Bebe ve çocuk modasını Junioshow belirleyecek

Bebe ve çocuk hazır giyim sektörünün kalbi Bursa’da atıyor. Sektördeki son tasarımların sergilendiği Junioshow, dün kapılarını araladı. Büyük ilgi gören fuara özellikle, Rusya ve Ortadoğu’dan alıcılar akın etti.

Bebe ve çocuk modasını Junioshow belirleyecek

ASLIHAN AYDIN

 

Bursa Uluslararası Bebe Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı (Junioshow) bu yıl ikinci kez kapılarını ziyaretçilerine açtı. TÜYAP Bursa Fuarcılık AŞ ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) işbirliğinde Bebe ve Çocuk Konfeksiyon Sektörü Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (BEKSİAD) desteği ile düzenlenen fuarda, sonbahar-kış sezonu ürünleri sergileniyor. Bursa Uluslararası Kongre ve Fuar Merkezi’ndeki fuarın açılış töreninde konuşan BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, üretilen ürünlerin pazarlanması gerektiğini söyledi. Bursa’nın hak ettiği değeri bulması için çalıştıklarını belirten Kuş, ”Pazarlamamız zayıf. Ürettiğimiz ürünleri tanıtmamızın en kolay yolu fuarlardan geçiyor. Üyelerimiz bu sayede Bursa markasını da dünyaya tanıtıyorlar. Fuarımızın kentimize ve sektörümüze hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

103 FİRMA KATILIYOR

Tüyap Bursa Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü de, 0-12 yaş arası bebe ve çocuk ürünlerin sergilendiği fuarın sektöre yön verdiğini kaydetti. Önlerinde daha uzun bir yol olduğuna işaret eden Ersözlü, fuara çoğu Bursalı olmak üzere 103 firmanın katıldığını dile getirdi. Sonbahar kış sezonu ürünlerinin görücüye çıktığı fuara Rusya, İran, Ukrayna, İngiltere, Türki Cumhuriyetler ve Ortadoğu ülkeleri olmak üzere 43 ülkeden bine yakın alıcının geleceğine vurgu yapan Ersözlü, ”Özel dekor stantların kurulduğu 3 salonda kapılarını açan fuarımız, sektörümüze büyük hareketlilik kazandırıyor. Ocak ayında düzenleyeceğimiz Junioshow Fuarı’nı da 6 salonda açmayı hedefliyoruz” diye konuştu. 

SEKTÖRE HIZ KAZANDIRDI

BEKSİAD Başkanı Halil Atalay da, KOBİ sektöründeki firmaların kolektif çalışmalarla gelişeceğinin altını çizerek, farların sektöre hız kazandırdığını belirtti. Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şükrü Köse ile Bursa Milletvekili Hakan Çavuşoğlu da açılışta hazır bulundu. 8 Temmuz Cumartesi akşamına kadar gezilebilecek fuarın, giriş ücreti 10 lira olarak belirlendi.

 

RUS MÜŞTERİLER ÇOĞALDI

Stant açan firmalar ise fuardan umutlu. Vişne Bebe Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çolak, fuarı yeni pazarlar bulmak ve markaların tanıtılması açısından çok önemli bulduklarını söyledi. Sektörde işlerin biraz toparlandığına dikkat çeken Çolak, ”Rusya, Güney Afrika ve Arap yarımadasından gelen müşterilerle daha yoğun olarak görüşüyoruz” dedi. Melcan Group Firma Sahibi Ercan Güngördü de, fuara gelen alım heyetlerinden çok memnun olduklarını ifade etti. İlk gün olmasına karşın müşterilerin katılımından mutlu olduklarını vurgulayan Güngördü, ”Geçen kışa göre bu yıl daha iyiydi. Sebebi de Rus müşterilerin artması. Filistin’den gelenlerin ilgisinden mutluyuz. Ayrıca İran ile Kuzey Afrika ülkelerine ciddi ticaret hacmimiz var” dedi. 

BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE

Serkon Tekstil Firma Sahibi Mehmet Ertürk de, temmuz ayındaki fuarın ocak ayındakine göre daha sakin geçtiğini ancak gün geçtikçe verimliliğin artığını anlattı. Ortadoğu ülkelerinin en gözde pazarlar olduğuna işaret eden Ertürk, özellikle İran, Irak ve Suudi Arabistan’ın son zamanlarda revaçta olduğunu belirtti. Minika Bebe Firma Sahibi Nurhan Akıncı ise, Rusya ve Irak’tan gelen müşterilerin yoğunlukta olduğuna dikkat çekerek, ”Filistin ve Cezayir yeni pazarlar olarak dikkat çekiyor. Beklentilerimizin üzerinde geçiyor” şeklinde konuştu. Varol Kids Satış Temsilcisi Muhammed Ali Varol da, fuarda ciddi alıcılarla tanıştıklarını ve Bursa’nın gittikçe gelişen bir pazar olduğunu dile getirdi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X