Bursa’da trafiği rahatlatacak formül: Bademli’den Şehir Hastanesi’ne ara yol

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Mudanya yolunda oluşan trafik yoğunluğuyla ilgili gözlem ve önerileri bugünkü köşesinde paylaştı…

Bursa’da trafiği rahatlatacak formül: Bademli’den Şehir Hastanesi’ne ara yol

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Konu yeni değil… Giriş ve çıkışı yalnızca Mudanya Yolu’ndan yapılabilen Bademli bölgesiyle ana yolda oluşan trafik yoğunluğu giderek artıyor.

Nitekim…

Geçmiş dönem  BUSİAD Başkanı olan Ergun Hadi Türkay’ın gözlemini 11 Mart 2021 günü  aktardık:

Bademli çok büyüdü. Yapılaşma ve nüfus arttı. Yeni işyerleri yoğunluk getirdi. Bölgedeki 30’a yakın okulla da trafik yükü oluştu. Eskiden evimden çıktıktan 8 dakika sonra işime ulaşabiliyordum. Şimdi bu sürede ana yola çıkamıyorum.

Önerisi şuydu:

…Karşıda Şehir Hastanesi var. Bademli-Şehir Hastanesi arasına 1.5 kilometre yol yapılsa hem Bursa yeni bir arter kazanır, hem Bademli’ye giriş çıkışlar tek noktaya mahkum kalmaktan kurtulur.

O gün…

Eski Mudanya Caddesi ile Eğitim Caddesi’nin birleştiği kavşağa yakın yerden başlayıp Şehir Hastanesi’ne ulaşan eski köy yolunun genişletilip ıslah edilmesi halinde Bademli’den alternatif çıkış olacağını, bunun da Mudanya Yolu ve Geçit trafiğini rahatlatacağını söylemişti.

Şimdilerde…

Geçit’teki metro çalışması nedeniyle daha da geçilmez hale geldi.

Sabahları Mudanya yönünden 3 şerit gelen yol önce Bademli’den çıkan öğrenci servisleri ve işine gitmek isteyenlerin araçlarıyla kesişip Haybeli Otel’e kadar şişiyor. Bademli içinde de uzun kuyruklar oluşuyor.

Öyle ki…

Bir dostumuz, “Eskiden 4 dakikada çıkabildiğim Mudanya Yolu’na ulaşmak şimdi 50 dakikayı buluyor” dedi.

Oysa…

Sohbet ettiğimiz dostlar çözüm de önerdiler:

Hasköy Yolu’nda, yenilenen tarihi Nilüfer Hatun Köprüsü’nden geçip Şehir Hastanesi’ne ulaşmak ve Çevre Yolu’na bağlanmak daha kolay olabilir.

Yoğunluğu artan Bademli de, metro kazısı nedeniyle geçişi zorlanan Mudanya Yolu da böylece çok rahatlar.

Gerçi…

Balat-Şehir Hastanesi arasında metro inşaatı var, ama Geçit’te trafik içinde çalışılabildiğine göre, burada  yandan tek şerit bile sorunu çözer.

Bu iradeyi bekliyoruz.

 

Geçit vermeyen köprü: Geçit Köprüsü

Geçit Köprüsü cumhuriyet döneminin ilk kemerli köprüsü olduğu için tarihi değere sahip. Ne var ki, 10 yıldır gündemde olan tarihi Geçit Köprüsü’nün yanına yeni köprü için şimdiye kadar somut adım atılamadı.

En son…

Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu 12 Şubat’ta geldiğinde, AK Parti Bursa Milletvekili Hakan Çavuşoğlu tren ve metroyla birlikte köprünün genişletilmesini istedi.

Bakan olumlu baksa da köprü geçit vermemeye devam ediyor.

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X