Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Geçmişte… Sahil beldesi Kurşunlu’ya giden minibüsler Tophane yokuşundan kalkar, Gündoğdu’ya ulaşmak için Soğukkuyu’dan Yunuseli’ye doğru döndüklerinde, Bursa Havaalanı önünden geçerken yavaşlardı.
O anda…
Havaalanı apronunda THY küçük uçağı bekliyorsa, herkes uçağa bakardı.
Dönemin Bursa Valisi olan rahmetli Zekai Gümüşdiş, uçakların alçalmasını engelleyen tepeyi YSE iş makinalarıyla kaldırdı.
1992’de…
Dönemin Devlet Bakanı olan Cavit Çağlar, pistin Yunuseli Yolu ve Nilüfer Çayı üzerinden geçerek uzatılması için harekete geçti, ama bazı çevrelerin itirazı konuyu farklı bir yere götürünce proje kaldı.
Yenişehir Havaalanı ile birlikte de Yunuseli’deki uçuşlar da sona erdi.
2017 Ocak’ta…
Dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı olan Recep Altepe havaalanını Burulaş’ın devralmasını sağladı. Pilot yetiştirilmek üzere küçük uçaklarla eğitim uçuşları o dönem başladı.
Geçen dönem…
Büyükşehir yönetiminde havaalanı arazisinin TOKİ’ye devredilerek konut yapılması düşünüldü, ama kent itirazı olunca kaldı. Zaten, havaalanı arazisi de Milli Savunma Bakanlığı’na aitti.
En son…
Uçuş okullarının eğitim amaçlı kullanımı durdu. 17 Nisan 2025’te de Burulaş havaalanı işletmeciliğinde çekildiğini açıkladı.
Sabah…
AK Parti Bursa Milletvekili ve TBMM Milli Savunma Komisyonu Başkanvekili Refik Özen’le konuşurken, askeri mülk “Yunuseli Havaalanı arazisinin ne olacağı” konusu da açıldı.
Gelişmeyi de…
Özen’in heyecanla verdiği bilgiden öğrendik:
“Milli Savunma Bakanlığı, Yunuseli Havaalanı arazisini ASFAT olarak bilinen Askeri Fabrika ve Tersane İşletme A.Ş.’ye devretti. ASFAT da girişimlerimizle yeniden eğitim uçuşlarını başlatma kararı aldı.”
Süreci de açıkladı:
“Eğitim veren 15 havacılık okulu var. Bu ay sonuna doğru sivil eğitim uçuşları başlar, resmi açılış da yakın bir tarihte gerçekleşir.”
Bu gelişmeyi önemsedik, devamı için de umutlandık.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

Flipboard