Şirketin Türkiye ortalamasının üstünde seyreden müşteri memnuniyeti puanlarında kadın personelin başarısı hayli büyük. “Kadın Enerjisi gücümüze güç katıyor” diyen Batı Kurumsal Yönetim Kurulu Başkanı Ensar Akar, “Her 10 personelimizden 6’sı kadın, bu sayılarla kadın istihdamında Türkiye ortalamasının üstündeyiz” şeklinde konuştu.
Daha çok erkek personel hakimiyetinde görünüm veren akaryakıt ve enerji sektöründeki istasyonlar son yıllarda, gülümseten, gelecek adına umut veren dönüşüm yaşıyor. Öyle ki, araçlara akaryakıt dolumunum yapıldığı pompalarda artık kadınlar da görev yapıyor. Sektöründe bu anlamda öncü rol üstlenen Shell, global ölçekte pozitif ayrımcılığın değer oluşturduğu ülkelerde “Kadın Enerjisi” adıyla istihdamda kadına ayrımcılığı destekleyerek, bunu bir politika haline getiriyor. Shell’in kurumsal akaryakıt satışında Premium Reseller bayiliğini yapan, Bursa, Kocaeli ve Eskişehir’de Shell markasıyla hizmet veren akarkayıt istasyonları bulunan Batı Kurumsal ise Türkiye ortalamalarının üstünde kadın çalışan istihdam ediyor.
Kadının iş hayatında olmasının, üretme kabiliyeti kazanarak katma değer oluşturmasının büyük fark oluşturduğunu anlatan Batı Kurumsal Yönetim Kurulu Başkanı Ensar Akar; “Çalışan, kendine güvenen, iş hayatında başarıp kazanabilen bir kadın, anne olarak da gelecek kuşaklar adına çok pozitif değişim yaşıyor. Toplumun çağdaşlık seviyesi, kadının üretme kabiliyeti ile doğru orantılı. Üstelik kadın şans verildiğinde bilgisiyle, eğitimiyle, titizliğiyle, birçok manada fark yaratıyor. Bir kere kadın çalışan demek; işin sürekli geliştirilmesi, iyileştirilmesi demek. Kadın titiz ve özenli. İş zamanını efektif kullanıyor, bu yönüyle verimlilikte de kadın değer oluşturuyor” şeklinde konuştu.
Batı Kurumsal Yönetim Kurulu Başkanı Ensar Akar, “Tüm şirketlerimizde her 10 çalışanımızdan 6’sı kadın. Bu oran Türkiye ortalamasının üstünde. Global markamız Shell, birçok alanda olduğu gibi kadına verdiği bu değerle de bize ilham oluyor. Müreffeh bir Türkiye oluşturmak için kadını iş hayatına daha çok çekmeliyiz. Kadın daha aktif olmalı. Bu sayade kadının güçlenmesi, toplumun da güçlenmesi demek. Yüzünü üretime dönmüş bir anne, çocukları için de daha iyi bir roll model oluyor. Biz Batı Kurumsal olarak kadının iş hayatına katılımını desteklemenin ötesinde, ayrımcılıkla büyütüyoruz” dedi.
2022’nin ilk 3 çeyreğini Shell Premium Reseller bayileri arasında 3. sırada tamamlayan Batı Kurumsal, müşteri memnuniyeti ve devamlılığında da önemli bir başarıya sahip. Örneğin Mayıs -Eylül 2022 tarihleri arasında Batı Kurumsal’ı tercih eden müşterilerin yüzde 52 gibi bir bölümünü, markaya güven duyan, aldığı hizmetten memnun kalan müşteriler oluştuyor.
Şirket genelinde düzenledikleri hizmet içi eğitim programlarında, kadın çalışanların keskin zekalarıyla da öne çıktığını anlatan Ensar Akar, “Hem marketlerimizde hem de istasyonlarımızın saha ve operasyon bölümlerinde kadınlarla çalışmak bize hep güç verdi, vermeye de devam edecek. Kadınlar sorumluluk sahibi, hiçbir zaman gözünüzü arkada bırakmıyor. Üstelik hizmet içi eğitimlerde, kadın çalışanlarımızın daha iyi performans sergilediklerini de görüyoruz. Gözlem yetenekleri hayli fazla. Hemen çözüm de üretiyorlar” ifadelerini kullandı.
Kadınların, şirketin yönetim departmanlarında da görev aldığını anlatan Ensar Akar, “Yakın bir zamanda merkezinde ailenin olduğu sosyal sorumluluk projeleri de gerçekleştirmek istiyoruz. Önemli hedeflerimiz, bu hedeflere uyumlu vizyonumuz ve çalışma anlayışımız var. Örneğin Shell Premium Reseller sisteminde Türkiye 3.lüğünü, 1.liğe taşımak istiyoruz. Yakın zamanda 2 yeni istasyonumuz daha hizmet vermeye başlayacak. Batı Kurumsal ile Türkiye ölçeğinde büyümek istiyoruz. Bu hedeflerimizde kadın çalışanlarımız daima en büyük enerjimiz olacak” şeklinde konuştu.