Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
1990’ların ortasına kadar… Bursa’nın trafik ekseni Yeşil-Çekirge hattıydı. Kent içinde ulaşım sorunu Heykel-Çekirge arası yoğunluğuydu.
O yıllar…
Neredeyse tüm belediye otobüsü ve dolmuş hatları Heykel’den geçtiği için daha çok Atatürk Caddesi-Altıparmak ve Cumhuriyet Caddesi trafiği yoğundu.
Anımsıyoruz da…
Ankara ve İzmir yollarından gelen araçların kent içine girmemeleri için 1970’li yılların sonunda ekspres yol olarak yapılan Ulubatlı Hasan Bulvarı ve Santralgaraj-Acemler arasının kullanımını teşvik edici yazılar kaleme alırdık.
Sonra…
Artan nüfus ve araç sayısıyla Merinos-Acemler arası trafik sorunu doğdu.
Bunun kaynağı olan Acemler’deki sinyalize kavşak yerine yonca yaprağı köprülü kavşak önerisini 1996’da, o dönem Büyükşehir Belediye Başkanı olan Erdem Saker’in danışmanı Sadak Gençosman’la ilk gündeme getirdik.
Kavşağı yapmak 2005’te rahmetli Hikmet Şahin’e kısmet oldu.
Nilüfer’in büyümesi, sanayi bölgeler ve kentin batıya ilerlemesiyle Acemler Kavşağı’nın da yoğunluğu arttı ve kısa sürede geçilemez hale geldi.
Nitekim…
2010’dan beri Büyükşehir Belediyesi bu kavşak merkezli projeler yaptı, ama trafik sorunu kentin her yerine yayıldı.
Bugün…
Bursa trafiğine bakarken “Acemler Köprülü Kavşağı olmasaydı ne olurdu?” diye kendi kendimize düşünüyoruz.
Bunları şunun için anımsattık:
Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in direktifiyle Bursa’da ilk olan çalışma başlatıldı ve ulaşım sorunlarını belirleyip ortak akılla çözmek için strateji toplantısı yapıldı.
Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Doç. Dr. Ergül Halisçelik başkanlığındaki toplantıya ulaşımla ilgili kurumlarla akademik ve esnaf odaları temsilcileri katıldı.
Toplantıda…
Ulaşımdaki sorunlar, çözüm önerileri, geçmişte nelerin iyi yapıldığı, nelerin değişmesi gerektiği gibi 5 başlıkta sorular yöneltildi.
Yazılı bildirilecek görüşler Bursa ulaşım stratejisini oluşturacak.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…