Bursa’nın dev projesi 2024’te biter mi? İşte uzman görüşleri…

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal, Bursa’nın hızlı tren projesiyle ilgili uzmanların görüşlerini bugünkü köşesine taşıdı…

Bursa’nın dev projesi 2024’te biter mi? İşte uzman görüşleri…

Özdal, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Biliyorsunuz, geçen cumartesi Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,  temeli yılar önce atılan hızlı trenin T04 tünelinin açılış töreninde bizzat yer aldı.

AK Parti milletvekilleri ve belediye başkanlarının  çıkarma yaptığı tören gövde gösterisine dönüştü.

Dahası hızlı tren üzerinden iktidara yüklenen muhalefete mesaj verildi.

İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI BURSA ŞUBE BAŞKANI ÜLKÜ MERCAN KÜÇÜKKAYALAR

Öyle ki Bakan Karaismailoğlu, 2024’te bu dev ulaşım yatırımının biteceğini açıkladı o gün.

Peki hızlı trenin 2024’e yetişmesi teknik olarak mümkün mü?

Bilecik’teki töreni takip edip, izlenimlerimi aktardıktan sonra dün de bu sorunun yanıtını aradım.

Tabii ki işin uzmanlarına sorarak…

İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Ülkü Mercan Küçükkayalar’a, Mimarlar Odası Bursa Şube Başkanı Şirin Rodoplu Şimşek’e ve Jeoloji Mühendisleri Odası Güney Marmara Şube Başkanı Engin Er’e, “Hızlı tren inşaatı 2024’te biter mi?” sorusunu yönelttim.

3 uzman da ‘Evet biter, yeter ki istensin” dediler.

Önce Küçükkayalar’ın söylediklerini paylaşayım:

“Hızlı tren yatırımını mercek altına aldık. Viyadüklerin kirişlerini döküyorlar, epey ilerleme var. Tünellerde çalışmalar sürüyor, sorun yok. Tüneller, tünel açma makinesiyle hızlı ilerler. Teknik olarak 2024’te biter, iş paraya bakıyor.”

Ayıca Küçükkayalar, İMO’nun  teknik ekibiyle önümüzdeki günlerde saha incelemesi yapmayı planlıyor.

MİMARLAR ODASI BURSA ŞUBE BAŞKANI ŞİRİN RODOPLU ŞİMŞEK

Bursa’daki akademik odaların bir diğer kadın temsilcisi Mimarlar Odası Başkanı Şirin Rodoplu Şimşek de, çalışmaların aynı hızla  ilerlemesi durumunda hızlı trenin 2024’te çok rahat biteceğini düşünüyor:

“Teknik olarak hızlı trenin 2024’te bitirilmesinde hiçbir engel yok. Finans ve mühendislik koşulların sağlanmasıyla hızlı tren söz verildiği tarihte biter. Sadece kamulaştırmaların kısa zamanda sonuçlanması gerekir. Ancak burada önemli olan Ankara’nın iradesinin güçlü bir şekilde devam etmesi. Maalesef Bursa, yıllardır iktidar partisi tarafından yönetilmesine rağmen üvey evlat muamelesi görüyor. Bunda, kenti iyi okuyamayan ve şehir dışından gelen siyasetçilerin (ithal milletvekilleri)  boy göstermesinin etkisi büyük. Bunu yarım kalan ulaşım projelerinde ve kentsel dönüşümlerde görebiliyoruz. Hızlı tren ve kentin diğer yatırımları sadece Bursalıların çabasıyla değil Ankara’nın vereceği destekle tamamlanır.

EOLOJİ MÜHENDİSLERİ ODASI GÜNEY MARMARA ŞUBE BAŞKANI ENGİN ER

Son olarak Jeoloji Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Engin Er’in görüşlerini aldım.

Er de, diğer 2 oda başkanı gibi hızlı trenin 2024’e kadar rahatlıkla bitebileceğini söyledi:

“Devlet, imkanlarını kullanırsa yetişir. Yeter ki gayret edilsin. Tüneller çok uzun değil. En az 20 yerden girilerek tüneller açılabilir. Türkiye, tünel yapımında dünyanın sayılı ülkelerinden biri oldu. Artık bizim için tünel açmak, yol yapmaktan daha kolay. Projenin heyelanlı olan en zor güzergahları bile aşılmışken, geri kalan kısmını yapmak çok zor değil.”

 

Darısı Dağ Yolu’nun başına

Gelişmeler bize, hızlı tren kilidini paranın açtığını gösteriyor.

Nitekim yıllarca duran çalışmalar, dış kaynaklı kredinin bulunmasıyla birden hızlandı ve sadece 9 ayda önemli mesafeler katedildi.

Yani, ulaşım yatırımlarında coğrafi koşullar gibi gerekçeler inandırıcı değilmiş.

Hele Türkiye gibi ulaşım teknolojisinin gelişmiş olduğu bir ülkede.

O halde Dağ Yolu’nu da kısa zamanda bitirecek gelişme, kaynak sorununun  aşılmasından başka bir şey olmasa gerek.

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
1 adet yorum var

Bir adet yorum var

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X