Biz üşüyoruz, onlar donuyor

Günlerdir karlı havanın etkisinde olan Türkiye, dondurucu soğuklarla mücadele ediyor. Peki ya evsizler? İşte köprü ve viyadüklerin altında yaşam savaşı veren evsizlerin kan donduran öyküsü.

Kara kışı çadırlarda ve derme çatma barakalarda geçiren evsizler, hava sıcaklığının sıfır derecenin altına düştüğü bugünlerde en zorlu yaşam mücadelesini veriyor. Dondurucu soğukta çıplak ayaklarla kar üstünde oyun oynayan çocukların durumu ise içler acısı…

Megakent İstanbul’da hem Zeytinburnu’ndaki metro üst geçidi hem de Altınşehir viyadüğü altında baraklarda yaşayan evsizler, çöpten topladıkları geri dönüşüm malzemeleriyle geçimlerini sağlıyor. Dondurucu soğukta barakalarda yaşayan çocuklar bir yandan çıplak ayaklarla karlar üzerinde oyunlar oynarken, diğer yandan sobanın etrafına toplanarak ısınmaya çalışıyor. Geceleri donmamak için birbirlerine sarılarak uyuyan Mihrekalı ailesi, yetkililerden kendilerine yardım eli uzatılmasını bekleyen yüzlerce evsiz aileden sadece biri…

‘ÇÖPTEN EKMEĞİMİZİ ÇÖPTEN ÇIKARTIYORUZ’

“Bizim bu çektiğimiz rezilliği görmenizi istiyorum” diyen Bahar Mihrekalı, “Evimiz yok, sıcak bir çatımız yok. Dışarıda barakaların içinde kalıyoruz. Soğuktan dışarıda donacağız, yiyecek ekmeğimiz yok. Yardım eden yok mu bu Türk vatandaşlarına. Suriyelileri hep kucakladılar, bizi de kucaklasınlar artık yeter. Kağıt toplayıp geçimimizi sağlıyoruz. Belediye gelse bizi buradan kovar. Ekmeğimizi çöpten çıkartıyoruz, çoluk çocuk topluyor plastik onu satıyoruz” dedi. Eşi cezaevinde yatan Deniz Mihrekalı ise, devletten eşini affetmesini istiyor. Geceleri çadırda 10 kişi kaldıklarını anlatan Deniz Mihrekalı, soba yakmalarına rağmen donduklarını belirtiyor.

TÜRKİYE YOLSUZ KALDI

Türkiye genelinde çok sayıda karayolunun kapanmasına neden olan olumsuz hava koşullar, ulaşımı aksatmaya devam ediyor. Önceki gün uzun süre kapalı kalan Ankara-İstanbul yolu Bolu Dağı geçişi dün yine kapandı. D-100 Karayolu Bolu Dağı geçişi Ankara istikameti saat 11.30 sıralarında ulaşıma açılırken, saat 12.15 sıralarında Bakacak Mevkii’nde bir aracın kayması sonucu yeniden kapandı. Aracın yoldan çekilmesi için çalışmalar saatlerce sürdü.

Van çevresi ile Hakkari ve Bitlis’te 2 günden bu yana aralıklarla devam eden kar yağışı ve fırtına hayatı olumsuz yönde etkiliyor. Kardan dolayı Van’da 289, Hakkari’de 65 köy ve 229 mezra, Bitlis’te 250 köy yolu ulaşıma kapandı. Ekiplerin karla mücadele çalışması ise sürüyor.

THY’DEN 54 SEFER İPTALİ

Türk Hava Yolları kar nedeniyle iç ve dış hatlarda dün yapılan 54 karşılıklı uçuş seferini iptal etti. THY’den yapılan açıklama şöyle: ‘Meteorolojik raporlar ışığında, beklenen olumsuz hava durumunun Türk Hava Yolları uçuşlarını aksatma olasılığına karşın gerekli tedbirler alınmaktadır. İç hatlarda Sabiha Gökçen ve Atatürk Havalimanı’ndan Ankara, Konya, Kayseri, Adana, Denizli, Elazığ, Malatya, Erzincan, Mardin, Gazipaşa, İzmir, Elazığ ile Nevşehir’e; dış hatlarda ise Atatürk Havalimanı’ndan Brüksel, Tiflis, Budapeşte, Selanik, Priştine, Üsküp, Aşkabat’a yapılacak karşılıklı 54 sefer iptal oldu. Tel Aviv’den İstanbul’a 2 sefer ile Paris, Viyana çıkışlı İstanbul seferleri de yapılamayak.”

KAR KAZASI: 1 ÖLÜ, 41 YARALI

Erzincan’da yolcu otobüsü şarampole devrildi; 1 kişi öldü, 41 kişi yaralandı. Tipinin etkili olduğu Erzincan-Sivas karayolunun 16. kilometresindeki Erzincan Üniversitesi Yalnızbağ Yerleşkesi mevkisinde buzlanma nedeniyle kontrolden çıkan Sedat Sarı yönetimindeki 34 FA 6307 plakalı yolcu otobüsü şarampole devrildi. Erzurum’dan Mersin’e gidenleri taşıyan otobüste ilk belirlemelere göre 1 kişi öldü, 41 kişi yaralandı. Kazada sıkışan yaralılar polis, sağlık ve kurtarma ekiplerince araçtan çıkarıldı. Kazada ölen kişinin kimlik tespit çalışmaları sürüyor. Otobüste 54’ü yolcu 58 kişinin bulunduğu belirtildi.