Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Elbette… Önümüzde iç içe geçmiş birkaç sorunu içeren tablo var. Önceliği de kent planlaması ve bağlı olarak Bursa’nın imar gerçekleri alıyor.
Bular da ulaşım sıkıntısı ve doğal olarak trafik sıkışıklığı getiriyor.
Nitekim…
Nüfusu giderek artan Bursa doğudan batıya tek hat üzerinde büyürken, ulaşım mesafeleri giderek uzadı.
Bu da…
Trafik sıkışıklığının en fazla olduğu ve pik saatler olarak bilinen sabah işe-okula gidişteki 07-09 saatleriyle akşam eve dönüş saatleri olan 17-19 arası kentin neredeyse tümüne yayılan trafik kaosu olarak yansıyor.
Geçen hafta…
Olay ailesi olarak yaptığımız ziyarette Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Doç. Dr. Ergül Halisçelik mesai saatleriyle dersbaşı saatlerinin farklı zamanlar içinde olması için çalışma başlattıklarını açıklamıştı.
Nitekim…
Milli Eğitim ve trafik birimlerinin de katıldıkları toplantıda okullar açılırken alınabilecek trafik önlemleri masaya yatırılmıştı.
İşte…
O çalışmanın ilk adımları bu hafta başında atıldı. Büyükşehir Belediyesi toplu taşıma sistemlerini işleten Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli bir dizi ziyaretle görüşmeler yaptı.
Örneğin…
İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Bülent Altıntaş’la okulların dersbaşı saatlerinin pik saatler dışına yayılmasına yönelik öneriler üzerinde çalıştı.
Yanı sıra…
Kısa adıyla DOSAB olarak bilinen Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Levent Eski ve DOSAB Bölge Müdürü Serhat Şengül’ü ziyaret etti.
O ziyarette de…
Fabrikaların vardiya saatlerinde yapılabilecek ve işbaşı saatlerini pik saatler dışına yayacak çalışma için görüş alışverişinde bulundu.
Sonra da…
Tüm OSB yönetimlerini ziyaret edip, işbaşı saatlerini sabah ve akşam trafiğin yoğun saatleri dışına yayma projesini görüşecek.
Gerçi…
Bursa gündemine geçmiş yıllarda da gelmişti, ama bu kez ciddi adımlar atıldığını görmek kent trafiği adına umut verdi.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…