Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Akaryakıt, yedek parça, işçilik, sigorta, kasko vb. gibi girdi kalemlerinde durdurulamayan artışlar, kentiçi toplu taşımayı neredeyse yapılamaz hale getirdi.
Dün Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’ndeki mart ayı oturumunda birbirinden önemli kararlar alındı.
Bunların içinde ulaşıma dev bir destek kararı çıktı. Karar mecliste grubu bulunan tüm partilerin üyelerinin oybirliğiyle alındı.
Meclise bilgi veren BURULAŞ Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar, Bursa’da yolcu başı gelirin 3 lira 30 kuruş iken, yolcu başı maliyetin 10,5 lirayı bulduğunu dile getirdi.
Arada oluşan 7 liralık farkı Bursa Büyükşehir Belediyesi bütçesinden karşılanması için başvurduklarını ifade etti.
Böylece, Büyükşehir Belediyesi kendi iştiraki BURULAŞ’a yolcu başı 7 liralık sübvansiyon sağlamış olacak.
Bursa’da toplu taşıma araçlarındaki yolcuların yüzde 18’inin 65 yaş üstü vatandaşlar, gazi ve şehit yakını gibi ücretsiz yolculardan oluştuğunu hatırlatan Genel Müdür Çapar, kentteki yolcuların yüzde 23’ünün öğrenci, yüzde 20’sinin indirimli ve aylık abonman, yüzde 40’ının da tam bilet kullananlardan oluştuğunu söyledi. Tam bilet kullananların toplam yolcuların yarısı bile olmadığı görülüyor.
Bu durumda gideri karşılayamayan BURULAŞ’a Büyükşehir Belediyesi’nin maddi desteği şart olmuş. Şimdi aradaki fark şehir bütçesinden takviye edilecek.
Türkiye’nin en ucuz yolcu taşıyan belediyelerinden biri olan Büyükşehir Belediyesi böylece bütçesiyle de taşımayı sübvanse etmiş oluyor.
Bursa’da Türkiye’nin en genç filosuyla toplu taşıma yapan BURULAŞ’ın girdi maliyetlerinin dizginlememesi sonucu hem lastik tekerlekli hem de raylı sistemlerde artık kendi gelirleriyle işi sürdüremediği anlaşılıyor.
Bursalıların kentiçi toplu taşıma bütçelerine yaptığı sübvansiyonla katkı sağlayan Büyükşehir Belediyesi Türkiye’de bu sayede düşük bedele yolcu taşıyan kent olarak da öne çıkıyor.
Başkan Aktaş, 3 bin çalışanı ile BURULAŞ’ın Bursalılara kesintisiz hizmet verildiğini de hatırlattı.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…
3 .30 tl alıp 10 tl nasıl maliyet olur yav adam taksi dolmuşta 11 tl adam kar ederek taşıyor
Bu benim düşüncemdir metro hattına alternatif bir hat olsun ama metro güzergahı boyunca böylece hem kalabalık azalmış olur hem de istenmeyen bir durum yaşanmaz
Allah razı olsun Alınur Aktaşdan çok hizmet veriliyor bursa için insanlar kıymetini bilmeleri lazım keşke sizinle yakından görme şansımız olsa çok tesekur ederim Allah size sağlık versin insâllah
Beledıyemıze tesekkur lakın araclar elektrıklı cokta kalabalık oluyor trenler yıne de zarar yazıyorsa sıkıntı başka taraflardan gelmektedır o zaman
65liler indirimli olsa azda olsa katkı sağlar arabalarda akşama kadar geziyorlar
Büyükşehir Belediyemize teşekkür ederiz . . .
Öğrenci 65yas indirimli v.s..kaldırın herkese aynı fiyat olsun..
Nezaman başlıyor uygulama