Bursa… Yıllardır büyük bir sabırla hızlı tren bekliyor. 23 Aralık 2012 günü Balat’taki alana temel atma töreni düzenlendiğinde umutlu ve heyecanlıydık.
Ne var ki…
Geçen yıl 10 heyecanımızı da söndürdü, umudumuzu da kırdı.
Çünkü…
Ortada, Geçit-Balat’tan Gölbaşı’na kadar olan arazide rayların döşenmesi için açılan yol ile birkaç yerde viyadük ve yine 10 yıldır bitirilemeyen tüneller var.
Oysa…
200 kilometre hıza ulaşabilen hızlı trenle yılda 29.9 milyon yolcu ve yine yılda 59.7 milyon ton yük taşınması hedefleniyor.
Gerçi…
Toplam 201 kilometrelik projenin 95 kilometrelik Bursa-Karacabey hattı için Ulaştırma Bakanlığı Altyapı genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün’ün gönderdiği bilgi notunda “yakında çalışma başlayacak” dense de, seçim sonrasına kaldı.
Buna karşın…
20 Kasım 2021 günü duyurduğumuz dış kredi onayı sonrası müteahhit inşaatı hızlandırdı. Özellikle Osmaneli tarafından başlayan çalışmada tünellerde 6-7 noktada birden yürütülen çalışmalar umudu arttırıyor.
İşte…
Bursa-Yenişehir-Osmaneli hattında umudu arttıran bir adım daha atılıyor:
Hızlı trenin Bursa Garı inşaatı, Balat’ta 10 yıl önce temel atılan alanda bayram sonrası başlayacak.