Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bugünlerde telefonlarınıza İstanbul ve Ankara mahreçli anket şirketlerinden telefonlar geliyor mu?
Kimin, hangi amaçla yaptırdığı bilinmeyen ve şirket adı dahi geçmeyen otomatik aramalarla acaba toplum üzerinde yeni bir algı mı oluşturulmak isteniyor?
Otomatiğe bağlanmış biçimde, oturduğunuz il ve ilçeler için aday isimleri verilerek birini tercih etmesi isteniyor. Canlı telefon anketlerinde ise anketörün aday adaylarından bir isme dönük yönlendirmesi dikkat çekiyor.
Seçim önü, aday adaylarının bu yöntemi, karar vericileri nasıl etkiler bilmiyoruz.
Böylesi bir taktikle anketi yaptıranlar acaba partilerince aday gösterilir mi dersiniz?
Adaylıklar ilan edilene dek, anlaşılan daha telefonlarımızdan böylesi algı girişimleriyle karşılaşacağız.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…