in BURBAK şirketince başlatılan caddeüstü ücretli otoparklarını yargıya götürmüştü. Büyükşehir Belediye başkanı adayı olunca da bunları ücretsiz hale getireceğini vaat etmişti.
O vaat 31 Mart‘ta Büyükşehir Belediye Başkanı seçilince de vakit kaybetmeksizin uygulamaya geçti, fakat beraberinde sıkıntılar da belirdi.
Caddelerde çift sıra parklanmalar oluşmaya başladı. Çapraz parklanmayla da üç şeriti birden etkileyen durumlarla da karşılaşılıyor. İşyerinin önüne gün boyu kendi aracını bırakan esnafa da rastlanılıyor.
Büyükşehir Belediyesi vatandaşa ücretsiz hale getirilen uygulamayı suistimal edenlere dönük tedbirini alacaktır. Bu konuda BURULAŞ Genel Müdürlüğü‘nün çalışma yaptığı haberlerini alıyoruz.
Vatandaş ücretsiz uygulamadan memnun fakat, Bursa‘nın cadde ve sokaklarında yasadışı değnekçilik geriye dönmemeli. Bu durum karmaşa ve kaosa yol açara.
Caddeleri iki şerit halinde kapatan sürücüler için de Emniyet ve Büyükşehir Trafik Zabıta Müdürlüğü tedbirini alacaktır.
Uygulama yaşama geçirilirken, burada çalışan emekçilerin mağdur edilmeden başka birimlere kaydırarak değerlendirilecek olması da sevindirici.
Bu uygulama 2 saat ile sinirlanmali
Ücretsiz, olması güzel tabiki ama. Bu defada sabahtan akşama kadar arabayı bırakmalar başladı.. Acil iş için bırakmak isteyenlere yer kalmıyor maalesef..
otopark varken büyük rahattı ama şimdi yer bulamıyoruz başkan yanlış yapti
en Fazla 1 saate kadar ücretsiz olabilir yoksa çok mağduriyet olacak
Uygun fiyatlı ve ücretli olmalı. Esnaf ilk günden kendi otoprakına çevirdi. Duba koyan mı ararsın sandalye koyan mı. Makul ücretle geri gelsin uygulama
Sabit cüzi bir miktar olmalı
1 saate kadar ücretsiz olması daha mantıklı aksi taktirde istismal edilir
Ücretli otoparkın ücretinde değildik. Belediyenin otopark görevlileri, otopark düzenini sağlıyordu. Maalesef vitrine oynanmış
Bizim ülkemizde ücretsiz olmaz arabayla çıkıyorsan araban varsa bedelini ödemeli
Gazcilar uluyol bütün esnaf sandalye masa koymuş arac cektirmiyor
İlk 2 saat ücretsiz olsun sonra her bir saat ücretli aynı güniçinde aynı plaka bir kere ücretsiz olarak faydalansın .
Bence bu yanlış karar yol üzerinde durup esnaftan bişey alamıyorsun beş dakika bankaya girip çıkamıyorsun herkes gün boyu bırakıyor arabasını otoparkı kullanmıyor girip çıkmak zor oluyor diye sabah erken gelen park edip gidiyor
Ne yaparsan yap insanlarda karakter olmadığı sürece hicbirsey olmaz
Cadde ve sokaklar otopark olarak kullanılacak alan,yer değildir.
Zaten trafik insanımızın stresten binbir derde düçar olmasına neden olmaktadır.
Belediyelerimiz acilen otopark alanlarının artmasını sağlamalıdır.
Kapalı pazar yerleri inşa edilirken mutlaka otopark yapılarak inşa edilmelidir.
Vatandaşın raylı aracı tercih etmesi için , istasyonların yakınında otoparklar artmalı.
Restaurantlar,marketler, düğün salonları ve iş merkezleri için ihtiyacı karşılayacak otopark olmadan inşaat ve işyeri ruhsatı verilmemelidir.
Başkanın sözünü tutması güzel,ancaak şehrin yasadışı iş yapanların,keyfi için yolları geçilmez hale getirenlerin fırsat bildiği yer olmaması aklın, medeniyetin gereği olduğunu unutmamak lazım.
Bizde ücretsiz olanın süistimale uğraması doğal, çünkü toplumsal ahlak çökmüş durumda, dolayısıyla cüzi bir ücret alınması veya 1 saat kuralı getirilmesi çok daha doğru olacağı kanaatindeyim
Hiç iyi olmadı.. Göreceksiniz ki millete bedava iyilik yapılmaz çok kavgaya ve karışıklığa yol açar.. Ve açıyorda.. Bozbeyde yanlış yaptığını anlayacaktır..
Her zaman suistimal olacak ücretli olmalı ama makul olmalı yani ilk 1 saat ücretsiz gibi
Ücretsiz değil mesela 4 saat 20 TL olabilir
Ücretsiz olmamalı..
Kazanılan Parayla her mahallede Ota park oluşturulsun maliyetine millete satın.
Sokaklardaki Arabalardan kurtulalım.
İlk saat ücretsiz,,diğer saatler ücretli olsun,,yoksa problem ler bitmez
İlk bir saat ücretsiz olmalı.trafik polisleri de işini yapmalı çift parklanmaya karşı
Ilk bir saat ücret alınmamalı
Sonra alın malı
Şu ihtimalin önüne geçmek için
Bir saat bedava olsun sonradan her geçen daata on TL koyulsun
Başkanımız bedava yapmiyacaktı belediyeye kaynaktır belediyenin borçlarını nasıl kapatacak tekrar ücrete dönmesi lazım
Bence ücretsiz olmamalıydı sabit 20 veya30 lira olabilirdi hem belediyenin geliri olurdu biraz
Ücretsiz olması da doğru değil sanki,
Cüzi bir ücret alınabilir aslında ,
Yoksa suistimal tabi ki çok olur
1saat ücretsiz 2nci saat cüzi sonrası için iyi ücret alınmalıdır yoksa farklı şeyler olur
Ücretli olsun toplanan hasılat Bursaspor a verilsin
Ana cadde üzerinde gün boyu ücretsiz olmamalı; vatandaşın banka, çarşı pazar işi vardır 1 saat bilemedin 2 saate halleder, kalan 2 saat sonra yine ücretli olması lazım, yoksa herkes aracını ana caddeye bırakıp gider, vatandaş yine ücretsiz park edecek yer arar kendine!!!
Küçük Sanayi/ Şehir Hastahanesi hattında ki toplu taşıma araçları amaca uygun olmadığına inanıyorum. Araç içi kat kat çok basamaklı. Araçlar küçük. Hastahane yolcusu ve güzerğahta ki istasyon aktarma yolcu çokluğu, hastahane gidecek yolcular için çile haline geliyor. Hat boyu okul yoğunluğu, tesis ve dini eğitim kurumlarının oluşu da yocu yoğunluğunu artırıyor. Önerim: Şehir Hastahanesi ne yolcu aktarmasının en yakın metro istasyonundan yapılması ve daha büyük ve iç yapısı hasta yolcu hareketini zorlaştırmayan araçların çalıştırılmasıdır.
Ne bekliyordunuz ki. Sırf popülizm için ücretsiz parklanma yaparsan sonucu bu olur.
Oysa ki doğru planlı bir ücretlendirme yapılsa, mesela 1 saate kadar ücretsiz, 1-3 saat 25 ₺, 3-5 saat … şeklinde artmalı. Ayrıca 1 saatten az ücretsiz parklanan bir araç aynı cadde üzerinde 1 saat içinde 2. kere parklanma yaparsa ilk saat ücretsiz hakkı olmamalı ki 1 saat 1 saat ücretsiz kullanımın da önüne geçilsin.
2 saat ücretsiz, sonrası çok yüksek bedelli olmalıdır.
Emeklinin çok geliri varda birde otobüse para verecek istanbulda emekli kartı sınırsız binme hakkı var bizler arttırmayı beklerken para ödeyecekmişiz seçimde emeklinin payı görülmüştür evet parklarda belirli bir saat araliginda olabilir en fazla 3 saat gibi.
Ucret alinmali.ilk iki saat ucretsiz olabilir yada düşük ucret olabilir.Trafik uygjnsuz park yapanlari çekebilir.Bizim insanimiz koyun gibi gudulneye alismistir
65 yaş üstülerden otobüslerde ve toplu taşımada azda olsa ücret alınmalı ki okul saatlerinde emeklilerden yer kalmıyor çocuklarımız okullara derse gidemiyor,,,,
Sayın yazar BURULAŞ bazı hatlarda,başaran otobüsleri gibi yolcunun çok olduğu hatlarda ,özel halk otobüslerini çalıştırıyor ,öğrenciler kalabalıktan okula gidemiyor,birde şoförler ayrı bir alem sürekli insanlarla kavga ediyor,derhal sarı otobüs konmalı seferler artıtırılmalı ,çok acil gündeme alınmalıdır saygılarımla
Benim de görüşüm aynı yonde Nilüfer Özlüce köyünün okul çıkış saatlerine bakın öğrenciler kaldırımı olmayan yollarda yürüyerek eve gitmeye çalışıyor. Bu çocuklar için birşey yapmak lazım. Okul servis ücretleri malum. Seferlerin düzenlenmesi lazım.
Ücretsiz park olmaz. Mutlaka ücret alınmalı. Sadece ilk 2 saat ücretsiz olur. Yoksa yollar özel park alanına dönüşür
cok yakında degnekciler ortaya cıkar.bencede 2 saat ucretsiz uygun olur.