Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
1977’de… Dönemin Bursa Belediye Başkanı olan rahmetli İsmet Tavgaç, çok önemsediği Temenyeri’ndeki köprü açılışını yaparken; “Bursa’nın iki yakasını birleştirdim” demişti.
O yıla kadar…
Tarihi Setbaşı Köprüsü, kentin merkeziyle doğusu arasında tek bağlantıydı. Gökdere üzerindeki tarihi Irgandı Köprüsü henüz restore edilmemişti.
1987’de…
Merkez İlçe’nin bölünmesiyle Osmangazi ve Yıldırım ilçeleri arasındaki en önemli bağ olan Setbaşı Köprüsü’nün tarihçesini ortaya koyabilen kayıt yok.
Yalnızca…
Osmanlı Kadı Sicilleri’nden, 15. yüzyılın sonlarından bu yana kullanıldığı biliniyor. Bu da, en az 450 yıllık olduğu anlamına geliyor.
Kısacası…
Biri küçük diğeri büyük iki sivri kemeri bulunan, Cumhuriyet dönemine kadar ahşap tabanıyla kullanılan, 1920 sonrası taş ayaklar üzerinde beton tabiyeli hale getirilen Setbaşı Köprüsü’nde bilinen bir tek restorasyon 1941-1949 yılları arası gerçekleşti.
İşte…
Bursa için böylesine özel olan Setbaşı Köprüsü, yılların yorgunluğu nedeniyle son yıllarda bakım istediğini belli ediyordu.
Tarihi köprülerin…
Bakım, onarım, yenilenme sorumluluğu Karayolları’nda olduğu için ihaleyi mart ayında Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü yaptı, temmuzda da çalışma başladı.
Bu süreçte…
Köprünün altında eskiyen ve çökme riski taşır hale gelen bölümler titiz bir çalışmayla yenilendi. Cadde yüzeyinde yaya geçişi özel bir mermerle kaplandı.
Fakat…
Ne olduysa, o özel kaplamanın yayalara açılmasıyla oldu. Yağışlı havalarda mermerin kayganlaşacağı kaygısıyla ciddi anlamda itirazlar geldi.
Sabah…
Karayolları 14. Bölge Müdürü Umut Akyazı ile sohbet ederken de, gelen itirazlara dikkat çektik. Söylediklerinden öğrendiğimiz şu:
Çalışma henüz bitmedi. Vatandaş geçebilsin diye erken açıldı. Şimdi, mermeri eskitme çalışması yapılacak ve granitteki kayganlık riski ortadan kalkacak.
Yani, birkaç gün sabır gerekiyor.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

Flipboard