Bursa için uçma vakti

Büyükşehir Belediyesi’nin teşebbüsüyle Bursa’dan Trabzon ve Erzurum’a tarifeli uçuş başlatan Anadojet’in ilk seferleri, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın katıldığı törenle start aldı.

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Yenişehir Havaalanı’nda düzenlenen törende yaptığı konuşmada, Ankara’nın yoğun gündemindeki yorgunluğunun bu hayırlı işle azaldığını belirterek, “Uzakları yakın eden hayırlı bir iş içindeyiz. Anadolujet, Erzurum ve Trabzon uçuşlarına başladı. Bursa’ya geldiğim 2011 yılından bu yana, bu mükemmel havalimanının en iyi şekilde çalışması için projeler ürettik. Havalimanımız güzel, yer seçimi tartışmaların içinde olmamak gerekir. Bursa’ya olan mesafesini bahane edenler oldu. Başka bahane ileri sürenler oldu. Bu havalimanı yapılmış, çalışması lazım. Bundan bizim de istifade etmemiz lazım. İstanbul’a, Ankara’ya olan yakınlığımız, iki büyük il arasına uçak seferi konmasına izin vermiyor. Kalkması ile inmesi bir olacaksa verimli olamaz. Ankara’dan Bursa’ya sık sık geliyorum. Her defasında kara yolu zor oluyor. Önceleri Borajet ile Ankara’ya gidip geliyordum. Sonra Borajet de yeterli karşılığı bulamadığı için Ankara seferlerini bıraktı. O zaman aklımda kalan bir hatıra var. Yolculuk yaparken 60 kişilik uçakların yarısı dolu olurdu. İçlerinde bazen hacı teyze, hanım ablalar olurdu. Bir Erzurumlu ninemizi hatırlıyorum. Dedi ki ‘söz vermiştiniz, Erzurum’a doğrudan gidecektik. Bursa’dan Ankara’ya geliyoruz. Ankara’da da üç dört saat bekliyoruz. Ne zaman bizim memleketimize bir saatte uçacağız’ demişti. Teyzemizin sözünü hiçbir zaman unutmadık. Bu iş THY’nin önemli bir görevidir. Çünkü THY, bizim son 50 yılda ortaya çıkarabildiğimiz büyük bir başarı öyküsüdür. Bir destandır. Bütün gönlümüzle ve sözüme hak verircesine THY ve Anadolujet’i alkışlayalım” dedi.

“THY’NİN BAŞARISINI YABANCILAR DA TAKDİR EDİYOR”

Görevi gereği yurt içi ve yurt dışı seyahatlerini son yıllarda THY ile yaptığınıı anlatan Arınç, “Asya, Afrika ve Amerika’ya gittiğimizde de bu uçakları tercih ediyoruz. Kendi markamız. Kalite var, ikram var. Çok şükür iyi bir pilotaj başarısı var. Bunu, insan kendi evladını sever gibi konuşuyor zannetmeyin, yabancılardan bunu duyunca çok mutlu oluyoruz. Afrika’dan Moskova’ya gitmek isterse, önce İstanbul’a gelip sonra Moskova’ya gidiyor. Birinci varış noktasını İstanbul, Ankara yapan THY’yi tercih eden milyonlarca insan var. Güleceksiniz, ikramları bile o kadar lezzetli ki THY’nin ikramından almak için uçağa binen var be kardeşim. Özellikle uzun hatlarda, Amerika, Singapur, Bangok. Seul veya Tokyo’da, başına aşçı külahı giymiş, özel yemek yapanlar var. Fransız’dan İtalyan mutfağına kadar ikram eden insanlar var. Bu bir kalite demektir. Kabin memurlarımız çok iyi. Pilotlarımız çok iyi. Dördüncüsü de. hamd olsun dakik. Rötarsız uçmaya çalışıyorlar. Kaza bela oranı da çok düşük. Allah bütün uçaklarımızı musibet ve afetlerden korusun” diye konuştu.

“ESKİDEN UÇAĞA BİNMEK İTİBARDI”

Uçağa ilk olarak 1975’te bindiğini söyleyen Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, şunları kaydetti: “Ben ilk defa uçağa 1975’te bindim. O tarihlerde ve sonrasında, son 12 yıla gelinceye kadar Türkiye’de uçaklara binmek bir prestij meselesi idi. Cebiniz dolu olacak, bond çantanız, ağzınızda puro ve sigara olacak. Başınızda melon şapkanız olacak. Siz iyi bir kıyafetle seyahat ediyor olacaksınız. O zamanlar öyle uçağa binip her yere gitmek mümkün değildi. Ankara’ya gelmiştim, Yargıtay’da dosyam vardı. Davayı kazanıp cebimiz para görmüştü. Ortak arkadaşım vardı. ‘Gel bir hovardalık yapalım’ dedi. Adana’daydı, Sasa’nın genel müdür yardımcısı idi. 300 liraya bilet aldık. 75’in 300 lirası. O uçağı hiç unutamıyorum. İzmir-Ankara arasında uçak 12 bin lira, 24 bin liraya çıktı. Bazen öyle önemli bir iş ki biletleri bile uzun süre sakladığım oldu. Bazı insanlar kartvizit bastırırlar, kartvizitlerine uzun uzun yazarlar, milletvekili aday adaylarımızın yazdığı gibi. Adamın birisi bundan 40 sene evvel kartvizit bastırmış: ‘Ahmet Korkmaz-Hava gazı abonesi’ diye. Hava gazına abonesi olmak bile paralı iş. Mimar, avukat, müteahhit yazdırmaya gerek yok. Bu yetiyordu. Bizim için de ‘Bülent Arınç-THY yolcusu’. Bakınız, çok şükür, şimdi Türkiye’nin her yerine uçakla gitmek mümkün. 46 havalimanı. En azından bir ile giderseniz, oradan yanındaki iki üç ile gitme imkanı var. Niye Erzurum’u koydu? Çevresine de kolaylık, Trabzon ve Karadeniz’e ulaşmak için. Bu hatlar başarılı olursa başka hatları da koyacaklardır. THY binlerce insan çalıştırıyor. 500’ü bulacak atılım içinde. Boş uçaklarla gidip gelmeyi insan istemez. Doluluk oranının yapılan işe uygun olması lazım.”

“ARTIK 24 SAATLİK YOLCULUKLAR BİTTİ”

Ulaşımın Türkiye’nin bir numaralı sektörlerinden olduğunu anlatan Arınç, “Vatandaş, bu hükümetin en çok sağlık ve ulaşım imkanından memnun. Havayolu ve bölünmüş yollar. Artık 24-36-48 saatlik yolculuklar bitti. 2009 Mart seçimleri öncesi Manisa’daydım, Başbakanımız aradı, ‘Van’daki mitinge sen gideceksin’ dedi. Van’a nasıl gideceğim. Sabah iki uçak gidiyor, akşam iki uçak dönüyor. Non stop İzmir’den 1 saat 50 dakikada Van’a uçuş var dediler. Ne kadar mutlu oldum. Biz artık Türkiye’nin her yerine havayoluyla ulaşabileceğiz. Bu güzel havalimanını Anadolujet ve özel hava yolu şirketleriyle. Biz Hamdi Topçu beye güveniyorduk. THY ve Anadolujet gelecek diye bekliyorduk, başka şirketlere de gittik. Ne olur Bursa’dan Balkanlar’a, Anadolu’nun farklı illerine uçun dedik. 2 şey beni THY konusunda çok duygulandırır. Bir köyün çocukları, uçağa bakar, el sallar, buraya gel diye işaret eder. Çocuklar inatçıdır. Beyaz taş dizer, lambalar yakar, pist yaparlar, uçaklar onları görür ve iner. Burası Iğdır Havalimanı’dır. Iğdır Havalimanı’na iç uçuşları başlatıyor THY. Bu ne muhteşem bir reklamdır. Ne kadar göz yaşartıcı bir reklamdır. Çocuğun olduğu her yerde sevgi, samimiyet bulunur. Uçağı Iğdır’a indirdiği gün biz mutlu olmuştuk. THY çok büyük bir söz sarf etti, ‘Eğer Iğdır’a uçmuyorsak, dünyanın her yerine uçsak ne fayda’ dedi. Biz yakaladık ya bu lafı, ‘Bursa Yenişehir’e uçmuyorsan Singapur’a uçmanın ne faydası var’. Kendi ağzı ile yakaladık. Muhteşem bir şey. Ben kendi Türkiye’mde, Türkiye’nin en güzel noktalarına uçmuyorsam, Madagaskar’a uçmanın ne faydası var. Önce insanımız, milletimiz. İkinci olay geçen hafta yaşandı. THY uçaklarından birisi Nepal’e inerken kötü hava şartları sebebiyle pistten çıktı, hamd olsun kimsenin burnu kanamadı. Nepal neresidir? Katmandu’yu duyan var mı içinizde? Kazaya sevinme olmaz ama önce gönlüme gelen duygu, benim Türk Hava Yolları’m, Himalayalar’ın bulunduğu, 7 bin metre yüksekliğindeki dağların bulunduğu, dünyanın en zirve noktası Nepal’e uçuyor, başka uçak uçmuyor. 242 yolcu var. Belki de dünyanın en kötü havalimanlarından birisi. Benim pilotlarım kimsenin burnu kanamadan bu uçağı yere indirebiliyor. Arkadaşlar hepiniz övünebilirsiniz, THY dünyanın her noktasına uçuyor. Yenilerini ilave ediyorsa, belki de akla gelmeyecek noktadır. Belki de kimse zorlamamıştır. Bu hedefi yakalamışlar. Himalaya dağlarına inen THY uçağı. Hamd olsun bunlar bizim gurur vesilemizdir” dedi.

“ERZURUM ARTIK SAHİPSİZ DEĞİL”

Erzurum’un artık sahipsiz olmadığını ifade eden Arınç, “Bugün Bursa Yenişehir’deyiz. Bursa’nın en güzel beldesindeyiz. Sıla-i rahim denen güzel bir gelenek var. Çok güzel bir şey. Büyükleri ziyaret, hemşehrileri, dostları, hastaları ziyaret. Düğünde, taziyede bulunmak. Bir el öpmek, dua almak. Siz sıla-i rahim yapacaksınız. Her hafta cuma namazında hoca efendinin minberden okuduğu, içinde akrabayı gözetmenin, anne baba dostlarını aramanın fazileti anlatılır. Bir günlüğüne de olsa Erzurum’a gideceksin. Bizim işimiz bu, herkesi ziyaret etmek . Erzurum eksi 45’i de görmüş. Herkes şikayet ediyormuş, bu kadar soğuk olur mu diye. İhtiyar ninenin biri, ‘Olur, çünkü Erzurum sahipsiz’ demiş. Erzurum sahipsizdi. Sahibi var şimdi. Sizler, bizler, THY var. Erzurum’a Bursa’dan uçacaksınız. Emsali seferlerimize de inşallah kısa zamanda görelim. Niye Diyarbakır, Van, Muş olmasın. Bunların hepsi olur, siz sahip çıkın yeter. THY bunları yapmak için hazır bekliyor. Niye Balkanlar’da bir Filibe olmasın diye aklıma geliyor. Bunları konuşmanın zamanı geldi. Belki 7 Hazirana bakacağız. 8’inden sonra bunları daha güzel konuşacağız diye aklıma geliyor. Hayırlı olsun” dedi.

“108 ÜLKEYE UÇUYORUZ”

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Bursa’dan önemli şehirlere başlatmış bulunuyoruz. Bursa- Erzurum ve Bursa-Trabzon seferleri inşallah her yöne kısa zamanda yayılır ve Bursa gibi büyük bir ili sadece iki şehre değil, yurt içi ve yurt dışına bağlama imkanımız olur. 2003 yılında iç hatlarda 5,5 milyon yolcu taşınıyordu. 5 milyonu THY, 500 bini özel şirket tarafından olmak üzere 2,1 milyar dolar ciro oluşuyordu. 26 havalimanında bu operasyon gerçekleşiyordu. 12 yılda Türkiye’nin gelişmesi, özellikle ihracat rakamlarının yükselmesi ile bugün 441 uçağa ulaşıldı. Bugün 23,8 milyar dolar ciro yapmaktayız. 42 milyon 800 bin yolcu taşımaktayız. Artık Türkiye’de 5 saatin üzerindeki seyahatler sivil havacılık uçakları tarafından yapılıyor. Uçak bir statü değil, taşıma aracı oldu. Türkiye’nin zenginliği, şehirlerin gelişmesi, ihracatımızın artması, ülkemizin artık birinci sınıfa yükselmesi sonucu THY olarak dünya sıralamasında gözükmeyen THY, bugün itibariyle Avrupa’nın ikinci büyük hava yolu. En çok ülkeye, 108 ülkeye uçan hava yolu şirketiyiz. 247 uçağımız siparişte. Bu siparişler de filomuza katıldıkça, 2023 yılında 460’ı aşan uçakla dünyanın en büyük hava yolu şirketleri arasında yerimizi alacağız” dedi.

Bu başarıyı istikrar sayesinde yakaladıklarına işaret eden Topçu, “Bu planlamaları nasıl yaptık? 12-13 sene önce, hükümetlerin ömrünün 18 ay olduğunu hesap edersek, THY yönetimleri de sınırlı olduğuna göre, 3-5 yıllık plan değil, 6 aylık plan yapılamazdı. THY’nin çok uzun vadeli planlara ihtiyacı var. Biz de hükümetimiz gibi 2023 planlarımızı yaptık. Uçulan şehir kalmasın sloganıyla bütün şehirlerimizi en az 100 kilometreyle bir havaalanına bağlama politikası yurt içinde seyahatleri hızlandırdı. Bugün Türkiye’de 26 havaalanı ile başladığımız serüven 46 havaalanı ile devam ediyor. Gerçekten Türkiye büyük bir potansiyel barındırıyor. Kalite bakımından Avrupa’nın dört yıldır üst üste en iyi şirketi seçiliyoruz. En iyisini yapma noktasında kendimizi planladık. 247 uçağın filoya girmesiyle gücümüz Türkiye’nin de gücü paralelinde daha da yukarı çıkacaktır. Ulaşımları daha rahat kılma adına bu şehirlerle irtibatı bir saate indiriyoruz. Bu bağlantı. Bursa ve uçtuğumuz şehirlerin ekonomisine ciddi katkılar yapacaktır. Bursa’mızı en kısa zamanda yurtdışına bağlama fırsatını bize doğurur. Anadolujet markasıyla 27 uçakla yaptığımız seferleri yaz itibariyle 38 uçağa çıkarıyoruz. Trabzon ve Erzurum’a da hayırlar getirmesini diliyor, herkesi saygıyla selamlıyorum” diye konuştu.

VAN VE DİYARBAKIR’A DA SEFER MÜJDESİ

Bursa Valisi Münir Karaloğlu, yakında Van ve Diyarbakır’a da uçak seferleri başlayabileceğini müjdeleyerek, “Bursa, hangi parametreye bakarsanız bakın, Türkiye’nin ilk beşinde olan bir şehir. Çok güzel havaalanımız var. Buna rağmen bunu kullanamadık. Çeşitli sebepleri var. Bugün şükrediyoruz, Bursa-Trabzon ve Bursa-Erzurum tarifeli seferlerini haftada üç gün olarak başlatıyoruz. Bu büyük buluşmayı gerçekleştiren başta Başbakan Yardımcımız Bülent Arınç olmak üzere, THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu’ya, hattın açılmasına büyük katkısı olan Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye teşekkür ediyorum. Bursalılar olarak bize düşen, artık bu uçakları doldurmak. Eğer bu uçaklar dolu dolu gidip gelmezse, inanın bizim yüzümüz olmaz. Ne Başbakan Yardımcımıza, ne THY’ye yeni hatlar açın deme şansımız olmaz. Bize düşen, Erzurum, Trabzon, Artvin, Bayburtlu, Gümüşhaneliye düşen, bu uçakları doldurmak olacaktır. Bu yetmez elbette. 15 gündür Twitter üzerinden Diyarbakır, Van, Urfalılar, ‘Niye bizim şehrimize yok’ diye mesaj atıyor. Yakın zamanda öncelikle Van ve Diyarbakır, sonra da diğer destinasyonların olmaması için bir sebep yok. Mevcut uçakları dolu dolu göndermek, Hamdi Bey’in kandiline biraz yağ damlatmak lazım, gerisi kolay. 4 senedir bu konuda emek verdiğinizi bütün Bursalılar biliyor. Bugün hep birlikte mutluyuz. Emeği geçen herkese şükranlarımız arz ediyorum. Seferlerimiz hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız insanlarımızın gidip gelmesini temenni ediyorum” dedi.

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen ise “Erzurum Anadolu’muzun kadim şehirlerinden birisi. Gelişmesi gereken çok önemli imkanlara sahiptir. Bursa ile ulaşım alanında birbirimize bağlanmamız bizleri de mutlu etmektedir” diyerek, sevincini dile getirdi.

“BURSA’YI ULAŞILABİLİR YAPIYORUZ”

Bursa’nın ulaşılabilirliğine büyük önem verdiklerinin altına çizen Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ise şunları söyledi: “Vuslatın gerçekleşeceği, Anadolu ile Karadeniz ile Bursa’nın kucaklaşacağı güzel bir gün. Emek veren Başbakan Yardımcımız, THY Yönetim Kurulu Başkanı, Bursa Valisine teşekkür ediyorum. Türkiye hızla gelişiyor, dünyanın hızla parlayan yıldızları arasında. Bu gelişme, güven, istikrar ortamı günden güne artıyor. Şehirlerimiz de gelişiyor. Bursa’mız dünyanın en hızlı büyüyen şehirleri. Bursa bütün sektörlerde büyüme içinde. Bursa, ipek yolu ve baharat yolu üzerinde önemli ticaret şehri. Bursa, bir sanayi şehri, bir turizm şehri. Kış sporlarının merkezi. Sağlık turizminin en önemli merkezlerinden birisi. Bursa, üreten gelişen kent. Son yapılan açıklamalarla dünyanın en hızlı gelişen dördüncü şehri. Şehrimiz de, ülkemiz de el birliğiyle gelişiyor. Güçlü Trabzon, güçlü Erzurum ile güçlü Bursa’yı oluşturuyoruz. Şehirlerimizde her türlü altyapımız var. Kendi yatırımlarımızı kendimiz yapıyoruz. En büyük eksiğimiz erişilebilirlik. Anadolu’dan büyük göç aldık. Erzurum ve Karadeniz’den en büyük göçü aldık. Köprüler kurmamız gerekiyordu. Sonunda bu güzel mücadele sonuca bağlandı. Bursa olarak kendi meselelerimizi çözmek için çırpınıyoruz. İstanbul ile köprüler kurduk. Uzak köprüleri kurmak kolay değildi. Bir saat 15 dakikalık yolculuklarla Anadolu’nun doğusundan, en ucundan Bursa’ya geldiler. Bunun için 6 saat önceden yola çıkıyoruz. Uçak havalandığında 7,5-8 saat olmuştu evden çıkalı. Zamanları kaybetmemek önemli. Bursa ile Anadolu arasında buluşmanın sağlanması en büyük temennimizdi. Bugün başlayan bu seferler artık bizim için çok önemli. Seferlerin desteklenmesi gerekiyor. Bizler büyükşehir olarak, valiliğimizin de desteğiyle, belediyelerimizin, BTSO, BTO’nun desteğiyle elimizden gelen gayreti göstereceğiz. Yenişehir’in canlanması, bu seferlerin her gün yapılabilmesi, daha sonra da diğer illere seferlerin arttırılması için, uçak bileti alanları 6 ay havaalanına bedava biz taşıyacağız. Yeter ki ulaşım güçlensin. Hava köprülerini kuralım. Bunun için ne gerekiyorsa yapacağız. Erzurum Dernekleri Konfederasyonu burada. BTSO, borsa, burada. Bursa’ya bu yakışır. İnşallah bu havaalanı cıvıl cıvıl olacak. Bu uçakları doldurmak için elimizden geleni göstereceğiz.”