Bursa’nın giderek büyüyen sorunu! Bu talep patlaması neden?

Son günlerde Bursaray istasyonlar ve vagonlarında yolcu yoğunluğu var. Bazı istasyonlarda bekleyen yolcuların önlerinde duran metro atacına binemedikleri oluyor, bu da tartışmalar yaşanmasına yol açıyor. Yaşanan talep patlamasını, gözlemlerine dayanarak Yol ve Ulaşım Uzmanı M. Tözün Bingöl, Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’a yaşanan bu kentsel sorunu ve yapılması gerekenleri özetledi…

Bursa’nın giderek büyüyen sorunu! Bu talep patlaması neden?

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı.

Bursaray… Kent içi modern taşımada raylı sistem çözümü olarak 15 Haziran 2002’de seferlere başladığında Bursa’nın nüfusu 1 milyon 300 bindi. 21 yılda nüfus 4 milyona yaklaştı.

Geçen süreçte…

Sistemler ve vagonlar yenilendi, son dönemde sinyalizasyon optimizasyonu sayesinde iki sefer arası bekleme süresi minimuma indirildi, ama durakların fiziki yapıları nedeniyle 4 vagondan fazla eklenemiyor.

Özellikle…

İş günleri sabah ve akşam saatleri Bursaray’da gözlenen yolcu yoğunluğu nedeniyle daha da büyüdü ve istasyonlarda bekleme süresi uzadı.

İşte…

Bu yolcu yoğunluğunun nedenlerini, yol ve ulaşım uzmanı olarak görüşlerini önemsediğimiz İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’le konuştuk.

Önce gözlemlerini paylaştı:

“Öğrenci okul servisi ücretlerinin çok artması, akaryakıtın pahalı hale gelmesi kimi fabrikalarla kamu ve özel kuruluşlarının servis yerine toplu taşım kartı vermesi toplu taşımayı, özellikle Bursaray’ı çalışamaz noktaya getirdi.”

Şu örneği verdi:

“Bursaray’ın özellikle 2 nolu hattı daha Uludağ Üniversitesi’nde doluyor. Çünkü kentin doğusunda bulunan ve 10 binden fazla öğrencisi olan Bursa Teknik Üniversitesi öğrencisinin büyük çoğunluğu, Uludağ Üniversitesi Görükle Yerleşkesi içindeki Kredi Yurtlar Kurumu yurtlarında barınıyor. Öğrenciler yolculuğa Görükle’deki ilk duraktan başlayıp her gün 30 kilometreden fazla yol kat ederek derse geliyor.”

Düşüncesi şu:

“Böyle olunca da vatandaş dolu vagonlara binememekten ve istasyonlarda beklemekten yakınıyor. Hatta Bursaray sürücüsü duraklarda içe ve dışa anons yapmak durumunda kalıyor. Çünkü binmek isteyen vatandaşlar vagon kapılarının kapanmasını ve trenin hareketini engelliyor. Bu da önemli aksaklıklar oluşturuyor.”

Görünen o ki…

Ulaşım maliyetlerinin getirdiği Bursaray’a talep patlaması kentin planlama sorununu da gözler önüne serdi.

Toplu taşımada aşırı yoğunluğun riski de var

Kentin… Doğusu ve batısından gelen hatlar Osmangazi ve Şehreküstü duraklarında boşalırdı. Ulaşım maliyetleri nedeniyle Bursaray artık bu duraklardan da yolcu alıp devam ediyor.

Yol ve Ulaşım Uzmanı M. Tözün Bingöl gözleminin ardından şu uyarıyı yaptı:

“Sabah yüzbinlerce kişinin aynı anda işe/okula gitmesi, akşam aynı saatlerde dönmesi nedeniyle yaşanan yoğunluk, bulaşıcı hastalık riskini de arttırıyor.”

 

Yazının devamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X