Bursa’da tekstilden sonra bir sektör daha alarm veriyor

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Gesiad Başkanvekili, Niltimder Saymanı, Tügiad Mali Danışmanı Serdar Bali’nin dikkat çeken sözlerini köşesine taşıdı…

Bursa’da tekstilden sonra bir sektör daha alarm veriyor

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Bursa’yı… Sanayi üretimi ve istihdamda ayakta tutan iki büyük sektör var. Lokomotif sektör tekstilde yaşananlar biliniyor. Sektör eski günlerinin çok uzağında ve bir çok köklü firma arayış içinde.

Metal ise…

İkinci lokomotif sektör konumunda. Hatta, otomotiv sayesinde istihdamda, üretimde ihracatta öne geçmiş durumda.

Ne var ki…

Genel ekonomik sorunlar metal sektöründe çok ciddi sarsıntıya yol açtı. Bu durum, metalin alt sektörlerini de sarstı.

Nitekim…

Eski dost Emin Seymen’le birlikte sohbet ettiğimiz Gesiad Başkanvekili, Niltimder Saymanı, Tügiad Mali Danışmanı Serdar Bali’yi dinlerken Bursa sanayisi adına kaygılandık.

Çünkü…

Remes Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bali’nin söyledikleri tabloyu gözler önüne seriyor.

Önce yüzde 60-70 otomotive bağlı metal sektörü için durum tespiti yaptı:

“2024’ü fena geçirmedik. Biz cıvata üreticisi olarak otomotive bağlıyız, ama 2025’te global siparişler düştü. Buna işçilik maliyetlerinin artışı, döviz baskısı ve TL maliyetleri eklendi.”

Bu noktada…

Döviz siparişi altında, TL maliyetlerinin sürekli şiştiğini, fakat ihracatçının yurt dışına fiyatını değiştiremediğini vurgulayıp devam etti:

“İşçilik de şişince, asıl rakibimiz olan Polonya, Romanya ve Uzakdoğu’yla yarışamaz hale geldik. Hatta, Almanya gibi sanayi deviyle aynı paralara maletmeye başladık. Bu nedenle siparişler Türkiye dışına kaydı.”

2025’te…

Çok zor ticari yaşamla karşı karşıya kaldıklarını vurgulayıp şuna dikkat çekti:

“Cıvata sektöründe sipariş azlığı ciro kaybı getirdi. Bazı aylar sabit maliyetleri dahi karşılayamaz duruma geldik. Özellikle ilk 7 ay çok zor geçti.”

Sektörün durumunu özetledi:

“Birçok işletme artık borçlu. Borçlu olmayanlar da borçlu. Bu döneme borçlu yakalananlar faizin pençesine düştü. Ortalama 2-2.5 yıllık kazanç kaybı var. Yine de, 2026’dan umudu kesmek istemiyoruz.”

 

İnşaattaki krizler de cıvata sektörünü sarstı

Cıvata üretimi… Otomotivden sonra inşaat sektörüyle bağlantılı. Ne var ki,

İnşaattaki krizler, batan firmalar, konkordatolar sektörü sarstı.

Serdar Bali bu alanı şöyle özetledi:

“Çok ciddi cıvata kullanan inşaat sektöründe yaşananlar piyasa güvensizliğine yol açtı. Cıvata üreticileri olarak inşaatta da aradığımızı bulamadık.”

Beklentisi şu:

“2026’da ekonomik ve piyasa istikrarsızlığının son bulmasını umuyoruz. Yoksa sıkıntı büyük.”

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X