Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Vali Canbolat’a kentimizin ulaşım projeleri hakkında da sorular yönelttik.
Örneğin; kentin hızlı tren beklentisinin ne zaman gerçekleşeceğini yineledik.
Projede iki yüklenicinin çalışmalara devam ettiğini, ancak hızlı yürümediğini ve bitme oranının da yüzde 58’lerde olduğunu söyledi.
“Bursa’nın temel sorunu çevre yolu. Otoban çevre yoluna dönüşmeli. Bir de kuzey çevre yolu yapılmalı” dedi.
Canbolat, devam eden yol projeleri için Karayolları’na yıl sonu ödemelerinde kullanılmak üzere önemli miktarda kaynak gönderildiğini de bildirdi.
Uludağ’a yılbaşında 83 bin kişinin giriş yaptığını da söyleyen Canbolat, buradaki sorunlara dikkat çekti.
Uludağ’daki Alan Başkanlığı yasa teklifinin bir ihtiyaçtan doğduğunu hatırlattı, “Keşke burada dünyaya örnek bir model olsaydı da Alan Başkanlığı’na gerek duyulmasaydı” diye konuştu.
Uludağ’ın doğalgaz hattının bittiğini, asfalt yolunun tamamlandığını, yapay kar göletinin ihale edildiğini, BUSKİ’nin yapacağı arıtma tesisi için de kredi çıktığını bildiren Canbolat, buna rağmen Uludağ’da bir yönetim sorunu bulunduğunu ileri sürdü.
Peki ya, onlarca kilometre sahili bulunan Bursa’nın müsilaj sorunu ne olacak?
Vali Canbolat, bu konuda da kendisi ve Büyükşehir Belediye Başkanı’nın, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nca İstanbul’da düzenlenen üç toplantıya katıldıklarını, 100 yıllık bir kirlilik sorununun müsilaj gibi ilahi bir mesajla çözümü için harekete geçildiğini söyledi.
Bakanlığın hazırladığı eylem planıyla Marmara’daki müsilaj sorununu çözmede kararlı olduğunun altını çizen Canbolat, organize sanayi bölgeleri ve belediye arıtmalarında ileri biyolojik arıtmaya geçiş kararı alındığını, bu amaçla kredilendirme için de hazırlıkların sürdüğünü bildirdi.
Canbolat, ilimizde daha ne kadar kalır bilmeyiz ama, görüldüğü gibi Bursa’nın tüm proje ve sorunlarını da yakından takip ediyor.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…