Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Trafik sıkışıklığında… Kentin büyümesi, nüfus ve araç sayısının artması ilk akla gelen etkenler. Kent büyürken yolların yetersiz kalması da gözardı edilmeyecek etken.
Gelinen durum ortada:
Birkaç yıl öncesine kadar trafik yoğunluğu sabah işe ve okula giderken, akşam eve dönerken yaşanıyordu. Artık kentin her yerinde günün her saati trafik sıkışıyor.
İşte…
Bu soruna çare bulmak için projeler üretilirken, yükümlülüğü olanlar da bilimsel önerileri görüşüyorlar.
Örneğin…
Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli, trafik akışını rahatlatacak kısa ve orta vadeli çözüm önerilerinin ele alındığı toplantı düzenledi.
Bandırma Üniversitesi Ulaştırma Yüksek Mühendisi Cengiz Uncu ile Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yüksek Mühendisi Semra Engin toplantıda Büyükşehir Belediyesi Ulaşım birimlerine yapılabilecekleri anlattılar.
Sinyalizasyon süresine müdahale vatandaşın isteği
Pazartesi günü…
Yalın Üretim Sistemi Yöneticisi Okan Dinç’in trafik sıkışıklığına çözüm olarak geliştirdiği kuyruk teorisi projesine ilgi büyük oldu.
Örneğin…
Selçuk Kaynatma bu konuda “Hiçbir araç yokken trafik ışıklarında gereksiz yere lambaların yanması beklenen çok yer var” derken, bekleme süresine müdahale edilebileceğini söyledi.
Mehmet Ateş ise “Sol şeritte hız sınırının otomobil ve 500 kilo altı yüklü kamyonetlerde 110+10 olarak değişmesini” önerdi.