Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Kısaca… Şehir Hastanesi Metrosu olarak adlandırdığımız, Bursaray’ı son istasyonu Emek’ten Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak 6.1 kilometre uzunluğunda ve 4 istasyonlu metro projesi gündeme geldiğinde heyecanlandık.
İhalesi…
27 Ekim 2020’de yapıldı, temeli 2 Nisan 2021’de Şehir Hastanesi önünde atıldı. Dönemin Ulaştırma Bakanı olan Adil Karaismailoğlu törende 2023’te biteceğini açıkladığında da umutluyduk.
Gerçi…
Yargı kararıyla ihale 2 kez iptal edildiği için duraklama oldu, ama zor olmayan ve büyük bölümü düz arazide arzulanan çalışma hızı bir türlü gerçekleşmedi.
Kazma kürekle 6 ayda bitecek iş uzayınca Mudanya Yolu çok uzun süre kapalı kaldı, Geçit esnafı da batıp dükkan kapattı.
Temeli…
3.5 yıl önce atılırken “2023 seçimleri öncesi açma” hedefi tutmadı.
Yine de…
6.1 kilometrelik hattın 900 metrelik ilk etabı üçüncü yılında, yerel seçim öncesi açılsa da, Emek İstasyonu çıkışındaki makas eksik olduğu için seçim sonrası kapatıldı. O eksik tamamlanıp bu hafta başı yeniden açıldı.
Derken…
Projeyi üstlenen Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılan bilgilendirme amaçlı paylaşımda, Şehir Hastanesi metrosunu gördük.
Bakanlık…
İnşaattaki son durumu gururla duyuruyor:
“Bursa Emek-Şehir Hastanesi Metro Hattı’nda çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. 4.9 kilometre hattımızda tamamlanma oranı yüzde 52’ye ulaştı. Bursa’yı hızlı ve konforlu ulaşım ağıyla buluşturmaya bir adım daha yaklaştık.”
Okuyunca,,,
Ayağa kalkıp alkışlamak içimizden geldi, ama tuhaflık var. Örneğin, bitmeyen metro uzunluğu 6.1 kilometre. Açılan 900 metre mesafeden düşülse de hesap tutmuyor.
Neyse ki…
AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan 6.1 kilometre olarak düzeltti, ama müteahhide söz geçiremeyen Bakanlığın kafa karışıklığı işin neden uzadığını da gösterdi.
Umarız, kalan yüzde 48 için 3.5 yıl daha beklemeyiz.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…