Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Geçtiğimiz hafta Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Bursa’da idi. Bakanlığının uhdesindeki devam eden projeleri yerinde inceledi.
İnceledikleri yerlerden biri, Bursa’nın güneyindeki üç ilçeyi birden ilgilendiren, hatta, Kütahya ve Balıkesir’in kimi ilçelerinin de kullanacağı Doğancı Tüneli idi. Bakan’ın yıllar sonra, yapımı uzayan ve bir türlü bitirilemeyen tünelde inceleme yapması bölge insanı adına sevindirici bir gelişmeydi.
Ancak, sonrasında İl Başkanlığı’nda yapılan teşkilat buluşmasından sızan kulis bilgileri can sıkıcı.
Bursa’nın Dağ ilçeleri adına üzücü olan o gelişmeyi duyduğumuzda biz de inanamadık.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismalioğlu ile AK Parti’nin Dış İlişkilerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı, Bursa Milletvekili Efkan Ala’nın Doğancı’nın ardından bu yıl ihale edilmesi umudu taşınan ve projeleri hazır olan Kapıkaya tünellerine, içinde bulunulan ekonomik tablo nedeniyle sıcak bakmadıkları konuşuluyor.
Bu vahim gelişmeyi duyunca, o yörenin bir insanı olarak biz de üzüldük.
Hepi topu 10 kilometrelik çift Kapıkaya tünellerinin ve viyadüğünün yapımına hangi gerekçeyle olursa olsun negatif yaklaşılmasını kabullenmek mümkün değil.
Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü verilerine göre günlük 8 bini araç sirkülasyonun yaşandığı ve yılda en az 15-20 dolayında hemşerimizin trafik kazasında yaşamını yitirdiği o etabın tünellerine olur vermemek, bölge insanına ve Bursa’ya yapılmış büyük bir haksızlık ve saygısızlıktır.
Kimse babasının bütçesinden o projelere kaynak ayıracak değil. Bu kentin insanı, ödediği vergiyle iline ve ilçelerine yatırım bekliyor.
Kaldı ki, karar vericiler acaba, bölgede hemen her seçimde, sandıklardan iktidar partisine çıkan oy oranlarını inceleme ihtiyacı duymuşlar mıdır?
Bölgedeki kimi ilçelerden yüzde 60’ı bulan destek alan AK Parti kurmaylarının, bu yıl ihale edilmesine sıcak bakılmayan Kapıkaya tünellerine ilişkin yaklaşımları AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan tarafından da yaklaşan iki seçim öncesi büyük bir handikaptır.
Gürkan’ın bu konuda Bakan ve vekilin olumsuz düşüncesinin aksine, girişimde bulunmaya devam etmesi gerekir.
Çok değil, 16 ay sonra bir genel seçim ve Cumhurbaşkanlığı seçimi, ardından da 2024’de yerel seçimler var.
Her biri 4 bin 430 metrelik o tünellerin en azından bir yönünün bu yıl ihale edilerek, seçim öncesi işe başlanması Bursa ve bölge için elzemdir.
Karar verici siyasilerin nüfus kütükleri itibariyle o çok virajlı etapta yaşamını yitirmiş yakınları olmayabilir.
Ama, Dağ ilçesi insanının, kıvrım kıvrım çıkılan bu tehlikeli bölgede çok canı yandı.
Kanaatimizce bu konu, Bursa’nın ileri gelenleri tarafından bizzat Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a da direkt aksettirilmelidir.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Kapıkaya mevkiinde onlarca kaza oluyor ama hâlâ birilerinin umrunda değil bu gerçekten yazık o sandık vatandaşın önüne geldiğinde çok şey değişecek
Kanal istanbul yapılsın daglılar önemli değil nasıl olsa %60 oy alırlar
Sivasa 450 km gidem tren 10 senedir Bursadan osmaneline 105 km gidemedi.Niye cunku Bursa zaten hizmet almasada destek verir dusuncesi hakimde ondan.
Önümüzde seçim var gereken cevap verilir hizmet yoksa neden oy da yok bitmeyen projeler şehri
adam bu bolgelerde ceketi atsa agac dalina yine seciliyor.hak talep edenindir.halk talep edendir.sorgulayan ve yargilayandir.bu arada hizli tren 5 yildir bursaya hizmet veriyor.bakmayin cok hizli gittigi icin goremiyorsunuz ama bizim o jet gibi trenimiz var.bu yolda biter zurda ne kaldi 2023 yilina bu hizla devam bursa.hemde canla basla
Peki diyelimki rafa kalktı şu ana kadar yapılan tüm harcamaların hesabını kim verecek bu kadarmı paramız çok. Eğer gerçekse çok yazık çok.
Burası Batı, Karadenizde sıradan köy yolu olsaydı koşa koşa acil ödenekten yapılırdı..
Yüzde 60 oy verdikleri için değil insan oldukları ve o bölgenin ihtiyacı olduğu için yapılmalıdır.
Bursayida gözden çıkardılar umudumuz demirtaşmı diyelim içine ettiler artık 20 yıldır hizli tren bitmedi sivas yozgat ertelendi bu rezalet
Bence boşa masraf yapmaya gerek yok.Yazık harcanan paralara.Nasılsa her türlü yüzde seksen oy alıyorlar.
Eğer o tüneller dolaylı da olsa Domaniç ilçesine fayda sağlıyacaksa yapmazlar.Osmanlının beşiğine hayme anaya resmi bir gıcıklık var.maalesef.
Ben kelesliyim bursa keles yolu bitmedi 20 yıldır keles tavşanlı arası başlıyoruz dediler alpagut alanına şantiye kurdular bir adım atılmadı kelesin ortasına başlıyoruz diye büyük ilanlar asıldı inanın öyle yol Türkiye nin hiç bir yerinde yoktur
Yazık olur o güzelim bölge insanı bu hizmeti çoktan hak etti gerekirse güzergah değişikliği yapılsın ama o yol Bursa ya yakışmıyor
Kalemine, yüreğine sağlık İhsan bey.