Bursalı sanayiciler Endüstri  4.0 panelinde buluştu

Kendi içinde yaşadığı tecrübeyi Türkiye’deki iş ortaklarıyla paylaşmaya başladığını dile getiren Bosch Endüstri 4.0 Projeleri Satış Direktörü Kurtlar, bu alandaki çözümlerin her firmanın kendi özel ihtiyaçlarına uygun olması gerektiğini vurguladı.

Bursalı sanayiciler Endüstri  4.0 panelinde buluştu

Bosch Endüstri 4.0 Projeleri Satış Direktörü Murat Kurtlar, Bosch’un Türkiye’deki Endüstri 4.0 ile ilgili organizasyon çalışmalarına 2014 yılında Bursa fabrikalarında başladığını söyledi.

Bosch ile Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (BOSİAD) işbirliğinde ‘Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm’ konulu bir panel düzenlendi. Bosch Endüstri 4.0 Projeleri Satış Direktörü Murat Kurtlar, burada yaptığı sunumda Endüstri 4.0’da günümüzde yapılan çalışmalar, gelecekte hayata geçirilmesi hedeflenen teknoloji ve uygulamalar konusunda iş dünyası temsilcilerine bilgi verdi. 

Bosch’un Endüstri 4.0 terimini ilk kullanan ve bu dönüşümü ilk başlatan şirketlerden biri olduğunu ifade eden Kurtlar, ‘’Bugün Endüstri 4.0’ın ilk ögelerini kendi operasyonlarımıza kuruyoruz. Bu noktada hem önde gelen bir kullanıcı hem de önde gelen sağlayıcılardan biriyiz. Bu iki yönlü stratejimiz sonucunda, 2020 yılı itibarıyla ağa bağlı üretimle bir milyar Euroluk bir tasarruf elde etmeyi ve aynı tutarda satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi. 

Bosch’un Türkiye’deki Endüstri 4.0 ile ilgili organizasyon çalışmalarına 2014 yılında Bursa fabrikalarında başladığını belirten Kurtlar, Bosch bünyesinde oluşturulan Endüstri 4.0 ekiplerinin bakım maliyetlerinden tasarruf etmek ve üretim kapasitesini artırmak amacıyla üzerinde çalıştığı projelerden üçünü hayata geçirdiğini kaydetti.

TECRÜBEMİZİ PAYLAŞIYORUZ

Bosch’un 2013 yılından beri kendi içinde yaşadığı dönüşüm dolayısıyla edindiği tecrübeyi Türkiye’deki iş ortaklarıyla da paylaşmaya başladığını açıklayan Kurtlar, şöyle devam etti: ‘’Bu amaçla kurduğumuz Endüstri 4.0 Ekibi, dönüşümün bir parçası olmak isteyen sanayicilerle görüşerek saha analizleri yapıyor. Bosch Türkiye olarak, bu konuda ne kadar açık ve paylaşımcı olduğumuzu göstermek için, birikimlerimizi paylaştığımız ‘Sanayide Gelecek’ adlı bir mikro site kurduk. Mikro sitemizi www.sanayidegelecek.com adresinden ziyaret edebilirsiniz.”

DOĞRU ADIMLAR ATMAK GEREK

Endüstri 4.0 çözümlerinin her firmaya uyumlu ve kendi özel ihtiyaçlarına uygun çözümler olması gerektiğinin altını çizen Kurtlar, müşteri taleplerinin firmaları aynı hattan farklı ürünler çıkarmaya zorunlu hale getirdiğini söyledi. Müşteriye yakın olmanın ürün verimliliği ve pazar payı açısından önemine işaret eden Kurtlar, ‘’Bugünün çözümünün yarın problem olmaması için şimdiden doğru adımları atmak gerekiyor. Böyle bir değişime gitmek için firma vizyonunun net olarak belirlenmesi gerekli. Bu dijital dönüşüm, üst yönetimden alt kademelere doğru yansıyan bir yaklaşım olmalı” diye konuştu. Murat Kurtlar, dijital dönüşümün şirketlerde sadece üretim hatlarında değil, hammadde, sevkiyat, bakım, enerji yönetimi, insan kaynakları, satın alma gibi tüm süreçlerle ve bir bütün olarak değerlendirilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X