Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Büyükşehir Belediyesi’ne danışılmadan, üstelik Ulaşım Master Planı’nı bile dikkate almadan Doğanköy’e yapılan Şehir Hastanesi’ne ulaşım başlı başına bir sorun.
Kentin ulaşım otoritesi Büyükşehir Belediyesi bu sorunu aza indirme adına açıldığı andan itibaren ek çalışmalar yapıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na metro hattının yapımını kabul ettirmek kolay olmadı.
Fakat bu yeterli değil.
Hastaneye karadan lastik tekerlekli araçlarla ulaşımı kolaylaştıracak alternatifler üzerinde de çalışmalar yapılıyor.
Bütün bunlar Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne ek bir mali yük demek.
Büyükşehir Belediyesi’nden servis edilen haberden görüyoruz ki, mevcut ulaşım akslarına ilaveten İzmir Yolu ile Şehir Hastanesi arasındaki 6,5 kilometrelik yolun ikinci etabında çalışmalar yapılıyor.
Bu iş için Büyükşehir’in 20 kamyonu, 4 iş makinesi çalışıyor. Ceviz Cadde ile hastane arasındaki 3 kilometrelik bölümünü kamulaştırılması bitmiş, artık malzeme dolgu aşamasına geçilmiş. 30 metre genişliğindeki bu yeni yola bir ayda 50 bin ton asfalt altı malzemesi serilmiş.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş buna paralel olarak Bademli-Şehir Hastanesi arasındaki 8 metre genişliğinde, 3 kilometre uzunluğunda ikinci bir alternatif ulaşım ağı üzerinde de çalışma yapıldığını vurgulamış.
Aktaş bu iki çalışmanın tamamlanmasıyla hastaneye ulaşımda problem kalmayacağını belirtmiş
Bütün bunlar para demek.
Sağlık Bakanlığı elbette hastane yoluna para harcamaz ama en azından Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı buraya harcanan masraf kadar Büyükşehir’e ödenek aktarmalı ya da bir başka ulaşım projesini üstlenmeli.
Bursa’nın bu dev sağlık kampüsünün yolu ve ulaşımı da baştan planlanmalıydı.
Sonradan yamalı bohça gibi Büyükşehir Belediyesi’ne yol için emrivaki yapılması da doğru değildir.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…

Flipboard