Bursa’da uyarı yazıları gönderiliyor! Beşyol tepkisi: ‘Nereye gidecekler?’

Bursa Oto Tamircileri Odası Başkanı Mustafa Geç, “Yedek parça sektöründe borsa gibi artık anlık fiyatlar verilmeye başlandı” dedi. Geç, Beşyol’daki esnafa Büyükşehir Belediyesi’nden gönderilen uyarı yazılarına da tepki göstererek “Yüzlerce, binlerce esnafımız var orada. Çataltepe yapılırken imza attılar biterse biz de burayı boşaltacağız diye… Ama bitmedi. Hiç mi kimse düşünmez bu esnaf nereye gidecek” sorunu yöneltti.

Bursa’da uyarı yazıları gönderiliyor! Beşyol tepkisi: ‘Nereye gidecekler?’

Bursa Oto Tamircileri Odası Başkanı Mustafa Geç, “Dövizdeki hareketlilik bizim sektörümüze, yedek parça fiyatlarına da yansıdı. Dövizdeki yükselme oranını endeksleyerek bunu ortaya koyabiliriz” görüşünü dile getirdi.

Borsa gibi artık anlık fiyatlar verilmeye başlandı”

Geç, “Örneğin 100 liraya almış olduğumuz bir parça zaman zaman 150 liraya zaman zaman 170 liraya yükseldi. Bizim yedek parça sektöründe borsa gibi artık anlık fiyatlar verilmeye başlandı. Bu işin içinde olan bizim alışveriş yapmış olduğumuz yedek parçacı arkadaşlarımız kesinlikle elinizde bir mal olsa dahi bizden fiyat almadan fiyat vermeyin gibi telkinlerde bulunuyor. Maalesef dövizin yükselişindeki artışın zam olarak yansıması gibi kurun eksiye dönmesinden sonra bizim fiyatlara pek yansıma bu ana kadar olmadı. Gerileme oranı yüzde olarak çok düşük kaldı. Bundan sonra inşallah bekliyoruz düşüşü. Birinci konseptteki araçların fiyatları yüzde 50 arttı ise daha üst segmentteki araçların parçalarındaki fiyat artış oranı daha fazla oldu. Örneğin 300 bin lira civarında bir arabanız var. Fiyatlar oynamadan önce 300 bin liralık aracınızı değiştirip, üzerine az bir katkı koyarak aracınızı yenileyebiliyordunuz. Ama bu fiyatların oynamasından sonra herkes dedi ki ben aracımı satsam yerine ne alabilirim? Bu düşünce ile daha fazla aracına sahip çıktı. Bakımını yaptırdı, daha titizlikle davrandı. Pandemi sürecinde araç sahiplerinin yüzde 80’den fazlası toplu ulaşımı kullandı. Bizim işlerimiz vatandaşların toplu ulaşım kullanmasından dolayı etkilendi. Tam böyle biraz daha hareketlenmeye başlarken bu sefer akaryakıt fiyatlarındaki yükseliş karşımıza çıktı” dedi.

Parçalı sanayi bölgeleri oluşturulsun talebi

Sanayide son yapılan elektrik zamlarıyla alakalı sıkıntılarımız yok mu elbette ki var ama bizim en büyük sorunlarımız sanayi diyoruz, Bursa metropol bir şehir, koskoca Bursa’da tamirciler olarak, oto sanayi olarak bahsedebileceğimiz iki tane sanayimiz var” ifadelerini kullanan Mustafa Geç, “Evet kentsel dönüşüm önemli katılıyoruz ama bizim de bir esnafımız var. Otosansit’in, Küçük Sanayi’nin haricinde bizle alakalı bir sanayi yok. Halbuki bizim bir düşüncemiz var. Savunduğumuz bir tez var. Bizler Bursa’da 2.000, 3.000 adet iş yerini barındıran sanayilerin yapılmasından ziyade şehrin çeşitli bölgelerinde 200-300 tane dükkan yapabileceğimiz, bir tane değil de birkaç yerde sanayi yapabileceğimiz alanlar muhakkak vardır. Parçalı olsun, bugün Otosansit’te 2.200 küsur dükkan var. Yedek parça bölümünü saymıyorum sadece Otosansit olarak… Böyle büyük bir alana gerek yok. 200-300 tane dükkan yapabileceğimiz, sanayi yapabileceğimiz alan olsa daha iyi olur” şeklinde konuştu.

Beşyol tepkisi: “Hiç mi kimse düşünmez bu esnaf nereye gidecek?”

Geç, “Şimdi Çataltepe projesi… Muazzam bir proje 2008’de başladı yıl 2022 daha hala bekliyoruz… Belediyelerimiz de haklı olarak örnek vereyim size işte Büyükşehir Belediyesi, Beşyol esnafımıza uyarı yazıları gönderiyor. Neden, 2007’nin 11. ayında Beşyol bölgesinin birçoğu kentsel dönüşüm ve gelişim alanı olarak geçmiş belediye meclisinden. 2021’in 4. ayından itibaren de oradaki hak sahiplerine bir uzlaşma için uyarı gönderiyor belediye. Ben de soruyorum Beşyol dediğimiz bölgeyi hepimiz biliyoruz Bursa’da. Yüzlerce, binlerce esnafımız var orada. Evet bu esnafımız Çataltepe projesi yapılırken imza attılar. Çataltepe biterse biz de burayı boşaltacağız diye… Ama bitmedi. Nereye gidecekler? Kentsel dönüşüm… Tamam evleri yaptık… Peki, hiç mi kimse düşünmez bu esnaf nereye gidecek? Yunuseli bölgemiz… Hamitler bölgemiz… Gidin, orada bir sürü esnafımız var. Gidecek yerimiz yok” açıklamasını yaptı.

Esnaf arasındaki fiyat farklılıkları neden kaynaklı?

Bursa Oto Tamircileri Odası Başkanı Mustafa Geç, sözlerini şöyle tamamladı:

Biz 2018 yılında göreve geldik. 2018 yılından bu zamana kadar da çıkarmış olduğumuz tarifelerle esnafımıza bunu anlatmaya çalıştık. Benim iş yerim Otosansit’te. Otosansit’te bir aracın şanzımanına bazı ustalarımız 500 lira işçilik yazıyor bazı arkadaşlarımız 300 lira yazıyor. Evet zaman zaman bunlar yaşanabiliyor. Bu süreçten önce aradaki farklılıklar daha fazlaydı. Şimdi esnafımız en azından bizlerin hep beraber yaptığı mücadele karşısında bilinçlenmeye gitti. İnsan ticareti para kazanmak için yapar. Biz de diyoruz ki esnafımıza zaten hakkımızdan fazlasını istemiyoruz. Hakkımızı alalım ama hakkımızın aşağısında da bu işi yapmayalım…

Bursa Oto Tamircileri Odası Başkanı Mustafa Geç’in açıklamalarının tamamını videomuzdan izleyebilirsiniz.

HABERİ PAYLAŞ
6 adet yorum var

6 adet yorum var

  1. Beşyol un bu şekilde çirkin olmasının sebebi oradaki esnaftır. Yıllar önce küçük sanayi onlar için yapıldı kimse gitmedi sonra otosansit yapıldı kimse gitmedi. Yine gitmeyecek Lee

  2. Galericilerden önce sizi taşıyacaklardı orda büyük bir hata yapıldı otokop tamirciler için ideal bir yer ama tamirciler hiç birşey yapmadı derme çatma dükkanlarda iyi durumda olanlarda ama bölgeyi yaşanmaz hale getirdiniz yollarda sağlı sollu park ettiğiniz tamir bekleyen araçları görmüyorsunuz zorla göndermezse belediye kimse otositeleri bitse bile gitmez

  3. Bursa 1970 ve 80’lerin şehri değil.Şehir göç ala ala obezleşti.O nedenle Sn.Mustafa kardeşimizinde belirttiği gibi sadece tamirciler değil,mobilya-marangozlar,demirciler gibi gibi meslekler içinde sadece bir iki noktada site -çarşı yapmak doğru değil.Batı,doğu,Kuzey gibi bölgelerde mutlaka şehir insanının rahatça ihtiyacını gidereceği sanayi siteleri şart.K.Sanayi batı,Otosansit Doğu amma Kuzey bölgemize kalanlar için Demirtaş,İsmetiye veya başka bir mahalde sanayi siteleri şart.Esnaf tutturabildiği fiyat yerine alt-üst limit gibi limitlerle ve işi yapanın maharetine göre müşteriden fiyat isterse hem kendileri hemde müşteri kazanır,memnun olur.

  4. Sn başkan çataltepe projesinin 13 yılda bitirilemediğine vurgu yapıyor ; kent meydanı terminal arası raylı ipekböceği projesi başlayalı kaç yıl oldu ben hatırlamakta zorlanıyorum‼️ Hem çatal tepeye kaç kişi aracını Tamir ve bakıma götürür orası da ayrı bir soru işareti‼️

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X