KÂR EŞİĞİ YÜZDE 77 DOLULUK
IATA’dan yapılan açıklamada, ‘Sektörün ortalama kâr eşiği yük faktörü yüzde 77. Sosyal mesafe önlemleriyle maksimum yük faktörü yüzde 62’ye düşecek. Bu da birim maliyetlerinde keskin artışa neden olur. Havayolu şirketlerinin sadece kâr eşiğini yakalaması için bile 2019 yılına göre bilet ücretlerinin bölgeden bölgeye yüzde 43 ila 54 artması gerekir” ifadeleri kullanıldı.
‘İYİLEŞMEYE EN AZ 18 AY VAR’
Dubai merkezli Emirates, pandeminin 2020- 21 performansını sert vurmasını beklediklerini belirtti ve “Seyahat sektöründe iyileşmeye en az 18 ay var” ifadelerine vurgu yaptı.
EN BÜYÜK İFLAS
Havacılık sektörüne çok ağır bir darbe vuran koronavirüs salgını nedeniyle iflas isteyen havacılık şirketlerine ise Avianca da eklendi. Kolombiya’nın bayrak taşıyıcı havayolu şirketi olan ve aynı zamanda Latin Amerika’nın ikinci en büyük havayolu firması Avianca, iflas başvusunda bulundu. Korona salgını nedeniyle mart ortasından bu yana şirketin gelirlerinin yüzde 80 oranında azaldığına dikkat çekildi. Avianca’da 14 bini Kolombiya’da olmak üzere toplam 21 bin kişi çalışıyor. Filosunda 158 uçak olan şirket 27 ülkeye uçuş gerçekleştiriyor. IATA’nın son açıkladığı rapora göre havayolu sektörünün 2020 yılı yolcu gelirlerinin bir önceki yıla göre 314 milyar dolar azalması bekleniyor.