Bireyleri başarıya hazırlayan kurum: Fomara Birey Özel Eğitim Kursu

İstanbul merkezli Birey Eğitim Kurumları’nın Bursa’daki Marka İmtiyaz hakkı Şubesi Fomara Birey Özel Öğretim Kursu 2019-2020 eğitim ve öğretim dönemine hazır.

Bireyleri başarıya hazırlayan kurum: Fomara Birey Özel Eğitim Kursu

Kendisi de bir matematik öğretmeni olan Kurucu Murat Soyer, gerekli eğitimler verilerek Bursalı gençleri sınavlara hazırladıklarını söylüyor.

Fomara Birey Özel Öğretim Kursu’nun sahibi ve yöneticisi olan genç öğretmen Murat Soyer, girişimcilik ruhunu eğitimcilik deneyimi ile harmanlıyor. Fomara’da modern bir binada verilen eğitimde her sınıfın mevcudu 16 öğrenciyi geçmiyor. Ülkemizde uygulanan sınav sistemine hazırlık amacıyla kurulan Fomara Birey Eğitim Kurumları’nın yöneticisinden TYT-AYT hazırlık çalışmalarını, kurumun yapısını, öğrencilere verilen değeri dinledik.

Sayın Soyer sizce, ortalama bir öğrenci, başarı seviyesini yükseltmek için ne gibi çalışma metotları uygulamalıdır?

Başarı, birey için anlamlı olan amaçların, yapılmış olan günlük programlarla adım adım gerçekleşmesidir. Kişisel amaçlar belirlenmeden başarılı olmak mümkün değildir; bir amacı olan insanlar toplumda belli yerlere gelebilirler. Çoğumuz başarısız olduğumuzda hedeflerimizden vazgeçme eğiliminde oluruz. Vazgeçme eğilimini taşımaya başladığımızda davranışlarımız tereddütlerle dolar. Kendine güven ve başarı inancı kaybolup gider. Oysaki başarısızlık bir son değil, belki de başarının başlangıcıdır. Başarı bir yolculuktur. Başarısızlık bu yolcuğun ilk adımıdır. Bu nedenle başarısızlığa korkuyla ve bir son gözüyle bakmamalıyız. Başarısızlığı bize yeni yollar gösteren bir öğretmen gibi görmeliyiz. Edison’un yaptığı gibi, yüzlerce hatta binlerce deneyden sonra bir kez daha başarısız olunca: “Ampulün bulunmadığı bir yol daha keşfettim” diyebilmeliyiz. Bu son olsun deseydi ampulü bulan kişi o olmayacaktı.

Başarıyı şansa bırakmamak gerektiğini mi düşünüyorsunuz?

Başarının şans veya rastlantı sonucu ortaya çıktığını düşünmek oldukça yüzeysel ve gerçeklerden uzak bir yaklaşımdır. Uzaktan şans veya rastlantı olarak görünen birçok durumun arkasında kişilerin çabası özverisi ve problem çözmek için gösterdikleri yaratıcılığın yattığı rahatlıkla görülebilir. Sınavlara hazırlanırken programlı ve ciddi bir çalışmanın yanında doğru yönlendirme ve rehberliğin de önemi büyüktür. Öğrenci ilk önce kendini tanımalı, neyi, ne zaman, nasıl öğreneceğini bilmelidir. İçsel motivasyonun tamamlanması, çalışma ortamının olumsuz dış etkenlerden arındırılması, ders ayrımı yapılmadan düzenli çalışılması ile tam öğrenme sağlanabilir. İşte bu noktada bizler, Fomara Birey Eğitim Kurumları olarak devreye girmekte ve başarıya ulaşmak için tam öğrenme yöntemlerinin uygulanmasını sağlamaktayız.

Öğrencilere verdiğiniz çalışma programlarını nasıl hazırlıyorsunuz?

Biz öğrencilerimize haftalık çalışma programları verip, öğrencilerimizin hafta içerisindeki ödevlerini takip altına alıyoruz. Ödev kontrollerini gerçekleştirip her hafta sonu öğrencimize öğretilen konularla ilgili tarama sınavı uyguluyoruz. Sınav sonuçlarını konu kazanımlı olarak değerlendirip öğrencinin hangi konularda eksik olduğunu belirleyip bu analiz sonucunda öğrenciye yanlışları ve öğrenemediği konular ile ilgili masa başı program uygulayıp öğrenciyi tekrar analiz ediyoruz. Bu analizler sonucunda aylık olarak öğrencinin gelişim raporlarını çıkartıp velilerimiz ile bilgilendirme toplantıları yapıyoruz.

Sınavlara hazırlanırken bolca soru çözüp antrenman yapmak önemli ama bir de bu eğitimin önceleri var. Ortaokul ve lisedeki akademik eğitim önemli mi sizce?

Öğrencinin ortaokul ve lisede almış olduğu temel eğitimlerin üniversiteye hazırlık sınavlarında rolü büyüktür. Geçmiş dönemlerde aldığı eğitim ve çalışma alışkanlıkları öğrencinin hazır bulunuşluluk düzeyini etkilemekte, dolayısıyla hedefe ulaşma mesafesini belirlemektedir. Bunun için biz öğrencilerimizi homojen sınıflarda sınavlara hazırlıyoruz. Dolayısıyla Fen ve Anadolu liselerinde eğitim düzeyi yüksekken meslek liselerinde aldığı mesleki eğitimlerin yoğunluğundan dolayı branş derslerinde öğrenciler zayıf kalmakta, bu durumdaki öğrencilere akademik anlamda farklı destekler sağlamaktayız.

Yeni eğitim-öğretim dönemine hazırlanırken ne gibi çalışmalar yaptınız?

Etkin öğretim sistemini (EÖS) kullandığımız için ders anlatım föylerimizi,soru bankalarımızı ve modüler setlerimizi yeni müfredata uygun hale getirdik. TYT ve AYT programlarımızda ise dönem öncesi yaz matematik kursu ile öğrencilerimizin hem oryantasyon hem de matematik dersinden eksik oldukları noktalar ile ilgili yazın verimli bir kamp dönemi geçirdik.

Kaç öğrenciniz olacak? Binanın fiziksel özelliklerini de anlatabilir misiniz?

Fomara Birey Eğitim Kurumları olarak öğrenci kontenjanımız 1000 kişiliktir. Binamız Bursa’nın tam merkezi noktasında 15 Temmuz Demokrasi Meydanı’nda bulunmaktadır. Ulaşım açısından öğrencilerimiz ve velilerimiz için avantaj sağlamaktadır. Binamız 8 katlı olup her katta ayrı sınıf seviyesindeki öğrencilerimiz eğitim almaktadır. Kurumumuzda her katta çalışma salonu bulunmaktadır. 3 ayrı katta idari rehberliğimiz vardır. Girişte öğrencilerimiz güvenlik görevlimizin eşliğinde her öğrencimize özel güvenlik kartları ile güvenlik turnikelerinden geçerek kuruma giriş yapmaktadır.

Öğrenciler kendilerine bir hedef seçmeli mi sizce?

Öğrencilerimizi öncelikli olarak eğitime başlamadan önce mesleki eğitim envanteri uyguluyoruz. Böylece öğrencilerimiz ilgilerine ve yeteneklerine göre meslek seçerek eğitimlerine başlıyorlar. Bu süreçte hedefler bu konuda önemli yer tutmaktadır. Öğrenci hedefini ne kadar yüksek tutarsa başarı düzeyio kadar artmaktadır. Dolayısıyla hedeflerin başarıya oranındaki etkisi tartışılmazdır.

Aileler çocukları için belirleyecekleri eğitim kurumu hakkında nasıl araştırma yapabilirler?

Üniversiteye hazırlık bir sistemdir ve kendi içinde bir bütünlüğü vardır: Ön hazırlık dönemi, kurs dönemi, dersler, ödevler, ek dersler, konu tamamlama dersleri, etütler, sınavlar, ölçme değerlendirme, birebir rehberlik ve motivasyon bu sistemin parçalarıdır. Sistemin bir parçasındaki aksama diğer bölümleri de etkiler ve verimi düşürür. Bu yüzden velilerimizin eğitim kurumu seçerken bu etmenlere dikkat etmelidir.

birey10a.jpg

BİREY’DEN TİMSAH’A GENÇLİK DESTEĞİ

“Şehrimizin takımı Bursaspor için ‘Şehrimizin Takımı Bursaspor’a Destek Günü” oluşturduk. İdari çalışan, öğretmen ve öğrencilerimiz ile formamızı giydik. Bursaspor yöneticilerimizin yaptığı destek çağrısına duyarsız kalmamamız gerektiğini düşündük. Bursaspor şehrimizin kalbidir, atar damarıdır. Türkiye’de ender şehirlerde bulunan bir özelliktir. Başka bir şehirden kökenimiz olabilir veya başka bir takımı tutuyor olabiliriz. Fakat, “şehrimizin ve güzide takımımızın her zaman yanında olmalıyız” ilkesiyle hareket etmeye çalıştık. Naçizane bütçemizin elverdiği kadar 1 Eylül’den itibaren kayıt olan her öğrenci için bağış kampanyasına mesaj atıyoruz. Ekstra olarak 250 adet atkı, 50 adet forma siparişi vererek şehrimizin takımına öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve idari kadromuz ile destek olmaya çalıştık. Önemli olan Bursasporumuzun en iyi yerde olması, yaşanan kötü durumdan en iyi şekilde çıkacağına inancımız tam. Eğitim sektöründe bulunan tüm meslektaşlarımızın da aynı özeni ve desteği göstereceğine inanıyorum.”

birey30a.jpg

BURSA GENÇLİĞİ EĞİTİMDE BAŞARIYI ‘BİREY’DE YAKALIYOR.

Kursun kurucusu Murat Soyer: Üniversite sınavlarına hazırlanan öğrencilerin Bursa’daki güvenilir özel öğretim kursaları arasında bulunan Birey Özel Öğretim Kursu’na rağbet etmeleri, kurumun aydınlık felsefesi ile doğrudan bağlantılı.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X