Bursa trafiği kitleyen Acemler’in çözümü nasıl olacak?

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, hem inşaat mühendisi, hem hukukçu kimliğiyle Erzurum Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olan Ahmet Ünal’ın ulaşımla ilgili önerisini köşesinde paylaştı.

Bursa trafiği kitleyen Acemler’in çözümü nasıl olacak?

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Salı günü… Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in, konuk olduğu Bursa Gazeteciler Cemiyeti’ndeki Başkanlarla Yüz Yüze programında  açıkladığı ulaşım projelerini aktardık.

Dokuzuncu madde şuydu:

“Nilüfer’den gelen araçları Acemler’e sokmadan viyadükle Yakın Çevre Yolu’na aktaracak çalışmaya başladık.”

Öneri, bu satırların okurlarına yabancı değil.

İTÜ’de İnşaat Mühendisliği eğitimi alan, yüksek lisansını ulaştırma alanında Erzurum Teknik Üniversitesi’nde, doktorasını İTÜ Kıyı Bilimleri’nde yapan, araştırma görevlisi olduğu Erzurum Üniversitesi’nde hukuk bitirip mühendislik yanına avukatlığı ekleyen Ahmet Ünal doğup yetiştiği Bursa’dan hiç kopmadı.

1300 kilometreden…

Güne Bursa haberleriyle başlıyor, Bursa için dertleniyor, Bursa sorunlarına kafa yoruyor.

Bozbey’in açıkladığı Acemler çözümü için Ahmet Hoca’nın önerisine  8 Eylül 2019 tarihli yazımızda yer vermiştik:

“İzmir ve Mudanya yönlerinden gelen araçların bir araya geldiği noktada oluşan trafik yükü birleşmeden önce azaltılmalı. Acemler Köprülü Kavşağı’nı by-pass ederek viyadükle karşıya geçip 11 Eylül Bulvarı’na direkt bağlantı sağlanırsa Acemler yoğunluğunda ciddi azalma olur.”

Gerçi…

5 yıl önce viyadüklü çözüm önerilen Acemler’de 2 yıl önce yapılan dönüşlerle yapısal farklılık oluştu, ama Mühendis-Avukat Ahmet Ünal 2 gün önce Bozbey’in gündeme getirdiği çalışma için şunu söyledi:

“Yıllar önce Cengiz Duman’la ziyaretinize geldiğimizde ifade etmiş, siz de köşenizde yer vermiştiniz. Bugün planlandığını görmek mutlu etti.”

Uyarısı şu:

“Acemler’de sabah kentin doğusundan batısına, akşam batısından doğusuna yoğunluk trafik  kameralarına yansıyor. Yalnızca batıdan gelen araçlar için düzenleme eksik kalır.”

Önerisi de şu:

“Acemler’i iki yönlü rahatlatmak için kentin doğusundan gelen araçlar Acemler’e ulaşmadan, küçük düzenlemelerle Çelebi Mehmet Bulvarı’na yönlendirilebilir.”

 

Acemler’de viyadüklü çözüm nasıl olacak?

5 yıl önce… Ahmet Ünal önerdiği Acemler’de viyadüklü çözümü açıklamıştı:

Bir…

“Viyadük olarak düşündüğümüz çözüm önerisinde hattın büyük bölümü Nilüfer Deresi paralelinden geçeceği için kamulaştırma maliyeti az olacak. Yapımında trafik etkilenmeyecek.”

İki…

“Mudanya ve İzmir yönlerinden gelip kent merkezine girmeyecek araçlarla Yakın Çevre Yolu’ndan gelen araçlar Acemler Köprülü Kavşağı’ndan geçmeyecekler. Bu da Acemler trafiğini rahatlatacak.”

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
15 adet yorum var

15 adet yorum var

  1. Trenler yer altına alınmalı boşalan yerlere şerit eklenmeli bununda kesinlikle uzun vadeli planlama da olması gerekli
    Yalova yolu sıkışmadan etrafı iyice binalar dolmadan simdiden mudahale edilmeli

  2. Doğru çözümlerden bir tanesi hem Mudanya hemde bebekler tarafından gelen trafikten 1 er şerit alarak uygun noktada birleştirilerek ve çift şerit olarak çevre yoluna acemler kavşağı
    sonrasında aktarma yapılmalıdir, tersinde ise yine paralel olarak ,çevre yolundan alınacak iki şeridin Mudanya kavşağı sonrasında Mudanya yolu ve bebekler yoluna aktarma yapılmasıdır

  3. Yalova yolu Özdilek ile as merkez arasasından yakın çevre yoluna paralel yeni bir yol açılmalı! Bu yol Recep Tayyip Erdoğan bulvarına bağlanmalı. Yakın çevre yolundan batı yönünde Mudanya’ya gidecek araçlar bu yolu kullanarak Nilüfer köy tarafına bağlanmalı! Şehrin doğusuna organize sanayi kurulup batıdaki fabrikaların şubeleri açılmalı ve doğuda ikamet edenler o fabrikalarda istihdam edilmeli . Üniversite hastane osbler küçük sanayiler statlar haller ne aklınıza gelirse batıya yaparsan insanlar sabah doğudan batıya akşam da batıdan doğuya gider gelir!

  4. Dikkaldırım tarafından batı yakasına alternetif Çıkış rahatlatılmalıdır. Buskinin dibinden Hürriyete ,Abdal köprüsünden Mudanya tarafına Alternatif çıkış açılabilir. Park yasaklarıyla, otobüs duraklarına cep yapılarak, yollar rahatlatılabilir.

  5. Kusura bakmayında bu çözüm işe yaramaz.
    İndikleri yerde mudanyadan geliş gibi gene trafik sıkışır.
    Ha çözüm mü,
    İşte öneri, bunu da iletin.
    Acemlerde buski önünden geçen tarafı 6 şerit yapmanız,
    Yaya köprüsününün bir ayağını iki yolun ortasına ayak yapıp iki şerit uzatmanız veya yer altına almanız,
    Buskiden mudanya yolu sapağına kadar 2 şerit ilave etmeniz ve dereden sonraki mudanya sapağına kadar ki dükkanları kamulaştırıp yol yapmanız en ekonomik çözümdür.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X