Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal, Tarihi Hanlar Bölgesi yarışmasında birinci seçilen projede Heykel’in araç trafiğine kapatılmasıyla ilgili ilgili oda temsilcilerinin görüşlerini bugünkü köşesine taşıdı…
Özdal, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Tarihi Hanlar Bölgesi yarışmasında birinci seçilen İstanbullu mimarlık firmasının projesinde en dikkat çekici detay, Heykel’in araç trafiğine kapanmasıydı.
Heykel’in yayalaşmasını akademik oda temsilcilerine sordum.
Bakın neler söylediler:
TMMOB İKK Genel Sekreteri Feridun Tetik:
Avrupa’da birçok kentin merkezi, araç trafiğine kapalı. Bursa’da yapılabilir mi? Neden olmasın? Cumhuriyet Caddesi yayalaştırıldı. Kent merkezindeki çöküntü alanlarının temizlenmesi açısından faydalı olur. Ama ambulans gibi araçların geçisine olanak sağlayacak çözümler üretilmeli.
Mimarlar Odası Bursa Şube Başkanı Şirin Rodoplu Şimşek:
Heykel’in yayalaştırılmasını destekleriz. Tabii ki kent merkezi yayalaşsın, daha çok gezmeye müsait bir alan olsun ancak ciddi bir şekilde fizibilte edilmesi gerekir. Yeşil’den Tophane’ye kadar planlayıp, getirisi ve götürüsü iyi hesaplanmalı. Bölgeyi araç trafiğine kapatırken, servis yollarının da projelendirilmesi gerekir. Yayalaştırılan Cumhuriyet Caddesi’nde bile ciddi sıkıntılar yaşadık. Araçlara kapatılan bir yeri yayalaşma açısından cazip hale getirmelisiniz. Heykel’de Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosu ile Tayyare Kültür Merkezi var. Bu mekanlarda kültür-sanat etkinliklerini çoğaltıp, yayayı bölgeye çekmeniz gerekir. Aksi halde insanlar sadece Hanlar Bölgesi’ne uğrayıp, geri dönerler.
Şehir Plancıları Odası 2. Başkanı Murat İlkme (Şube Başkanı Alp Kaya, jüri üyesi olduğu için görüş vermeyi uygun bulmadı):
Atatürk Caddesi’nin yayalaştırılması kent açısından oldukça önemli ve planlama disiplini çerçevesinde desteklenmesi gereken bir uygulamadır. Ancak Atatürk Caddesi’nin yayalaştırılması tek başına ele alınabilecek bir olgu değildir. Atatürk Caddesi’nin özellikle kentin eski yapılaşmasının hakim olduğu Yeşil, Emirsultan, Maksem, Pınarbaşı vb. bölgeleri ile bağlantısının sağlandığı en önemli ulaşım yoludur. Bu yolu taşıt trafiğine kapattığımız zaman bu bölgelere ulaşım büyük bir soruna dönüşmektedir. Ayrıca kentin ticaret bölgesinin merkezi olması sebebiyle de ürün ve mal giriş çıkışı açısından da önem arz etmektedir. Belirtilen sebeple üst ölçekli planlardan kurgulanarak bölgenin ulaşım şeması tekrar düzenlenmeli, raylı sitem başta olmak üzere toplu taşımayı destekleyici kararlar üretilmeli, yayalaştırılan Atatürk Caddesi Tarihi Çarşı Bölgesi başta olmak üzere yakın çevresi ile birlikte ele alınarak mekânsal ilişkileri göz önüne alınarak planlanmalıdır.
heykeli araç trafike kapatılacaksa çok iyi olur onunda çözümü araçları yer altından yol yaparsın esnafta oradan mallarını dükkanlarına getirir ve trafik sorunuda kalmaz