Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Önceki hafta Bursa eğitim uçağı kazasıyla sarsıldı. Yunuseli Havalimanı’nda kalkan tek motorlu eğitim uçağının Bağlarbaşı’nda bir sokağa düşmesiyle biri eğitmen diğeri öğrenci iki pilot yaşamını yitirmişti.
O uçak kazası, beraberinde Yunuseli Havalimanı’nın eğitim amaçlı kullanımını da tartışmaya açtı.
Bölgedeki 6 mahallenin muhtarının Yunuseli Havalimanı’nın eğitim uçuşları için kullanılmasına karşı çıkarak Vilayet ve Büyükşehir Belediyesi’ne dilekçeyle başvurdukları ortaya çıktı.
Yunuseli, Güneştepe, Hürriyet, Bağlarbaşı, Çeltik ve Mutlular mahalle muhtarlarının Yunuseli Havalimanı’nı eğitim uçuşlarına kapatılmasını talep ettiklerini öğrendik.
Dün konuştuğumuz Yunuseli Mahalle Muhtarı İbrahim Bahar, semtlerindeki tehlikeye dikkat çekti ve şöyle konuştu:
“Yunuseli Havaalanı ve civarındaki 6 mahallede 250 binin üstünde nüfus yaşıyor. Sabah-akşam sürekli olarak meskun mahal üzerinde eğitim uçuşları yapılıyor. Daha geçen yıl bir uçak meyve bahçeleri üzerine düştü. Ölü ve yaralının olmadığı bu kaza bir şeylerin habercisiydi. Bağlarbaşı’na düşen uçak ise havaalanı civarındaki konutların ve bölgede oturan insanların nasıl bir risk altında olduğunu gösterdi” dedi.
Biz de bu bölgede ikamet eden bir Bursa sakiniyiz. Gerçekten, sık sık oturduğumuz site üzerinde eğitim uçaklarının dolaştığını görüyoruz.
Bölge bu manada büyük bir risk altında.
Gelişmiş ülkelerde bu tür eğitim uçuşları meskun mahal üzerinde veriliyor mu bilmiyoruz ama Bursa maalesef büyük bir tehlike ile karşı karşıya.
Kent nüfusunun önemli bölümünün yaşadığı semtlerin bu çığlığına kulak verilmeli.
Elbette, pilot yetiştirmek için böylesi eğitimlere ve havalimanlarına da ihtiyaç var. Fakat, bunun riski daha az, kent dışında, meskun bölgeden uzak pistlerde yapılması gerekmez mi?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, Sivil Havalık Genel Müdürlüğü’nün Bursa’dan yükselen bu sese kulak vermesi gerektiğini düşünüyoruz.
Allah korusun, benzer ikinci bir kaza yaşanması durumunda, bölge sakinlerinin talebini dikkate almayanlar büyük vebal ve sorumluluk altına girebilirler.
Bölgede oturan çeyrek milyon nüfusu tehlikeye sokan uçuş eğitimleri için alternatif iniş kalkış pistleri bulunmalı.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…

Flipboard
Yunuseli, Güneştepe, Hürriyet, Bağlarbaşı, Çeltik ve Mutlular Muhtarları düşen uçağı bahane ederek havaalanın eğitim amaçlı olarak kullanılmasına haksızlık ediyorsunuz. Mezkûr mahalleler köy bazında 80-100 hane eken Gümüştepe, Bağlarbaşı, mutluların esemesi okunmuyor iken yani 50-60 yıl önce o havaalanına THY günde 3-5 sefer düzenliyordu. Bu nedenle Havaalanı havaalanı olarak kalmalı eğitim uçuşlarına devam edilmeli, ayrıca çeşitli sosyal etkinliklere yer verilmelidir.
Bence havaalani etrafındaki evler istimlak edilerek, havaalanı işlevsel hale getirilip ilk etapta yurtiçi, sonrasında uluslararası uçuşlara açılmalıdır. Bursa halkının buna ihtiyacı vardır.
YEŞİLKÖY HAVALİMANI yıllarca hizmet verdi ve çevresinde ise bırakın 250000 3 milyondan fazla insan,binlerce işyeri vardır.Yine dünyanın saylı havaalanlarından olan LONDRA’daki havaalanalrı merkezde değilmi.
Bu sayıları dahada arttırmak mümkün.Asıl soru şu:Bu eğitim uçağında çalışanalrın çalışma süreleri normalmi.Uçakların bakımı standartlara göre yapıldımı.Kısaca DENETİM işi çevre katliamındaki gibimi oluyor.