Özdal, yazısında şu bilgileri verdi:
Konuyu sık sık köşemize taşıyoruz.
Bir türlü gelmeyen hızlı trenden söz ediyorum.
Nitekim konu hem iktidar hem de muhalefetin gündeminde.
İktidar yetkilileri ısrarla trenin bitiş tarihini veriyor, muhalefet ise ısrarla hızlı trenin Bursa’ya yakın zamanda gelmeyeceğini öne sürüyor.
Son olarak Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, hızlı trenle ilgili tarih vermiş ancak buna ikna olmayan muhalefet temsilcileri hızlı tren hattında eylem yapmışlardı.
AK Parti’nin iftar ve esnaf ziyaret programını takip ettiğim akşam İl Başkanı Davut Gürkan’a hızlı tren, Dağ Yolu, Çataltepe Esnaf Sanayi Sitesi, BESOB seçimleri ve cezaevinin taşınmasını sorduğum mini bir söyleşi yapmıştım.
Önce hızlı tren…
Gürkan, hızlı trenin en geç 34 ay sonra hizmete gireceğini belirtti.
Yani bu hesapla 2025’te hizmete girecek.
Ancak Gürkan, işlerin hızlanacağını ve 2024’te hızlı tren seferlerinin başlayacağına inanıyor:
“Hızlı treninin önünde hiçbir engel kalmadı. Finansman sorunu çözüldü, inşaat hızla ilerliyor, istasyonların yeri bile yapılmaya başlandı. Hızlı tren sadece yolcu taşımayacak. Sanayi bağlantısı ile yük taşımacılığı, şehir içi bağlantısı nedeniyle de banliyo taşımacılığı söz konusu olacak. Evet tren gecikti ancak bittiğinde çok fonksiyonlu olacak.”
Gürkan, önemli bir haber de verdi.
Hızlı tren inşaatını yapan Kalyon İnşaat yetkilileri, Gürkan’ı Bilecik’teki şantiyelerine devam etmiş.
Önümüzdeki günlerde bir grup milletvekiliyle Bilecek’e gidilecek.
Gürkan, Bilecik’e bizi de davet etti.
Bilecek’te yapacağımız inceleme gezisinde tabloyu daha net görebileceğiz.
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…