Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Salı günü… Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in, konuk olduğu Bursa Gazeteciler Cemiyeti’ndeki Başkanlarla Yüz Yüze programında açıkladığı ulaşım projelerini aktardık.
Dokuzuncu madde şuydu:
“Nilüfer’den gelen araçları Acemler’e sokmadan viyadükle Yakın Çevre Yolu’na aktaracak çalışmaya başladık.”
Öneri, bu satırların okurlarına yabancı değil.
İTÜ’de İnşaat Mühendisliği eğitimi alan, yüksek lisansını ulaştırma alanında Erzurum Teknik Üniversitesi’nde, doktorasını İTÜ Kıyı Bilimleri’nde yapan, araştırma görevlisi olduğu Erzurum Üniversitesi’nde hukuk bitirip mühendislik yanına avukatlığı ekleyen Ahmet Ünal doğup yetiştiği Bursa’dan hiç kopmadı.
1300 kilometreden…
Güne Bursa haberleriyle başlıyor, Bursa için dertleniyor, Bursa sorunlarına kafa yoruyor.
Bozbey’in açıkladığı Acemler çözümü için Ahmet Hoca’nın önerisine 8 Eylül 2019 tarihli yazımızda yer vermiştik:
“İzmir ve Mudanya yönlerinden gelen araçların bir araya geldiği noktada oluşan trafik yükü birleşmeden önce azaltılmalı. Acemler Köprülü Kavşağı’nı by-pass ederek viyadükle karşıya geçip 11 Eylül Bulvarı’na direkt bağlantı sağlanırsa Acemler yoğunluğunda ciddi azalma olur.”
Gerçi…
5 yıl önce viyadüklü çözüm önerilen Acemler’de 2 yıl önce yapılan dönüşlerle yapısal farklılık oluştu, ama Mühendis-Avukat Ahmet Ünal 2 gün önce Bozbey’in gündeme getirdiği çalışma için şunu söyledi:
“Yıllar önce Cengiz Duman’la ziyaretinize geldiğimizde ifade etmiş, siz de köşenizde yer vermiştiniz. Bugün planlandığını görmek mutlu etti.”
Uyarısı şu:
“Acemler’de sabah kentin doğusundan batısına, akşam batısından doğusuna yoğunluk trafik kameralarına yansıyor. Yalnızca batıdan gelen araçlar için düzenleme eksik kalır.”
Önerisi de şu:
“Acemler’i iki yönlü rahatlatmak için kentin doğusundan gelen araçlar Acemler’e ulaşmadan, küçük düzenlemelerle Çelebi Mehmet Bulvarı’na yönlendirilebilir.”
Acemler’de viyadüklü çözüm nasıl olacak?
5 yıl önce… Ahmet Ünal önerdiği Acemler’de viyadüklü çözümü açıklamıştı:
Bir…
“Viyadük olarak düşündüğümüz çözüm önerisinde hattın büyük bölümü Nilüfer Deresi paralelinden geçeceği için kamulaştırma maliyeti az olacak. Yapımında trafik etkilenmeyecek.”
İki…
“Mudanya ve İzmir yönlerinden gelip kent merkezine girmeyecek araçlarla Yakın Çevre Yolu’ndan gelen araçlar Acemler Köprülü Kavşağı’ndan geçmeyecekler. Bu da Acemler trafiğini rahatlatacak.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Tren kesin metro olmalı, başka acik çözüm yok.
Tek çözüm görükleden kestele kadar yer altından gitmek. Zamanında metroyu yeraltına almadılar şimdi yolu alsınlar.
Mimar Sinan mezarından kalksa gelse Bursa nın trafik sorunu çözemez
Sorun sadece acemler değil ki diğer sorunlar Orhaneli batçığının 2 şerit olması ve soğukkuyudan çıkanların İzmir yoluna geçişleri
Trenler yer altına alınmalı boşalan yerlere şerit eklenmeli bununda kesinlikle uzun vadeli planlama da olması gerekli
Yalova yolu sıkışmadan etrafı iyice binalar dolmadan simdiden mudahale edilmeli
Acemler yolu ucretli olsun
Çözüm
Çift kat yol başka çözüm olmaz o yola Ankara yolu istihkametine giden İzmir yolu isthkametine giden alttan iki yön
Ben bu projeyi büyükşehire atmıştım 2 yıl önce.
Küçük sanayiden acemlere kadar şerit ilave edilebilir müsait gözüküyor
Doğru çözümlerden bir tanesi hem Mudanya hemde bebekler tarafından gelen trafikten 1 er şerit alarak uygun noktada birleştirilerek ve çift şerit olarak çevre yoluna acemler kavşağı
sonrasında aktarma yapılmalıdir, tersinde ise yine paralel olarak ,çevre yolundan alınacak iki şeridin Mudanya kavşağı sonrasında Mudanya yolu ve bebekler yoluna aktarma yapılmasıdır
Bence kamulaştırma derdi olmayan doğu batı istikametine köprü gibi aynı yolun üstüne ikinci yukarıdan yol yapmak
Yalova yolu Özdilek ile as merkez arasasından yakın çevre yoluna paralel yeni bir yol açılmalı! Bu yol Recep Tayyip Erdoğan bulvarına bağlanmalı. Yakın çevre yolundan batı yönünde Mudanya’ya gidecek araçlar bu yolu kullanarak Nilüfer köy tarafına bağlanmalı! Şehrin doğusuna organize sanayi kurulup batıdaki fabrikaların şubeleri açılmalı ve doğuda ikamet edenler o fabrikalarda istihdam edilmeli . Üniversite hastane osbler küçük sanayiler statlar haller ne aklınıza gelirse batıya yaparsan insanlar sabah doğudan batıya akşam da batıdan doğuya gider gelir!
Dikkaldırım tarafından batı yakasına alternetif Çıkış rahatlatılmalıdır. Buskinin dibinden Hürriyete ,Abdal köprüsünden Mudanya tarafına Alternatif çıkış açılabilir. Park yasaklarıyla, otobüs duraklarına cep yapılarak, yollar rahatlatılabilir.
Kusura bakmayında bu çözüm işe yaramaz.
İndikleri yerde mudanyadan geliş gibi gene trafik sıkışır.
Ha çözüm mü,
İşte öneri, bunu da iletin.
Acemlerde buski önünden geçen tarafı 6 şerit yapmanız,
Yaya köprüsününün bir ayağını iki yolun ortasına ayak yapıp iki şerit uzatmanız veya yer altına almanız,
Buskiden mudanya yolu sapağına kadar 2 şerit ilave etmeniz ve dereden sonraki mudanya sapağına kadar ki dükkanları kamulaştırıp yol yapmanız en ekonomik çözümdür.