Bursalı tüketiciden 1 yılda 60 bin şikayet

Bursa’da açılan davaların yüzde 85’inin tüketici lehine sonuçlandığını vurgulayan TÜKDER Başkanı Filizoğlu, 2016 yılında hakem heyetlerine giden şikayet sayısının 60 bin olduğunu ifade etti.

Bursalı tüketiciden 1 yılda 60 bin şikayet

ASLIHAN AYDIN

Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Başkanı Nejdet Filizoğlu, tüketicilerin geçen sene en çok bankaların dosya masraflarından şikayet ettiğini belirtti.

Filizoğlu, 2016 yılında hakem heyetlerine 60 bin başvuru olduğunu söyledi. Sayının geçtiğimiz yıllara göre azaldığına dikkat çeken Filizoğlu, ”Bunun nedeni bankaların aldığı dosya masrafları geçtiğimiz dönemde çok fazlaydı. Bu oran düştü. Yaptırımlar, yeni düzenlemeler sayesinde tüketicilerin aldığı konut, taşıt ve ihtiyaç kredilerindeki hak mahrumiyetinde azalmalar söz konusu” dedi. 2016 yılında ayıplı mallar konusunda da çok fazla şikayet geldiğine vurgu yapan Filizoğlu, ”Yasaya göre 6 ay içinde alınan bir malın arızası durumunda tüketicinin parasını iade veya yenisini isteme hakkı var. Şikayetlerin yüzde 15’ini bu oluşturuyor” diye konuştu.

EN YOĞUN DAVA OLACAK

Rekabet Kurulu kararıyla 2007-2011 yılları arasında 12 bankanın, mevduat, kredi ve kredi kartı hizmetlerinde kartel oluşturduğuna yönelik kararın Danıştay tarafından da tescillendiğini hatırlatan Filizoğlu, bankaların söz konusu dönemde faizleri olması gerekenden yüksek tuttuklarını dile getirdi. Filizoğlu, ”Kredi çekenlerden çok yüksek faizler alındı. Bankalar, tüketicilerden haksız kazanç sağladılar. Bu yıllarda kredi kullanmış vatandaşların dava açıp kendilerine fazladan yansıtılmış tutarın 3 katına kadar tazminat isteme hakları bulunuyor” dedi.

Kartel tazminat ile ilgili davaların uzun sürebileceğini ifade eden Filizoğlu, şöyle devam etti:

”Çok fazla insan mağdur olduğu için tüketici mahkemelerinin gelecek 5 yılda bakacağı en yoğun davalar olacak. İstanbul, Ankara  ve Bursa’da da davalar açıldı. Bu konu aynı zamanda şirketleri de ilgilendiriyor. Şimdiye kadar açılan davaların hepsi tüketicilerin zararına karşılık 3 katı kadar tazminat talebiyle açıldı.”

DEVREMÜLK UYARISI

Devremülk satışlarından hala çok fazla şikayet aldıklarının altını çizen Filizoğlu, “Bunların da fiyatları da az değil. Tüketici sokakta anketörlerle karşılaşıyor. Duygu sömürüsü yoluyla satış yapmaya çalışılıyor. Aynı gruba ait 5 firma var ve sürekli isim değiştiriyorlar. Tüketiciler bu konuda dikkatli olsun. Tatillerini kullanmadığı sürece vazgeçme hakları var” diye konuştu. Nejdet Filizoğlu, dernek olarak tüketicilere bu konuda katkı verdiklerini ifade etti.

YÜZDE 85 TÜKETİCİ LEHİNE

Artık hesap işletim ücretlerinin tüketiciye iadesinin yapıldığına işaret eden Filizoğlu, ”Bu konu Tüketici Sorunları Derneği’nin başvurusu sayesinde sonuçlandı. Tüketiciler, artık 10 yıl geriye dönük hesap işletim ücretlerini alabilirler” dedi. 2017 yılında tüketici uyuşmazlıklarında 2 bin 400 liraya kadar olan kısımda ilçe hakem heyetlerinin, 2 bin 400-3 bin 611 lira arası il hakem heyetinin yetkili olduğunu belirten Filizoğlu, Bursa’da davaların yüzde 85 tüketici lehine sonuçlandığını kaydetti.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X