Bursa’nın bitmeyen dev projeleri!

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa’nın iki önemli ulaşım projesindeki son durumu köşesine taşıdı…

Bursa’nın bitmeyen dev projeleri!

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Moral bozmayacak gibi değil… Ulaştırma Bakanlığı’nın raylı sistem ulaşımı olarak Bursa’da iki büyük projesi var.

Biri…

Aralık 2012’de temeli atılan hızlı tren. 11 yıl geçti, ama ortada umut verecek bir görüntü yok. En son açıklanan 2025 hedefi de gerçekleşeceğe benzemiyor.

Yanı sıra…

Ulaştırma Bakanlığı üstlendiğinde çok sevindiğimiz, “Hele şükür Bursa’nın da bir metro projesini sahiplendi” dediğimiz Şehir Hastanesi Metrosu inşaatı da ne yazık ki moral bozan proje haline geldi.

Nedeni ortada…

Bursaray’ı son durağı Emek’ten Şehir Hastanesi’ne uzatacak 6.1 kilometre uzunluğundaki metro için Geçit’te, altyapı deplase çalışmalarına geçen yıl haziranda başlandı. Eylül ayında yolun Mudanya’ya gidiş yönü kapatıldı.

Umutla…

İlk kazma vurulurken, “2022 sonunda Mudanya yönü, 2023 mart sonunda her iki yönü tamamen trafiğe açılacak” açıklamaları yapıldı.

Gelin görün ki…

Hedefler tutmadı. Mudanya yönü mart sonunda bitebildi. O tarihten bugüne Bursa yönünde altyapı deplasesi adına beton dökme işi yapılıyor.

Bu süreçte…

Geçit’te 1 kilometrelik altyapı deplasesi 1 yıldır bitirilemediği için asıl iş başlamadı. 5 kez proje müdürü değişti. Her değişiklik işi biraz daha uzattı.

Bunlar olurken de…

Mudanya Yolu’nda kentin alışveriş alışkanlığı bölgesi Geçit’te esnaf battı, bazı işyerleri kapandı.

Ayakta kalan ve direnen esnafın umudu ise Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ta.

Hafta içi sohbet ederken, “Bayram öncesi Büyükşehir Belediye Başkanımız bizleri ziyaret etti ve haziran sonunda yolun tamamen açılacağını söyledi. Umudumuz Başkan’da” dediler.

Yanı sıra…

Mudanya Yolu’nu kullananlar da bitmeyen metro trafiği yaşıyorlar. Bu sorunu yaz trafiği daha da arttıracak.

Ulaştırma Bakanlığı’nın çalıştığı gün karşılığı maaş alan müşavir kadroları ve beton seven müteahhide yaptırımı olmayacağı ortada.

O nedenle…

Mudanya Yolu’nda ve Geçit’te herkesin umudu Başkan Aktaş’ta.

 

Emek-Geçit arası ‘düz etap’ bile bitmedi

Aralık ayında… Şehir Hastanesi Metrosu etaplarıyla ilgili görüşmelerimizde, “Emek-Geçit istasyonları arasındaki yol yılsonu eski haline döner, ray sermeye başlanır” deniyordu.

Trafiğin servis yolundan sağlandığı Mudanya Yolu’nun düz etap olan bu bölümünde raylar görülebilseydi moral gelecekti, ama o da olmadı.

Eski yöntem kazma-kürekle çalışılsa bu kadar uzun sürmezdi.

 

Yolu Bursa’dan geçen Ulaştırma Bakanı Uraloğlu sorunları çözer mi?

Sürekli tekrarlıyoruz… Ulaştırma Bakanlığı yıllardır Bursa’ya şaşı bakıyor. Başka bölgelerde yapılanlar Bursa’yı hep kıskandırdı.

Gerçi…

Adil Karaismailoğlu son dönem umut veren adımlar attı, ama sonu gelmedi.

Şimdi…

Onun yerinde, Karayolları Genel Müdürü olarak görev yapan ve yolu Bursa’dan geçen Abdülkadir Uraloğlu var.

2009’da…

Turgay Mesci’den sonra Samsun’dan Bursa’ya Karayolları Bölge Müdürü atanan Uraloğlu, 2 ay sonra Mesci mahkeme kararıyla geri gelince Samsun’a dönmüştü, ama Bursa’nın beklentilerini biliyor.

Ocak ayında…

AK Parti’den Bursa milletvekilliği konuşulan Abdülkadir Uraloğlu şimdi Ulaştırma Bakanlığı koltuğunda.

Karayolları Genel Müdürü olarak 25 Kasım 2021’de “Önceliğin Çalı Yolu ve TEKNOSAB Kavşağı olduğunu söylemişti. İkisi de gerçekleşti.

Bursa’yı bilen olarak umarız ilgisini esirgemez.

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X