Yılmaz. yazısında şu ifadeleri kullandı:
Hedef 3 kez revize edildi… 2012’de temeli atılırken “2016’da yolcu taşımaya başlanması” hedefti. Sonra 2019 oldu, şimdi 2023 hedefi var.
Peki, gelir mi?
Gelebilse çok iyi olur elbette. Fakat önce, Bursa’ya şaşı bakışı anlaşılamayan Ulaştırma Bakanlığı’nın istemesi gerekir.
Nitekim…
1991’de fizibilite çalışmalarının başladığı haberini yazan gazeteci olarak, tüm gelişmelerini izlemeye çalıştığımız Bursa’nın hızlı treni yakında geleceği umudu vermiyor.
Bugün itibarıyla idare kararlılığı ortaya konsa bile, 2030’dan önce gelmesi zor görünüyor. Bunu söyleyince siyasetçi dostlar itiraz ediyorlar, ama küçük bir iş göstergesi aktaralım:
2012’de başlayan 56 kilometrelik Bursa-Yenişehir hattındaki 16 kilometrelik tünel inşaatı 10 kilometreyi aşamadı. 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli için 14 kilometre tünel hiç başlamadı.
Her şey yolunda giderse tünelde günde 2 metre ilerlenebildiğini göz önüne alırsak, iyimser bakıp günde 4 metreye çıkacağına inansak bile süre yetmiyor.
Son günlerde…
2023’e kadar Bursa-Yenişehir hattının açılabileceği sözlerini de duyuyoruz, ama lunapark treni gibi olacak hattın beklentiyi karşılamayacağı da ortada.
İşin kritik bir yanı da dış kredi arayışı.
Yüklenici Kalyon İnşaat’ın bulduğu ilk krediyi maliyet yüksekliği nedeniyle Hazine onaylamadı. Önümüzde, yeni yabancı kreditör kuruluşun aradığı kredi koşulları var.
Bazıları şöyle:
Yeniden yerleşim eylem planı, çevre biyoçesitliliği, paydaş katılım, arazilere ilişkin kamulaştırma tazminlerinin uluslararası mevzuattaki koşullarıyla 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunu arasındaki boşlukların nasıl giderileceği, proje güzergâhındaki kültürel mirası içeren Çevresel Sosyal etkiler.
Açıkçası…
Bu koşullarla dış kredi bulunamayacağı için, 2030’a da razıyız.
Yine de…
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismalioğlu mahcup ederse özür dilemeye hazırız.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Böyle bitmemiş köprü resimlerini koymayın. Başarısız olanlar çıkıp kendini köprüden atarlar mazallah
Ahmet Emin Bey bizimde sesimiz olurmusunuz kestel çimento yolu üzerindeki site sakinleri olarak kapımızın 24 saat boyunca önünden geçen tırlar kamyonlar bizim bitmeyen çilemiz 5 ve 6. Katlarda bile tozdan duramıyoruz gürültüsü dumanı ayrı Altepe zamanında eski inegöl yolu genişletme çalışmaları harıl harıl devam ediyordu bir taraftand gözede nin alt tarafına yapılan yeni sanayi bölge inşaatı sürüyordu fakat Alinur Aktaş geldi tüm çalışmalar durdu kestelin içindeki textil fabrikalarının gece yarısı ,sabaha karşı saldıklrı pis dumandan ve bu şehir içinden geçen tırlardan çoook muzdaribiz sesimizi duyuramıyoruz lütfen bizimde sesimiz olun
BEN DOĞDUM DOGALI TREN GÖRMEDİM YAŞIM 63 YAŞINDAN SONRA GELMESEDE OLUR OKARDA TRENE İHTİYACIM YOK NASILSA ŞEHİRLER ARASI OTOBÜSLER VAR VE ŞEHİR İÇİNDEKİ RAYLI SİSTEM YETİYO BURSAYA
Keşke biraz memleket sevdanız olsa da yapılan buncagüzelikleri de Haber yapsanız. Bu ülkede son 20 yılda 7o yıllıkCumhuriyet tarihinin misli yapıldı.
Bursa için ne yapıldı ki bu yapılsın asla yeni bir hizmet getirilmedi
Bursa medya çalışanları kendi aralarında para toplayıp bu hızlı tren projesini bitirip faaliyete geçirin teşekürler
bitirmediği gibi oradaki çiftçiler lerde zarar görüyor toz dumandan askıda kalan köprü insanları endişe ye koyuyor nezaman bitecek bu diye yollar kamyonlar berbart ettiler asfalt atma gibi heveslerine yok baktı balık yan gider diye ata sözü bu proje için herhalde
Sadece bunu vursa Yenişehir e yapılması planlanan ototest merkezi de hayallerde kaldı
Hükümet istifaaaaa isterük heykeeeel isterük heykeeeel saman kafalılar patatese soğana satan Osmanlıyı satan ataları gibi şimdide ümmet Yolunda mucadele edenleri satıyor ülküsü Yok menzili yok aklı Fikri para
Şimdi, bana devlet destekli kredi ve yolcu garantisi versinler. Ben yarım kalan bu işi yapıp bitireyim. 49 yıl sonra 2071 yılında devrederim. Yoksa bu proje bitmez.
Sende aldıgın kredierle tosuncuk gibi sırra kadem basarsın
Akpartinin elinde kalan tek büyük şehiriz ve bir izmir kadar değerimiz yok, 10 senedir tren gelecek, yeşil bursa diyorlar konya bursadan daha yeşil, şehrin göbeğinde çöplük var, trafik sorunu ayrı bir dert, yollar köstebek yuvası, hava kirliliği TR nin en yükseklerden, zengine çalışan hizmet anlayışı ….. daha sayamıyacağım kadar çok şey.
Ne zaman merkezi irade Bursa mıza önem verdi, bundan sonra verecek. Her geçen gün şehrimiz daha da geri kalmışlıklar ile boğuşuyor. Türkiye nin en geri kalmış şehrine doğru. Hedef 2023 :))
AKP ELINDEKI SON BÜYÜK SEHIRI KAYBETMEK ICIN NE GEREKIYORSA YAPIYOR…
Bu proje bursa medyası yüzünden yapılamaktadır ..