Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Geçen hafta… Gaziantep’te Ulaştırma Bakanlığı tarafından kente kazandırılan ve Gaziray adı verilen banliyö tren hattı açılışı vardı.
Açıkçası…
İzmir’de yıllardır çalışan İZBAN’dan sonra ikinci raylı ulaşım yatırımının Gaziantep’te gerçekleştirilmesi Bursa için de umut oldu.
Çünkü…
Hızlı tren güzergahındaki Yenişehir-Gürsu-Bursa-TEKNOSAB-Karacabey hattında hızlı trenin yanı sıra banliyö hattı çalışması söz konusu.
Düşünceyi…
AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin ortaya attığında, özellikle TEKNOSAB’da 180 bin çalışanın servis otobüsleriyle taşınması halinde kent trafiğini etkilemesinin önlenmesi düşüncesi öne çıktı.
Bu noktada…
Yol ve Ulaşım Uzmanı olarak görüşlerini önemsediğimiz İMO Ulaşım Komisyonu Başkanı İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl bir de isim geliştirdi: BURBAN
Biz de, geçen hafta Gaziray açılınca Bingöl’e yeniden sorduk.
Bakışı şu:
“5 kilometresi yeraltından 25.5 kilometrelik mevcut demiryolu hattında geliştirilen Gaziray projesi Gaziantep için elbette önemli ve bu yatırım nedeniyle Ulaştırma Bakanlığı’nı kutlamak gerekir.”
Ardından…
“Ancak…” dedi ve devam etti:
“İzmir’e İZBAN’ı, Gaziantep’e Gaziray’ı armağan eden Ulaştırma Bakanlığı, Bursa’nın10 yıldır devam eden hızlı tren projesinde henüz 1 metre bile ray döşeme aşamasına bir türlü gelemedi. Bu da bizi üzüyor.”
Sonra da görüşlerini tekrarladı:
“Hızlı tren inşaatı devam ederken Bursa bu kez hızlı davranıp BURBAN için de hazırlığa başlamalı. Görünen o ki, sonradan yapmak daha zor olacak. O nedenle, şimdiden banliyö kararı da alınmalı.”
Konu…
TEKNOSAB çalışanlarının taşınması gibi görünse de, bir önerisi daha var:
“Gemlik ve Mudanya da bu banliyö hattı kapsamına alınıp bir an önce projelendirilmeli.”
Aynen katılıyoruz…
Bursa’yı 10 yıldır bitmeyen inşaatla oyalayan Ulaştırma Bakanlığı bunu da çok görmez herhalde.
BURBAN hattı Çalı-Hasanağa’ya da bağlanabilir
Sorumuz üzerine… Israrla gündemde tuttuğu, hızlı tren güzergahında BURBAN’la kent içi banliyö hattı projesi için İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’ün bir erken önerisi daha var:
“Çalı-Kayapa-Hasanağa hattından Akçalar ve Görükle’ye kadar yoğun sanayileşme ve konutlaşma var. Bu bölgede çalışan ve yaşayanların ulaşımı Bursaray’a BURBAN’la entegre edilebilir. Bölgenin arazi yapısı buna elverişli.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…