Can Dinçer, Beyaz eşya sektörünün ilk yarı verileri ve sektördeki gelişmelere ilişkin açıklamalarda bulundu. Türkiye ekonomisindeki daralmaya paralel olarak iç pazarda beyaz eşya satışlarının da ilk yarı yılda bir önceki yılın aynı dönemine göre azaldığını belirten Dinçer, şöyle devam etti: ‘’2018’de 6 ana ürün grubu için ilk 6 aylık satış rakamımız 3 milyon 900 bin adet civarında iken, bu yıl 3 milyon 500 bin seviyelerine geriledi.
Bununla birlikte haziran ayında konut satışları yüzde 48,6 azalırken, beyaz eşya satışlarında bir toparlanma görüyoruz. 6 ana üründe iç satışlar yüzde 4, ihracat yüzde 7 oranında arttı. Tahminlerimiz, 2020 yılından itibaren ekonominin büyüme trendine girerek 2021’de satışlarımızın tekrar ivme kazanacağı yönündedir. 2018 yılı sonundan haziran ayına kadar geçerli olan ÖTV indiriminin sıfırlanması ve alışverişlerde taksit sayısının artırılması uygulamaları olumlu etki yaparak pazarın daralmasını yavaşlattı. ÖTV indiriminin tekrar geçerli olmaması durumunda ise son çeyrekte yüzde 20’lik bir daralma olacaktır. ÖTV’nin kaldırılmasını ve enerji verimli ürünlere sağlanan teşvikle sektörümüzün desteklenmesini beklemekteyiz.”
ADİL BİR YARIŞ OLMALI
Dünya beyaz eşya üretiminde Çin’den sonra ikinci ülkenin Türkiye olduğunu dile getiren Dinçer, burada ciddi bir rekabet bulunduğunu vurguladı. Beyaz eşya ihracatının yüzde 70’inin Avrupa’ya gittiğine işaret eden Dinçer, Almanya ve Fransa gibi sanayisi güçlü ülkelere ihracat yapıdığının altını çizdi. Haziran ayında iç pazara satışın yıllık yüzde 4 ve dış satımın yıllık yüzde 7 arttığını ifade eden Can Dinçer, ‘’ÖTV çok önemli bir destekti, ÖTV’nin kalkması gerektiğini düşünüyoruz. Beyaz eşya lüks bir sektör değildir, temel ihtiyaçtır. Bizim diğer ülkelerle rekabet edebilmemiz için adil bir yarış olması lazım” dedi. ÖTV kaldırılırsa daha fazla satış yapılacağı için KDV anlamında devlete katkı sağlayacağını anlatan Dinçer, bunun önümüzdeki dönemde Meclis’te değerlendirileceğine ve pozitif çıktıları olacağına inandıklarını kaydetti.