Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Proje… 2 yıl önce tamamı yeraltından 6.1 kilometrelik hattın temeli atılırken umutluyduk. Fakat başından beri talihsizlik yaşıyor.
Yargı iki kez ihale iptali kararı verdi, ihale yenilendi. Tam başlamıştı ki, bu kez Geçit’teki yoğun altyapıyı aktarma zorluğu nedeniyle proje değişti.
Yeni proje…
Emek’ten yerüstünde gelip Geçit Camii yakınlarında yeraltına girecekti. Sağlanacak tasarrufla da Üniversite-Görükle hattı yapılacaktı.
Sonrasında…
Geçen yıl haziran ayı sonunda Geçit’te metro çalışması başladığında heyecanlandık. Akan trafikte çalışmayı hep birlikte takdir ettik, ama hızlı çalışma olmayınca Mudanya’ya gidiş kapatılıp trafik yeni yola aktarıldı.
Açıkçası…
Eylül ayında 10 fore kazık makinasının yola sıralandığını gördüğümüzde umudumuz da, heyecanımız da arttı.
Planlamaya göre…
Yıl sonuna kadar Mudanya’ya gidiş yönünde altyapı deplasesi tamamlanınca, mart sonu da Bursa yönü bitirilip Geçit’te trafik normal akışına dönecekti.
Gelin görün ki…
Planlanan süre çok aşıldı, hedef sürelerde çalışmalar bitirilemedi. Bursalı için alışveriş alışkanlığı olan Geçit esnafı ulaşılamadığı için çok büyük sıkıntılar yaşadı, dükkanını kapatan oldu.
Gelinen noktada…
Aralık sonu hedefine karşın Mudanya yönü mart sonunda tam olmasa da bitti. Çalışmalar Bursa yönüne geçince, bu kez bu yöndeki esnaf sıkıntıya girdi.
O nedenle…
Elektronik postamıza sürekli ileti geliyor. Kimi Geçit esnafı, kimi o yolu kullananların iletilerinde hep, “Ne zaman bitecek?” sorusu var.
İzlediğimiz kadarıyla…
Başından beri ters giden işlere tanık olduğumuz Şehir Hastanesi Metrosu’nda yine Proje Müdürü değişmiş. Kaçıncı değişiklik, artık sayamaz olduk.
Mesaj gönderenler “Ne zaman bitecek?” diye soruyorlar, ama bu seçime biteceğe benzemiyor. Hatta gelecek yıl yapılacak seçime yetişeceği şüpheli.
Yani…
Mudanya Yolu bu yaz da sıkıntılı. Esnaf zaten battı.
Ne oldu da metro çalışmasının hızı kesildi?
Açıkçası… Mudanya Yolu’nu kullananlar son zamanlarda çalışmanın hız kestiğini görüyorlar. İlk aylardaki o coşkulu çalışma artık yok.
Sorun da bu zaten:
Ne oldu da son 2-3 aydır Geçit’teki metro çalışmasının hızı kesildi? Aynı şekilde, Balat’tan sonraki bölümler de Şehir Hastanesi’ne yaklaşılmasına karşın iş yavaşladığı için bir türlü bitirilemiyor.
Bunun bir nedeni olmalı.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Emek geçit arası, en önemli, en kolay güzergahtı,tören aşkı nedeniyle çok yavaş çalışılıyor.
Haberin içeriğini anlanayanlar sadece karalama kampanyası yapıyor
Turkiyede metro yapan firmalar metro projesi dizaynı üreten firmalar belli, ekmeği emekçiye ver 3 kuruş fazla ver bak zamanında bitiyormuuuuu, bilmiyormu, Bursa’daki raylı sistemlerde çalışan firmalar belli, liyakat e dikkat edilseydi şimdiye çoktan bitmişti,
CHP ihale iptal davasıyla ugrasmasa biterdi simdiye
Herkes işini iyi yapsa sorun olmaz, kimsenin ilgilendiği yok, bizlerle dalga geçiyorlar artık
Bir mudanyalı olarakdiyorum ki yazıklar olsun ..inanın her geçişimizde sistemlerimiz iletiyoruz..
sistem