Bursa’nın en büyük büyük iki sorununa kritik öneriler!

Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın, İnşaat Mühendisleri Odası eski Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Duman’ın ulaşımla ilgili önerilerini köşesinde paylaştı…

Bursa’nın en büyük büyük iki sorununa kritik öneriler!

Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Geçenlerde bu sütunlardan Bursaray’daki bir yolculuk gözlemimizi aktarmış ve pik saatler olarak bilinen anlarda vagon katarlarının istasyonlardan sürekli dolu geçtiğinden bahsetmiştik.

O yazımız üzerine İnşaat Mühendisleri Odası eski Yönetim Kurulu Üyesi ve Bursa için fikir üretip düşünen hemşerilerimizden Cengiz Duman’dan bir ileti aldık.

Duman, mühendislik ve uzmanlık alanına dönük, Bursa sorunlarına zaman zaman çözüm önerileriyle bilgilendirmeler yapıyor. Bugün de kentiçi toplu taşıma için önerilerini sıralamış.

Bursa’da biri trafik diğeri ulaşım olmak üzere iki büyük sorun olduğunu ileri süren Duman, Avrupa’dan örnek vererek bu ülkelerin ve şehirlerin sorunu yıllar evvel çözdüklerini hatırlatmış.

Örneğin; Londra Metrosu’nun daha 1863’te devreye alındığına dikkat çekmiş.

Duman, “Yıllarca Bursa’da trafik sorununu çözmek için mücadele ettik, süreç uzadıkça trafik sorunu çözülmediği gibi beraberinde ulaşım sorunu da baş göstermeye başladı. Avrupa ve dünya raylı sistemleri en üst düzeye çıkartıp, lastik tekerlekli toplu ulaşım ağlarını, karbon ayak izi azaltılmış ve minimum fosil yakıt tüketimi ile elektrikli, lastik tekerlekli araçlara geçmiştir” dedi.

Bursa’da mevcut hafif raylı sistem araçlarıyla kentiçindeki toplu taşıma yükünün kaldırılamayacağını kaydeden Duman önerilerini şöyle anlatmış:

“Bursaray’ın mevcut 1 nolu Emek ve 2 nolu Üniversite yönlerinden gelip Acemler İstasyonu’nda çakışan hattın bu noktadan ayrılıp, 2 nolu hattı daha önce de gündeme gelen projelerde olduğu gibi Güney Metrosu olarak tamamen yeraltından ve Kükürtlü, Altıparmak, Heykel, Setbaşı, Siteler yönünde ilerlemesi sağlanmalıdır.”

Duman, T2 hatının daha verimli kullanılması için güzargâh üstündeki lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarının azaltılmasını da önermiş.

İnşaat Mühendisi Duman, BHRS işletmesinin araç alımı ve hat ayrımları sonrasında toplu ulaşım ağının da gözden geçirilmesini teklif etmiş, ana caddelerde bu hatlara paralel giden lastik tekerli araçların, asıl projeksiyondaki gibi bu hatta dik çalışarak HRS’yi beslemesi gerektiğini de hatırlatmış.

Duman, Heykel hattının da yerel kaynaklarla değil, merkezi hükümetçe finanse edilmesini de talep etmiş.

Hemşerimiz Duman’ın önerileri böyle.

Kentimizin yöneticileri, siyasetçileri ne düşünüyor bilmiyoruz.

HABERİ PAYLAŞ
4 adet yorum var

4 adet yorum var

  1. Bursa nın sadece sorunu trafik mi mahalle aralarında araç bırakacak yer yok yeni yapılan yapılar otopark sız oturma iznini veren belediyeler bunları hiçbiri düşünmüyor halen daha mahalle içi pazarlar devam ediyor kaçıncı yüzyıldayız anlayana hizmet ilk önce mahalleler den başlar

    1. Görükle ise en önce yapılması gereken istikamet.Binlerce üniversite öğrencinin itiş kakış minibüslerle tıklım tıklım binmelerini görünce insanın içi acıyor doğrusu.Daha kaç yıl önce söz vermelerine rağmen hiç bir yapılmayışı insanı başka başka siyasi düşüncelere sevk ediyor doğrusu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X