Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Terminal Tramvay Hattı T-2’nin yapımında üst üste yaşanan aksilikler, itirazlar, hukuki süreçler, maliyet artışları, yeni ikmal ihalesi vb. gibi sıkıntıların sona erdiği ve kullanım aşamasına geçileceği bir döneme girildi.
Bursa’nın kuzeyindeki Terminal ve DOSAB başta olmak üzere, İstanbul Caddesi güzergâhındaki yerleşimlere ulaşımı rahatlatacak tramvay hattının test sürüşü ile birlikte haziran ayında yolculu seferlere başlayacak olması sevindirici.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin son 5-6 yıldır sorun yaşadığı projelerden biri olan T-2 Hattı’nın devreye alınması elbette kolay olmadı.
İhaleye katılan firmaların Kamu İhale Kurumu’na yaptıkları itirazlar, el değiştiren yüklenicilik dönemleri, bu arada oluşan maliyet farkları, tamamlama ihalesi ve nihayetinde test sürecine geçilmesi yıllar aldı.
Bu arada meydana gelen fiyat farklarından dolayı yapım maliyeti de ilk ihalenin çok üstünde bir rakama ulaştı. Bu amaçla kredi kullanıldı.
Sürüncemede kalan bir projeyi tamamlamak ve yolculu seferlere hazır hale getirmek başta Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş olmak üzere bürokratlarını da yordu.
Ancak, şimdi bütün bu yorgunluğun geçeceği güzel bir merhaleye gelindi.
İpekböceği ile entegre olup, kentin tarihi merkezine kadar ulaşacak bu hattın devreye alınması Bursa için elzemdi. Büyükşehir Belediyesi gecikmeli de olsa bunu başardı.
Sistem devreye alındığında Heykel’den İpekböceği’ne binen bir yolcu, Kent Meydanı aktarmasıyla T-2 ile Terminal’e ulaşabilecek. Keza, Terminal’e gelenler de bu sayede şehrin tarihi dokusunun bulunduğu Çarşı ve Hanlar bölgesine de kolaylıkla ulaşmış olacaklar.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…

Flipboard